11 Reacties

4 jaar geleden

Welk merk heb je?? Ik heb dr brown maar nog niet vervangen en lekt ook nog niet. Ze is nu 15 weken! Wou ik gaan doen als ze 4 maand is.

VRIEND

4 jaar geleden

De richtlijn is 6 weken. Ik merk dan ook wel dat de speen dan begint na te laten. De fles zelf kun je langer gebruiken, die slijt niet zo snel.

4 jaar geleden

Reactie op Lianne Finke

Welk merk heb je?? Ik heb dr brown maar nog niet vervangen en lekt ook nog ...
Ik gebruik Dr. Browns!

4 jaar geleden

Heel eerlijk nog niets vervangen. Zolang de speen niet scheurt is er in mijn optiek niets aan de hand. Mijn dochter is nu 18w oud. En ondertussen zijn wij ook al van maat 1 naar 2 en voor de pap maat 4 dus hebben maat 1 nu weggedaan

4 jaar geleden

Na 3 weken zijn we van fase 1 naar fase 2 gegaan. We hadden 3 stuks die we dus maar heel even gebruikt hebben. De fase 2 spenen (2 stuks) hebben we 9 weken gebruikt en nu gebruiken we fase 3 spenen. Ook hier heb ik er 2 van die we nu 3 weken in gebruik hebben. De flessen (3 stuks) gebruik ik gewoon vanaf het begin al.

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Heel eerlijk nog niets vervangen. Zolang de speen niet scheurt is er in mij ...
Wij precies hetzelfde

4 jaar geleden

Als ik jullie berichtjes zo lees kan ik alles dus nog prima gebruiken. Fijn, want we gebruiken ze nog maar een paar weekjes. De spenen moeten wellicht iets eerder vervangen worden dan. Maar dat gaat inderdaad misschien vanzelf als je een andere maat gaat gebruiken.

4 jaar geleden

Hier ook nog niets vervangen. Gebruik dr Brown en nog niets is verkleurd? Speentjes worden soms wat witter (vetter), dan even een scheutje azijn bij het afwasmiddel. En verder gaat hier altijd alles gewoon in de vaatwasser. Heb 5 grote flessen en 4 spenen maat 2. Gebruik meestal 1 fles per dag en dan gaat hij de vaatwasser in en pak ik een nieuwe. Met dat aantal flessen altijd genoeg en hoef ik nooit meer af te wassen 😅.

4 jaar geleden

Wij vervangen alle spenen (van de fles en de fopspeen) na 6 weken. Dit is het advies van de wereldgezondheidsorganisatie.

4 jaar geleden

Reactie op cathelijne

Wij vervangen alle spenen (van de fles en de fopspeen) na 6 weken. Dit is h ...
Doe je dat ook als je meerdere spenen per dag gebruikt? Ik heb namelijk twee flesspenen in gebruik die ik per voeding afwissel. Zou ik dan na 12 weken moeten vervangen?

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Doe je dat ook als je meerdere spenen per dag gebruikt? Ik heb namelijk twe ...
Ja eigenlijk wel. Soms ietsje langer omdat we 4 flessen en fopspenen per kind hebben. Ook omdat ik niet weet of we niet steeds dezelfde gebruiken