42 Reacties

4 jaar geleden

Wij zijn al snel over gegaan op voeden op verzoek. Was een verademing. Hij dronk het vaak niet op en viel in slaap maar nu drinkt hij 5x 180cc. Ene nacht komt hij wel andere nacht slaapt hij door. Heerlijk. Misschien ook proberen? Wachten tot ze het zelf aangeeft?

VRIEND

4 jaar geleden

Hoeveel weegt je dochter? Mijn zoon krijgt 5 flessen van ieder 180+ 6 schepjes en weegt 6,8 kilo

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Hoeveel weegt je dochter? Mijn zoon krijgt 5 flessen van ieder 180+ 6 schep ...
We hebben niet echt een idee.. mochten alleen de eerste maand na het cb en toen zat ze op bijna 4.5 kilo maar dat is nu alweer bijna 10 weken geleden.. knap lastig met dat virus🙈

4 jaar geleden

Reactie op Jbootsma

Wij zijn al snel over gegaan op voeden op verzoek. Was een verademing. Hij ...
Dat is inderdaad ook nog een idee! Dank je😊

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! We doen nu ook op verzoek en dan nog drinkt onze zoon ( bijna 3.5 maand) zijn flesjes van 150 niet altijd leeg. Als wij eerder geven dan hij wilt drinkt hij maar 30 cc ofzo. Hij groeit goed dus misschien gewoon minder nodig. Hij sliep vannacht voor het eerst van 10 tot 7, kwam anders ook tussen 4 en 5.

4 jaar geleden

Hey! Onze zoon is ook een "slechte" drinker. Ik heb steeds geforceerd om hem bepaalde hoeveelheid toch te laten drinken omdat ik anders schrik had dat hij te weinig zou drinken. Tot een dokter me vertelde dat je kindje zelf het ritme moet laten bepalen. Als hij honger heeft zal hij wel eten zei hij. We stopten met hem om 22u wakker te maken voor voeding en plots sliep onze zoon door te 6u s ochtends! Hij is veel vrolijker, komt goed bij in gewicht en als hij een keertje minder drinkt haalt hij het later wel in. We willen het allemaal goed doen als moeder maar we mogen ons hoofd niet laten gek maken door "richtlijnen" en "regels" die je op internet vind of van mensen hoort.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

We hebben niet echt een idee.. mochten alleen de eerste maand na het cb en ...
Je kunt ook samen met je kindje op een weegschaal gaan staan om te wegen 😉

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Finn

Hey! Onze zoon is ook een "slechte" drinker. Ik heb steeds geforceerd om he ...
Precies

4 jaar geleden

Hoihoi. Hier precies hetzelfde. Ze is 11 weken drink ook 5 x 150 ml 170ml voeding. Ene x laat ze 50 staan andere x helemaal op. Ze kotm snachst nog wel.. maar ze groeit goed en heeft volle luiers soms sa'avinds niet dan is ze zo in coma en moet ik haar wakker maken.. 😥 ik lees dus even mee.

4 jaar geleden

Hier was dat ook! Dochter is bijna 14 weken. Wij gaven ook om de 4uur en bijna elke fles was een strijd. Nu geven we pas als ze honger heeft en erachter vraagt. Rond 8u: 180 + 6, 13u: 180+ 6, 18u30: 210+7, rond 2u 's nachts 180 +6. Ieder kindje is anders dus maak je vooral ni te veel zorgen!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

We hebben niet echt een idee.. mochten alleen de eerste maand na het cb en ...
Ja snap ik. Die van mij is toevallig deze week geweest ivm inentingen. Met hem doen we op verzoek en komen daarmee op 5 flessen uit. De ene keer gaat ie wel leeg en soms een bodempje over

4 jaar geleden

Ik denk dat ze idd op dat moment geen honger heeft. Moet je haar dan wakker maken? Zou het kunnen zijn dat ze te moe is? Ik voed ook op verzoek, want mijn zoontje dronk ook niet alle flessen leeg. Alleen de laatste paar dagen drinkt hij ook niet alles van 120cc. En dit is ook nog op verzoek. Hij komt om de 2 uurtjes, behalve 'S nachts zit er meestal meer tijd tussen. Hij is 12 weken. Hij drinkt tussen de 8 en 9 flessen per dag. CB zegt dat dat iets is wat bij hem hoort en dat ik de richtlijnen los moet laten en doorgaan zo als ik het doe.

