19 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb deze bij de Kruidvat gehaald.

5 jaar geleden

Ik ben ook net 5 week en gebruik roosvicee ferro. Is ook voor extra ijzer

5 jaar geleden

Goede tip! Ik heb mijn voorgenomen om dit soort zaken eerst met de VK overleggen om te kijken of ik het nodig heb, en aan de hand daarvan het zeker overwegen :)

5 jaar geleden

Dank je wel voor de tip. Ik heb suplementen voor de zwangerschap van Holland en Barret. Zou ik dit erbij kunnen nemen? Of is dat niet nodig?

5 jaar geleden

Bedankt voor de tip! Ben ook vreselijk moe! Bij vorige zwangerschap deze tip niet gehad. Hoop dat het helpt!

5 jaar geleden

Bedankt voor de tip. Ik heb ze ook besteld. Weten jullie of je dat gewoon kan nemen naast de mama compleet van davitamon. Omdat in beide foliumzuur zit...

5 jaar geleden

Ik eet sochtends brinta met appel en rozijnen. Hierin zit ook ijzer en ik heb compleet mama van davitamon. Ook daarin zit ijzer. Dus ik kom zo wel aan een flink portie ijzer. Ook kijk ik soms in wat voor groente er ijzer zit.

5 jaar geleden

Ik gebruik nu Kruidvat foliumzuur en vitamine D, daar zit de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid in. Ik vraag me af of Davitamon mama er dan bij geslikt mag worden?? Iemand ervaring?

5 jaar geleden

Ik ben apothekersassistente. In de Floradix drank zit geen foliumzuur. In de tabletten zit 0,39 mg. In losse foliumzuur zit 0,5mg. Mocht je Floradix willen nemen dan zou ik voor de drank gaan. Wel opletten niet met melkproducten In te nemen, want dan kan de ijzer minder goed worden opgenomen. Davitamon mama niet combineren met andere vitamines waar foliumzuur of vitamine D in zit. In de Davitamon mama of andere van eigen merk zit voldoende foliumzuur en vitamine D. Zelf slik ik Davitamon smelt met foliumzuur en vitamine D. Mocht je extra vitamines willen kies dan voor een complete vitamine voor tijdens de zwangerschap. Bijvoorbeeld Davitamon mama compleet of Gravitamon

5 jaar geleden

Reactie op Sue

Dank je wel voor de tip. Ik heb suplementen voor de zwangerschap van Hollan ...
Ik neem ook multizwanger van de Kruidvat. Dus lijkt me wel. Ik ben van plan dit te pakken tot aan de 12 weken. En ook even overleggen met de VK als ik mn eerste echo heb 😄

5 jaar geleden

Reactie op Yvettexx

Ik ben apothekersassistente. In de Floradix drank zit geen foliumzuur. In d ...
Kijk dat is nog een fijne info! Ik heb het idd niet voor de foliumzuur. Dat melkproducten het afbreken heb ik ook gelezen. En dat bijv sinaasappelsap juist word aangeraden 😄👍🏼. Ik neem multi-zwanger tabletten ook alles in 1 dat is volgens mij het zelfde als die van Davitamon. Thanks voor de goede uitleg 👍🏼.

5 jaar geleden

Reactie op Yvettexx

Ik ben apothekersassistente. In de Floradix drank zit geen foliumzuur. In d ...
Dank je wel voor deze heldere uitleg.

5 jaar geleden

Momenteel neem ik folavit, Das enkel foliumzuur.dokter heeft me dat aangeraden.

5 jaar geleden

Reactie op Rosaria

Momenteel neem ik folavit, Das enkel foliumzuur.dokter heeft me dat aangera ...
Die neem ik ook, ook voorgeschreven door de gynaecoloog.

5 jaar geleden

Deze week mijn ijzer laten prikken die was prima in orde maar toch heel erg moe! Neveneffect van de hcg :)

5 jaar geleden

Ik neem vitals mama deze werd door m’n verloskundige geadviseerd. Omdat de dit helemaal biologisch is. Dus heb ze gelijk besteld. Dit is mijn eerste zwangerschap😊

5 jaar geleden

Persoonlijk zou ik dit niet naast je normale zwangerschap vitamines slikken, het kan constipatie en veel misselijkheid veroorzaken als je te veel binnenkrijgt. Als kraamverzorgende adviseer ik tijdens de intake rond 34 weken om met floradix te beginnen, omdat na je bevalling je hele energie lager is en je immuunsysteem op ze zwakst is. Op die manier voorkom je de grootste dip daarvan. Succes :)

5 jaar geleden

Hoi Dames, Ik ben sinds gisteren in de ochtend heel erg duizelig en licht in mijn hoofd.. voel me echt beroerd... mijn vermoeden is dat ik een ijzer tekort heb.. het lastige is alleen dat ik op vakantie ben in Frankrijk en dus niet even makkelijk langs de drogist kan lopen voor floradix... ik ga morgen wel even kijken of ik het kan vinden.. of hebben jullie nog andere ideeen wat het probleem kan zijn?

5 jaar geleden

Reactie op Sunny

Hoi Dames, Ik ben sinds gisteren in de ochtend heel erg duizelig en licht ...
Het kan ook zijn dat je een lage bloeddruk hebt. Ik heb dat ook tijdens de zwangerschap. Voel me dan ook soms licht in het hoofd. Je kan dan extra zout nemen, bijv in de vorm van zoute dropjes of bouillon. Bij mij werkt regelmatig eten ook. Hopelijk heb je hier wat aan. Fijbe vakantie verder!