38 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 15 maand, krijgt vanaf 1 jaar geen kv meer. Wel krijgt hij elke ochtend bij zijn broodje nog een flesje met gewone melk, omdat hij het gewoon heel fijn vind om uit de fles te drinken. Verder krijgt hij voor het slapen gaan een flesje pap. De rest van de dag drinkt hij met mijn hulp water of thee uit een beker.. en natuurlijk nog andere zuivelproducten als yoghurt en (smeer)kaas .. 🙂

3 jaar geleden

Wij geven hier geen opvolg melk meer en normale melk vind ze ook niet lekker helaas, wel geven we voordat ze naar bed gaat een Pyjama papje biscuit smaak dit vind ze heerlijk en die gaat er ook met gemak in 😊 Hier haar schema: 8:30 wakker 9:00 Ontbijtpap Nestlé biscuit smaak 12:30 2 boterhammen met beker diksap 13:45 1 stuk fruit 17:30 avond eten 250 gram 19:15 Pyjama papje 20:00 naar bed

3 jaar geleden

Lieke krijgt in de ochtend Brinta bij de lunch een flesje volle melk, bij het eten een yoghurtje van 60 gram. En voor ze gaat slapen een flesje dreumes melk, slaapt ze goed op.

3 jaar geleden

Ons meisje krijgt nog aardig wat kunstvoeding. Gewoon omdat ze het lekker vindt en omdat ze misschien intolerant is voor koemelk. S ochtends na de boterham 150 cc In de loop van de middag 120 cc En voor het slapen gaan 150 cc Waarschijnlijk gaan we binnenkort proberen om het flesje van s middags te schrappen en dan gewone melk bij de lunch. Op het cb zeiden ze een tijdje terug dat we niet hoeven te haasten met minderen.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt geen kunstvoeding meer, maar halfvolle melk. Zowel in de ochtend als voor het slapen gaan een flesje van 150ml. Na het avondeten krijgt hij nog kwark of yoghurt om aan voldoende zuivel te komen.

3 jaar geleden

Hier geen kunstvoeding meer.. smorgens een fles optimel, savonds na het avondeten een toetje en voor het slapen pyjama papje.. de rest vd dag drinkt ze water met klein scheutje roosvicee

3 jaar geleden

Ons meisje van 14 maanden drinkt wel nog kunstvoeding. Ik blijf dit beter vinden voor alle nodige vitamines enzo. Ze drinkt in de ochtend nog 210 en in de avond nog 120. Is niet altijd leeg

3 jaar geleden

Hier nog 3 flessen dreumesmelk (Nr 4). We gaan nu starten met de middagfles in een klein bekertje omdat hij die toch vaak niet opdrinkt. Vooral in de ochtend en voor het slapen gaan heeft hij er nog echt behoefte aan. Dus wij blijven lekker geven :). Op de opvang drinkt hij gewone melk.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 14 maanden krijgt het volgende: 7 uur pap met gewone melk (210ml) 10 uur fruit 11.30 uur 1/2 boterhammen 14.15/30 uur fruit/groente/soepstengel/kleine krentenbol 17.00 uur 180+6 dreumes4 melk 18.15 uur groenten/avondeten + yoghurt De rest van de dag krijgt hij water. We geven hem geen diksap oid. Vinden we niet nodig op deze leeftijd met zoveel suiker. Voor de afwisseling kan je ook thee geven. De fles van 17.00 uur met opvolgmelk gaan we als het blik op is vervangen voor een flesje gewone melk. Heel toevallig vandaag naar het cb geweest en ze adviseren om met 14 maanden max 300 ML melkproducten te geven.

3 jaar geleden

Hier krijgt ons manneke s morgens en s avonds een fles volle melk, net zo warm als de opvolg melk was. S morgens krijgt hij daarna brood wat hij lekker op eet. S middags of pap of brood met melk erbij. Voor de rest water, lichte ranja. Toetje na het warm eten.

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt gewoon nog 3 flessen... hij vind ze heerlijk, dus waarom ook niet! Hij krijgt ook wel gewoon andere zuivelproducten.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt s avonds nog klein flesje. Is inmiddels afgebouwd op 90 cc. De rest idd bekermelk en andere melkproducten.

3 jaar geleden

Ons zoontje drinkt nog smorgen en svonds zijn flesje, heeft er nog behoefte aan en smaakt hem zo

3 jaar geleden

Onze dochter heeft tot nu toe altijd heel weinig gedronken, ook al was het bv of kv, pyjamapap, maakt niet uit. Ze dronk 150 terwijl ze al op de 200 ongeveer zou moeten zitten of zelfs 120. Bij de overgang naar gewone melk is ze meer gaan drinken. Ze drinkt nu alleen in de avond 230 gewone melk. Verder heel af en toe krijgt ze kaas producten, joghurt van Nestlé vind ze lekker, maar geef ik niet zo vaak. Ze eet alles met de pot mee, en heel veel fruit en rijstwafel. Brood beleg is meestal gebakken ei, 100% pindakaas, af en toe roomkaas of geitenkaas of salami tosti. Ze krijgt als drinken alleen maar water. Ik drink zelf geen thee, en zoek het ook niet. Water drinken is zo belangrijk. Mijn zoontje krijgt als een van de weinigen al 3 jaar alleen water mee naar school. Wel moeilijk vol te houden, veel kinderen nemen natuurlijk pakjes en dat wil hij ook. Maar ja volhouden zo lang mogelijk.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Mijn zoontje krijgt gewoon nog 3 flessen... hij vind ze heerlijk, dus waaro ...
Stiekem ben ik heel blij dit te lezen! Giel krijgt inderdaad ook nog 3 flessen van 180 met allemaal 3 scheppen pap ( en er zit geen grammetje vet te veel aan hem ). Krijg van alle kanten continu reacties dat dit veel te veel is en hij echt van de flessen af moet. Maar zolang hij goed blijft eten en drinken en dit nog lekker vind blijf ik de flessen geven.

3 jaar geleden

Met gestopt met borstvoeding. Kon zo over op gewone zuivel.

3 jaar geleden

Hier nog 3 flesjes van 60/60/120 met pap en ik meng 30 cc nutrilon en 30 cc gewone melk

3 jaar geleden

Hier geen kv meer.. zijn na 12,5 maand gestopt toen het pak leeg was. Hij vond het heerlijk en werd helemaal wild als hij de fles zag, maar gek genoeg heeft hij er nooit om gekraaid toen hij niets meer kreeg. ☺️ En nog wel geven is ook niks mis mee hoor! Gewoon doen wat goed voelt! 🧡

3 jaar geleden

Mijn dochter krijgt met de lunch en voor het slapen gaan 150+5. Als ze slecht gegeten heeft krijgt ze voor het slapen gaan 180+6. Als ontbijt krijgt ze Brinta met 180ml halfvolle melk. Na het avondeten krijgt ze ook kwark of Griekse yoghurt. De voornaamste reden dat we de flessen geven is vocht. Ze drinkt hooguit 200 ml water door de dag heen. En ze vindt het nog steeds heel erg lekker. Ze is verder een vrij moeilijke eter (en drinker). Kaas/smeerkaas/drink yoghurt hoeft ze allemaal niet... Maar we blijven het proberen en hopelijk kunnen we als ze meer andere dingen gaat eten en drinken de twee flesjes laten vallen.

3 jaar geleden

Dochterje van bijna 15 maamd krijgt sochtends 150 ml melk, en savonds voor slapen gaan kunstvoeding 180/210 (gaat niet altijd op)