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Finn

Hey! Onze zoon is ook een "slechte" drinker. Ik heb steeds geforceerd om he ...
Wij hebben vorige week inderdaad ook een paar keer niet wakker gemaakt om 22.00 maar toen kwam ze net op het moment dat we goed en wel net zelf sliepen haha🙈 ik ga idd ook maar eens voeden op verzoek.. misschien dat ze dan snachts doorslaapt en goed drinkt😁

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Ik denk dat ze idd op dat moment geen honger heeft. Moet je haar dan wakker ...
De fles van 22.00 moeten we haar altijd wakker maken.. snachts slaapt ze eigelijk heel goed.. word tussendoor meestal 1 keer wakker en zodra ze de voeding op heeft slaapt ze weer.. sochtends en eind vd middag slaapt ze meestal maar 1 a 1.5 uur en is dan ook echt klaarwakker en tussen de fles van 10.00 en 14.00 uur meestal aan 1 stuk door..

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

De fles van 22.00 moeten we haar altijd wakker maken.. snachts slaapt ze e ...
Ja, snap ik. Het is best lastig omdat je het goed wilt doen. Maar elk baby is idd anders en die niet alle babies kunnen aan die richtlijnen voldoen. Ik snap ook dat als je haar niet om 22.00u voedt dat ze komt als jij lekker ligt te slapen. Het is echt zoeken wat bij haar past. Ik heb mij erbij neergelegd en ga echt de strijd niet meer aan Als hij het niet wilt, then do be it! Heb je geprobeerd trouwens te laten boeren tussen door of haar te laten boeren als ze aangeeft de fles niet meer te willen en dan opnieuw proberen? Dit maakte bij ons echt uit. Hem tussen door laten boeren of hem te laten boeren als hij aangeeft niks meer te willen. Als hij geboerd heeft, drinkt hij dan verder terwijl hij aangaf niks meer te willen. Ook is het heel moeilijk en duurt echt heel lang voordat hij een boertje laat. Heb hier wel al wat op verzonnen en nu gaat dat veel sneller. Maar 1 boertje is bij hem ook niet voldoende. Hij moet zeker zo een 5-6 boertjes laten🤣 en dit terwijl we er alles aan doen zodat hij weinig lucht binnen krijgt. Misschien ligt het daaraan?

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Ja, snap ik. Het is best lastig omdat je het goed wilt doen. Maar elk baby ...
Boertje doen we inderdaad ook tussendoor anders wil ze sowieso niks meer.. Ik denk dat we hier ook maar eens voeden op verzoek gaan proberen.. hopen dat ze dan meer drinkt! Bedankt voor je tips😊

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Boertje doen we inderdaad ook tussendoor anders wil ze sowieso niks meer.. ...
Ja, snap ik! Is goed. Graag gedaan en succes!😊

4 jaar geleden

Hier geen fles maar met borst toch wel vergelijkbaar ritme. Ik heb het idee dat mijn dochter overdag gewoon te veel afgeleid is om goed te drinken. S avonds en s nachts tankt ze bij en s ochtends inderdaad weinig honger. Had me gisteren voorgenomen de voeding van 22 uur niet te doen maar mijn borst stond op springen dus toch maar wel. 😅 maar zou best kunnen dat het verandert als je die fles van 22 uur eraf haalt. Dat je kindje dan overdag weer beter gaat drinken...

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Ik denk zelf ook dat dat veel te veel is voor je zoontje. Mijn zoontje is 12 weken en hij drinkt wisselend. Hij meld zich wel om de 2uurtjes, maar drinkt lang niet altijd zijn flesje van 120cc leeg. Zijn fles van net, dronk hij maar 80cc. Denk wel dat hij volgens de 'richtlijnen' wel genoeg drinkt, maar weet niet zeker want ik hou het niet meer bij en hij is lang niet meer naar de CB geweest ivm verkoudheid. Verder is hij hartstikke vrolijk en beweeglijk. Lacht veel etc. Mij is verteld dat ze per week 100gram ongeveer aan moeten komen, dus dat jou zoontje 645 gram aankomt, vind ik wel een teken dat hij het super goed doet. Is het niet misschien verstandig een second opinion te vragen? Het is knap vervelend als ze zich houden aan de richtlijnen en niet naar de kind zelf kijken. Het is ook zielig om te lezen dat hij zoveel vrolijker en zoveel beter doet zonder die sonde. En idd als er voeding terug komt met het controleren dan heeft zijn lichaam dat niet verwerkt/ opgenomen. Hangt natuurlijk ook af van hoeveel tijd verstreken is.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

We hebben niet echt een idee.. mochten alleen de eerste maand na het cb en ...
Als je een personenweegschaal hebt, dan kun je samen met je kind erop staan en daarna alleen. Dat is niet super nauwkeurig, maar je weet meer dan nu. Bij onze cb kan je een afspraak maken met de verpleegkundige om te wegen. Misschien kan dat bij die van jullie ook.