8 Reacties

4 jaar geleden

Toevallig hier hetzelfde. Ons zoontje (bijna 5 maanden) is ook verkouden en drinkt minder goed. Ongeveer 120cc minder. Echter nog niet zorgwekkend volgens de huisarts. Hij groeit goed, is verder vrolijk afgezien van de nacht als hij veel hoest etc.

4 jaar geleden

Ik zou me er niet direct zorgen om maken. Mijn zoontje is ook een slechte drinker (altijd). Drinkt standaard tussen de 700 en 850 ml per dag. En 850 is eerder regel dan uitzondering. Gemiddeld drinkt hij zo'n 750 ml. Bij het CB zei de kinderarts me dat ze als ze meer dan 500 ml binnenkrijgen niet zullen uitdrogen. Ik maakte me namelijk zorgen dat hij na zijn inentingen nóg minder zou drinken. Misschien heeft het ook met tandjes te maken of sprongetje 4. Hier vorige week maar een paar dagen tussen de 690 en 730. En toch weer goed gegroeid! Bij twijfel kun je altijd een extra weeg & meetmomentje aanvragen bij CB. Dat doe ik ook vaker. En bij 4 volle plasluiers en een alert kindje zou er aldus mijn kinderarts geen reden tot zorgen moeten zijn. Ik ben zeker geen dokter, dus volg vooral je eigen gevoel. Maar wel veel ervaring helaas met weinig drinken. Een aantal daagjes kan geen kwaad, zolang er maar voldoende plasluiers zijn en je meisje alert blijft. Succes!

4 jaar geleden

Tnx dames! Ze is verder wel vrolijk. Kletsen en spelen. Slapen wisselend maar dat haalt ze zo af en toe wel weer in. Morgen en dinsdag in ieder geval niet naar het kdv ivm het hoesten...

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 4.5 maand is ook maar een kleine eter. Tot een paar weken terug dronk ze met moeite 5x 150+5. Twee weken terug begon ze steeds meer flessen leeg te drinken en zijn we een aantal flessen gaan ophogen naar 180+6. Deze drinkt ze af en toe leeg, maar meestal ook niet. Ze groeit goed, heeft goede luiers en is erg tevreden en vrolijk. Ik geloof het dus wel en maak me geen zorgen! Oh en daarnaast wisselt het heel erg per dag wat ze drinkt. Ze ene dag alles leeg, de andere dag geen enkele fles leeg. Ik denk altijd maar: als ze hem niet leeg drinkt heeft ze in ieder geval genoeg gehad.

4 jaar geleden

omdat ze pas vanaf 6 mnd luuf mogen, deed ik, wanneer onze zoon verkouden was, een theelepeltje luuf in een hete kom en legde het naast zijn box in de woonkamer wanneer hij ging slapen. Maar wanneer ze beetje ziek zijn mag je al blij zijn dat ze meer dan 100 drinken. Er zijn kinderen die dan heel slecht drinken. Mijn zoon had buikgriep en alles kwam eruit, maar hij ging ook minder drinken, dus gaf ik hem vaker de fles. Gelukkig was hij verder vrolijk. Dat is ook altijd zo gebleven wanneer hij ziek werd als baby. Vrolijk en vaker weinig drinken.

4 jaar geleden

Voor het hoesten zou ik als extra een spuugdoekje op de borstleggen. En het hoofdeinde van het bedje wat verhogen.

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Mijn dochtertje van 4.5 maand is ook maar een kleine eter. Tot een paar wek ...
hier is dat precies t zelfde!! gelukkig dus niet helemaal een uitzondering! haha. Slaapt ze snachts door of wil ze dan ook drinken omdat ze overdag niet alles op drinkt? Hier wel namelijk..

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

hier is dat precies t zelfde!! gelukkig dus niet helemaal een uitzonderin ...
Meestal slaapt ze wel vanaf de laatste fles (23.30) tot een uur of 5 a 6. Soms 7. Dus dat is wel fijn. Vannacht was een uitzondering hopelijk. Wilde ze de late fles maar 20cc. Heb ik om half 2 nog 180 gegeven. Daarna wel geslapen tot half 7 en nog tot half 9 bij mij.