5 Reacties

één jaar geleden

Hey mama, gefeliciteerd met je baby! Ik begrijp je helemaal. Ik wilde heel graag borstvoeding geven. Dit is vanuit cultuur heel belangrijk (zuid- amerikaans) helaas bij dag 2 kwam ik erachter dat ik niet genoeg produceerde. Mijn familie bleef druk zetten dat ik moest doorzetten, dat ik moest dit en dat proberen. Ik deed alles, maar helaas werkte niks voor mij. Ik produceerde per dag 200ml. Dat is helemaal niks. Mijn schoonfamilie, hun wilden juist dat ging stoppen. Hun zagen hoeveel stress ik hierdoor had. Ik was zo en de waar en begreep niet waarom het bij mij niet lukte, bij alle andere vrouwen lukt het wel waarom bij mij niet dan?? Ik dacht dat het volledige aan mij lag en dat ik het fout deed. We hadden een lactatiekundige ingeschakeld en haar advies was om gelijk te stoppen. We deden alles goed en sommige lichamen lukt het gewoon niet. Omdat ik zo erg mee zat heb ik besloten om niet te stoppen, zo voelde het minder als "falen" en dat ik de baby te kort deed. Ik Heb het 11 maanden gedaan. Wat kreeg ik spijt achteraf. Ik was mezelf niet en kon mezelf niet "terug vinden" alleen door dat schuld gevoel en dat beklemmend gevoel. Ben nu zwanger van ons 2de en heb al duidelijk gezegd, als het niet lukt binnen 1 week dan stop ik ermee.

één jaar geleden

Bij de 1e heb ik 10 weken geprobeerd te voeden. Lactatiekundige erbij gehad, vervolgens om de 2 uur kolven en dan aanleggen (in de nacht mocht ik er 3 uur tussen laten). Ik ging er bijna aan onderdoor. Ik had dus eigenlijk een half uurtje niks om vervolgens weer te moeten kolven en voeden (We dachten dat het misschien kwam door de heftige bevalling waar we bijna bij zijn overleden allebei). Maar uiteindelijk kwam er weinig tot niks uit. Bij de 2e (iets te snelle bevalling) heb ik het 1 week geprobeerd en toen bewust gestopt omdat ik niet weer dat wilde. Toen ook bewust gezegd happy mom happy baby. Want als mama niet lekker in dr vel zit dan doet de baby dit ook niet. Heel veel succes met je keuze, maar je doet het hoe dan ook altijd goed😊

één jaar geleden

Oja, bij mij maakte verschil in kolf en die opzetstukken ook heel erg uit. Maar dan nog produceerde ik niet genoeg

één jaar geleden

Dank jullie wel voor jullie advies! Na veel tranen en een goed gesprek met vroedvrouw heb ik ook besloten om borstvoeding af te bouwen en te stoppen. En eerlijk, ik voel mij nu echt een gelukkige en relaxte mama die geniet van haar “roze wolk”. Vind het ook fijn dat ik nu ook meer “tijd” heb om mijn oudste zoon voldoende aandacht te geven. Dus ja, in mijn geval was stoppen met borstvoeding een goede keuze want nu voel ik mij een betere mama voor beide zonen. Ik kijk met liefde terug op de eerste dagen waar ik mijn kleintje wel borstvoeding kon geven en troost me met “dat heeft hij toch wel ook gehad” Dank jullie allemaal!!

één jaar geleden

Reactie op LPo

Dank jullie wel voor jullie advies! Na veel tranen en een goed gesprek met ...
Wat goed om te horen dat je de knoop hebt doorgehakt. Zoals je zelf al zegt dat eerste beetje heeft ie toch mee gekregen. Je doet het goed🤩