38 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Wij geven hier geen opvolg melk meer en normale melk vind ze ook niet lekke ...
Precies dat! Hier ook geen gewone melk, wel toetje na het eten en inderdaad het pyamapapje is tie gek op

3 jaar geleden

Wij geven nog sochtends 150+5 en savonds 180+6. We weten dat we over mogen naar normale melk maar hebben geen haast het af te bouwen. Lunch krijgt ze gewone halfvolle melk uit een munchkin beker. Wij geven omdat we aan de hoge kant van zuivel zitten dus geen kaas op brood maar pindakaas, appelstroop, soms smeerkaas. Gewoon doen wat goed voelt

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt in de ochtend normale melk 210 met pap erin. In de avond geven we geen fles meer. We wilden geen voedingsmoment meer na het tandenpoetsen en gek genoeg miste ze het ook niet. Wij zagen er best wel tegenop, omdat ze altijd goed in slaap viel na de fles maar het gaat super. Nou eet onze dochter wel echt heel goed. Lust alles.

3 jaar geleden

Smorgens volle fles met pap 210 + yoghurt met fruit. Savonds soms als ze slecht heeft gegeten.

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt 1 a 2 flesjes per dag als hij er zelf om vraagt. Hij is nu 15 maanden. Steeds vaker is het 1 flesje per dag (4 schepjes) met nog extra water zodat hij voldoende drinkt. Hij eet heel erg goed overdag en drinkt de flesjes meestal rond 05:00 in de ochtend en slaapt hierna verder. Soms ook nog rond 23 uur. Het consultatie bureau wees me erop dat hij niet meer dan 300 ml melk producten per dag mag. Daar zit hij dan de meeste dagen net onder.

3 jaar geleden

Hoi! Zoon is bijna 16 maanden maar sinds een dikke maand drinkt hij na zijn ontbijt een beker volle melk, en ‘s avonds voor het slapengaan een flesje kunstvoeding (geniet hij zo van dus dat houden we even zo)

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 16 maanden en krijgt inmiddels geen fles meer sinds 3/4 weken. Hij krijgt smorgens pap met halfvolle melk en soms een bekertje melk..

3 jaar geleden

Ons meisje drinkt in de ochtend ongeveer 200ml volle melk bij haar boterhammetje en in de avond ongeveer 100ml volle melk voor het slapen gaan (tot eergisteren was dat nog moedermelk). Bij het avondeten heeft ze een yoghurtje.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ons meisje drinkt in de ochtend ongeveer 200ml volle melk bij haar boterham ...
Ze drinkt uit een tuitbekertje.

3 jaar geleden

Hallo! Mijn zoontje krijgt vanaf 12 maand al geen kunstvoeding meer, gaat er ook absoluut niet in! Alleen pyamapapje voor het slapen gaan, als extra zuivel krijgt hij na het eten een toetje want melk en zelfs yoghi wil hij niet hebben..

3 jaar geleden

Ons meisje is nu bijna 18 maandjes, jaja anderhalf jaar oud 😅 Ze krijgt ´s morgens een yoghurtje, een boterham en 135 ml melk. Ze eet/drinkt zoveel ze wilt. Soms is dit de helft en soms is alles op. ´s Avonds krijgt ze ook nog een fles van 200 ml melk. Soms ook wel eens smeerkaas op de boterham. Dat is het zo een beetje van melkproducten. Yoghurt is hier echt de favoriet.

3 jaar geleden

Mijn meisje is nu bijna 17 maanden en krijgt alleen nog pyjama papje savonds omdat ze toch behoefte in flesje houd dan valt ze makkelijk in slaap soms drinkt ze hem helemaal niet leeg en andere x wel verder groentes en brood ranja maar mijn meisje kan ook de hele dag door eten toetjes ijsjes chippies noem ma op zei lust ook echt alles wat ik haar aanbied

3 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt 120/150 cc kv voor het slapen gaan ‘s middags rond 12 uur en ‘s avonds een fles van 150/180 cc kv (afhankelijk of ze goed heeft gegeten of niet). Over 2 weken gaat ze over naar de dreumesgroep en daar bieden ze geen kv meer aan en al helemaal niet uit een fles. Toen ze net voorbij de 1 was heb ik geprobeerd halfvolle melk te geven… uit een beker en een fles.. maar hier moest ze niks van hebben. Nou moet ze ook niks hebben van kv in een beker.. het gaat echt om de fles… waar ze zo gehecht aan is.. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? De fles is hier nog zo belangrijk voor het slapen gaan. Ik heb nog 1,5 pot kv over en daarna ga ik over op ander melk.

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Mijn dochtertje krijgt 120/150 cc kv voor het slapen gaan ‘s middags rond 1 ...
Hoe oud is je dochter? In principe hebben ze vanaf 1 jaar geen kv meer nodig (dus ook geen fles) Ik zou hem gewoon afbouwen.. Steeds 30 cc per dag eraf.. En gewoon stoppen. Het is echt een kwestie van wennen.. Binnen een paar dagen zijn ze er vanaf... Maar jij moet volhouden en niet toegeven... Het "probleem" haha ligt vaak bij de ouders. 🙈

3 jaar geleden

Hoe oud is je dochter? In principe hebben ze vanaf 1 jaar geen kv meer nodi ...
Ze is bijna 18 maanden. Ze kakt na de fles zo lekker in en slaapt voor mijn gevoel heerlijk… de slaapsessies zijn ook nooit een strijd.. flesje = slapen. Deze pakt ze uit mn handen en loopt dan naar haar slaapkamer, gaat liggen en drinkt lekker dr fles leeg waarna ze haar bed aanwijst en uiteindelijk in bed ligt en wacht tot ik haar slaapzak dichtrits.. wat een rustgevend moment.. ook zo duidelijk. Ben zelf bang dit ritueel te verbreken of zo door haar fles af te nemen 😅 het zit er zo ingehamerd.. Hoopte dat ze vanzelf minder tot niet meer zou drinken. Ik heb er zelf idd meer moeite mee denk ik… juist omdat ik tot nu toe geen moeite heb genomen om ‘gedwongen’ iets af te bouwen… heb alles laten gaan en zag wel wanneer ze niet meer of wel wilde.. o.a. zelfstandig slapen en eten, uit bakeren, minder flesjes drinken.. hier was ze heel duidelijk in.. maar de 2 flesjes kv die we nu nog hebben.. pfff ben benieuwd.. we gaan er mee aan de slag. Vind het maar al te spannend. Dank voor je bericht.

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ze is bijna 18 maanden. Ze kakt na de fles zo lekker in en slaapt voor mijn ...
Kunstvoeding mengen met gewone melk zodat ze aan de smaak van normale melk wennen is mijn tip! Dus bijvoorbeeld de helft KV in de fles en dan de overige helft met koemelk aanvullen.

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ze is bijna 18 maanden. Ze kakt na de fles zo lekker in en slaapt voor mijn ...
Komt vast goed! Heb vertrouwen in jezelf en in haar. Denk maar zo de aanhouder wint.. Dat is met alles zo mbt kids haha.. Het is vaak een kwestie van gewenning wat ze "moeten" afleren.. Maar nogmaals.. Doe waar jij je goed bij voelt.. 😊

3 jaar geleden

Alleen als ze snachts wakker wordt krijgt ze een fles. Overdag bijna geen melk.