9 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon wil ook ineens bijna niks meer van fruit eten. Peer was altijd grote favoriet en nu eet hij alleen maar banaan. Alleen wil ik dat niet te veel geven, om geen verstopping in zijn darmen te veroorzaken. Ik ga ervanuit dat het slechts een fase is. Nu eet hij wel heel goed zijn groente, dat deed hij eerst een stuk minder. Ik blijf het aanbieden en soms even creatief zijn zoals bijvoorbeeld met die sapjes. Appel met zoete aardappel is hier bijvoorbeeld ook een succes.

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Onze zoon wil ook ineens bijna niks meer van fruit eten. Peer was altijd gr ...
Ik hoop dat het inderdaad ook een fase is. Ik blijf het ook aanbieden (maar dan wel jammer van al dat fruit dat dan gesneden is en ik dan soms moet weggooien). Hij eet ook heel goed zijn groenten, maar is bijna altijd al zo geweest.

3 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om een hele appel te geven? Geschild en klokkenhuis er uit. Ons zoontje had dit ook en met zelf afhappen was het een mega succes.

3 jaar geleden

Reactie op VvA

Heb je al geprobeerd om een hele appel te geven? Geschild en klokkenhuis er ...
Mijn partner was (wel al een hele tijd terug toen hij nog goed fruit at) een appel aan het eten en ons zoontje keek enorm en we hebben hem er dan zelf eens van laten bijten en dat ging wel goed ja.. Merci voor de tip, ik kan dat nog eens proberen!

3 jaar geleden

Halve snoeptomaatjes en reepjes rauwe paprika gaan hier ook goed. Fruit is op en af, ene keer periode sinaasappel dan weer kiwi of iets anders, alleen halve druiven en banaan gaan er altijd in. Maar het wordt ook de periode dat ze wat eigenzinniger worden.

3 jaar geleden

Ik geef peer in kleine stukjes gesneden. Sinds deze week eigenlijk. Ik merkte dat ze de elleboogjes pasta goed deed kauwen. Sindsdien geef ik fruit in kleine stukjes gesneden. Peer krijgt ze wanneer ik het een paar dagen in huis heb. Dat het wat zachter is geworden en aardbei is al zacht, banaan krijgt ze bijna niet. Ik ga van de week ananas en kiwi ook proberen. Maar de potjes fruit vind onze dochter ook lekker. Het liefst zonder stukjes. Ik geef ook krentenbol waar ze zelf van mag happen. Maar is echt een fase. Je kan ook een hele fruit helemaal klein snijden en dan 1of 2 lepels joghurt er doorheen doen.

3 jaar geleden

Die van ons eet alle fruit wat we hem aanbieden. Geven het in grote stukken en laten hem zelf doen!! Hij is ook 14 maand

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Onze zoon wil ook ineens bijna niks meer van fruit eten. Peer was altijd gr ...
Een goed gerijpte banaan(bruin/geel) krijgen ze geen verstoppingen van. De verstoppingen komen van ongerijpte banaan (geel/groen). Mijn dochter eet het liefst alleen banaantje als fruithapje en heeft zelden een verstopping....als ik geen goed gerijpte banaan heb

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Een goed gerijpte banaan(bruin/geel) krijgen ze geen verstoppingen van. De ...
Dankjewel voor de info! Ik wist niet dat het aan de kleur lag. Weer wat geleerd 👍🏼😊