77 Reacties

4 jaar geleden

Nou, vanaf week 1 sliep mn baby heeeel goed, tot 2 weken terug! Om 1 uur word ie wakker, speen er in, om 2 uur wakker, speen er in etc etc.. ben ook kapot

4 jaar geleden

Hier ook nog zware nachten hoor. Mijn zoontje wordt welke dag om 5u wakker. Een speentje geven en weer verder slapen doet het dan niet, hij wil dan echt uit bed. Gecombineerd met ook nog een droomvoeding en een nachtvoeding, kom ik dus echt maar aan bar weinig slaap 's nachts.

4 jaar geleden

Hier is doorslapen ook uitzondering. Minimaal 1x per nacht eruit is wel de norm. Hier begint ze vaak om 4 uur in de nacht kei hard te krijsen. Ik ga er dan om de paar minuten heen om te troosten. Als we geluk hebben valt ze binnen een half uur weer in slaap.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft de eerste 6 weken in het ziekenhuis doorgebracht, hier zeiden ze dat hij al ruim 2 weken doorsliep zonder snachts te komen voor een fles. Bij ontslag werd ons nogmaals verteld nou wat heerlijk hè dat die snachts lekker doorslaapt. Vanaf dag 1 thuis is hij alle nachten wakker geweest, de ene keer 2 keer maar de andere keer wel 20 keer. Ik snap heel erg goed dat je je onwijs moedeloos voelt. Maar alsjeblieft weet dat je niet alleen bent! Ik bedenk mezelf altijd maar dat we in een maatschappij leven waarin alles er uit moet zien als een roze wolk en dat alle ‘donkere’ wolken angstvallig achter de voordeur worden gehouden. Uiteindelijk komt vast alles goed 😊!

VRIEND

4 jaar geleden

De nachten gingen goed maar sinds een paar weken slaapt onze kleine man onrustig. Hij schreeuwt in zijn slaap en de enige manier om hem dan rustig te krijgen is de speen erin. Ofwel, hij slaapt nog steeds door maar door zijn geschreeuw (nachtmerrie/slaapregressie/tandjes?) slapen wij niet meer door

4 jaar geleden

Ik heb ook al 6 maanden gebroken nachten. Deels kwam dat ook doordat ik borstvoeding gaf. Geef jij ook borstvoeding? Ik merkte dat mijn zoon liever vaker aan de borst kleine beetjes dronk dan minder vaak en wat grotere hoeveelheden. Zo kom ik hier hoeveelheden van 210+7 scheppen poeder. Ik moet zeggen dat ik nu wel iets meer slaap vergeleken van de 1e 5 maanden.

4 jaar geleden

Weet je dat is zoiets als, ik ben maar 10 kilo aangekomen. Ik heb 3 zwangerschappen gehad, waarvan de 1e met 28 weken een miskraam was. 1e 25 kilo aangekomen baby was nog geen 1 kilo, 2e 30 kilo, laatste 3 weken niet gewogen, 3e 23 kilo, waarbij onze dochter maar 2,5 kilo woog. Als ik met andere praat die ook net een kleine hebben, zeggen ze dat ze het zo zwaar hebben. Terwijl de kleine zo rustig is, niet huilt of schreeuwt. Of ze zijn moe omdat de kleine 1 keer in de nacht wakker wordt. Nou die van mij is nooit rustig. De benen en armen zijn continu in beweging. Mijn zoon was precies hetzelfde. Slapen kunnen ze ook niet alleen. Mijn zoon van 6 kan nooit alleen spelen, dus ben bang dat onze dochter dat ook zal hebben. En de nachten, praat me er niet over. Ik heb wel mijn man nu thuis. Maar we verdelen elke keer onze aandacht over de kinderen en het huis en eten, ja dat moet dan maar tussendoor snel. Als je kind slaapt, moet je ook slapen zeggen ze. Maar dat wil ik niet. Ik wil ook rustig tv kijken of op mijn telefoon spelen, zonder gestoord te worden. Maar niet getreurd na de 1e jaar heb je wel andere problemen, maar het wordt makkelijker. Met 6 maanden moet het al makkelijker gaan, maar de hitte en waarschijnlijk tandjes helpen ook niet voor de nachten.

4 jaar geleden

Hier ook 6 maanden en moeten nog 1x opstaan in de nacht. Ik heb er weinig last van omdat hij ook niet echt wakker wordt, mijn probleem ligt bij het feit dat ik zelf (na de voeding) moeilijk weer in slaap geraak..

4 jaar geleden

Normaal gezien bij ons slaapt ze de nacht door, maar moet ik haar wakker maken voor mij (voor borstvoeding). Echter wordt ze nu de afgelopen 3 nachten al om de 3uur wakker. Ik weet het, dat is totaal nog niet lang, maar dat in combinatie met voltijds werken is toch echt lastig. Ik snap wat je bedoelt. Ze is nu ook 6 maand. Het wordt meestal wel beter, maar er wordt inderdaad weinig gepraat over dingen die niet zo goed gaan. Misschien is een nachtje bij tante/oma/nonkel geen slecht idee om even op je positieven te komen?

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde, heb soms ook het idee dat sommigen maar wat roepen. Zie hier verhalen staan van moeders die allemaal zeggen dat hun kind van 7 uur in de avond tot 6 uur in de ochtend slapen. Dat lukt bij mijne ook niet, als ik hem om 12 uur middernacht niet nog een flesje geeft wordt hij zoiezo nog 'snachts wakker. En als hij ziek is of het te warm us komt hij vaker. Wat wij nu hebben gedaan is een reis ledikant naast ons bed gezet en zodra ik hem hierin leg, slaapt hij. Maak je niet te druk, denk echt dat het erbij hoort en geloof niet al die verhalen waar mensen zeggen dat hun kind altijd doorslaapt, denk dat dit mooie gemaakt is. En wat noemen ze doorslapen?

4 jaar geleden

Hier pas 2 nachten sporadisch gehad dat ze doorsliep. Normaal komt ze rond half 11, half 4 en half 8. Ikzelf slaap dan tussen half 12 en 7 min een uur voeding in de nacht (reflux dus lang om hoog houden). Ik ben kapot, ik herken je gevoel. Maar sochtends eenmaal opgestaan is dat weer weg

4 jaar geleden

Reactie op Mems

Hier ook 6 maanden en moeten nog 1x opstaan in de nacht. Ik heb er weinig l ...
Ja dat is dus ook mijn probleem... soms val ik helemaal niet meer in slaap na de nachtvoeding terwijl ik wel heel moe ben. Frustrerend!

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Ik heb ook al 6 maanden gebroken nachten. Deels kwam dat ook doordat ik bor ...
Niet meer, ben nu ongeveer een maandje gestopt. Maar merk eigenlijk niet echt verschil qua slapen, al hoopte ik daar wel op ;-)

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Weet je dat is zoiets als, ik ben maar 10 kilo aangekomen. Ik heb 3 zwanger ...
Dat herken ik! Soms denk ik ik moet nu ook maar gaan slapen, maar wil soms ook gewoon nog even wat doen, al is het een half uur een tijdschrift lezen😅

4 jaar geleden

Hier heb ik sinds geboorte van onze zoon (6,5mnd) ook nog geen normale nachten gehad. Heeeel soms slaapt hij door tot 7uur maar dan ben ik zelf weer eerder wakker vanwege volle borsten omdat hij niet heeft gedronken 😅 Is helemaal niet gek hoor. Maar wel vervelend uiteraard. Ik zorg dat ik er soms gewoon even heel vroeg in lig.

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Hier ook hetzelfde, heb soms ook het idee dat sommigen maar wat roepen. Zie ...
Ons mannetje is 6 maanden oud en krijgt om 18:30 / 18:45 de laatste fles van de dag. Gaat vervolgens slapen en word om 6 uur in de ochtend wakker. Is heel normaal voor die leeftijd, want hij is niet de enige in onze omgeving!

4 jaar geleden

Onze dochter (bijna 7maanden oud) wordt ook nog veel wakker. Vroeger maar 1x/nacht en opeens werd ze soms wel 6x/nacht wakker. Nu ongeveer 3x/nacht. Soms 1x drinken, soms 3x. Ik geef borstvoeding, maar 's avonds krijgt ze kunstvoeding.

4 jaar geleden

Je bent zéker niet alleen hoor!! Mijn zoontje is nu 7 maanden. We hebben 1x 3 nachten achter elkaar gehad dat hij doorsliep. Maar voor de rest tot nu toe nog elke nacht er (bijna) elk uur minimaal 1x uit. Normaal was hij dan rond 530 uur klaar wakker. Helaas is dat nu sinds een week ergens tussen 330 uur en 500 uur 😖😖 Het zal vast wel een keer voor ons allemaal ook beter gaan.. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

4 jaar geleden

Ik denk als je in dit forum zoekt op ‘slapen’ dat je dan wel veel gelijkaardige verhalen tegenkomt. 😉

4 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Onze dochter (bijna 7maanden oud) wordt ook nog veel wakker. Vroeger maar 1 ...
Hier precies het zelfde! Bijna 5 maanden, werd eerst echt maar 1x wakker en sinds 5 maanden weer minimaal 3x..