77 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor! En zo zwaar ook! Heb helaas geen tips voor behalve een dutje meepakken waar mogelijk...

4 jaar geleden

Ons dochtertje is nu 6,5 maanden, gecorrigeerd 5,5 maanden en wordt tegenwoordig ook weer rond 5 uur wakker. Dan is het vaak even verschonen, beetje drinken (60 cc) geef ik dan en dan slaapt ze weer verder tot een uur of 7. Ze gebruikt al maanden geen speentje meer omdat ze die toen zelf een tijdje weigerde zijn we ermee gestopt. Ze krijgt om 20.45 ongeveer de laatste voeding voor de nacht. Als we die vervroegen wordt ze ook eerder wakker s nachts.

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Ja dat is dus ook mijn probleem... soms val ik helemaal niet meer in slaap ...
Ik ook 😫 Vannacht werd ik om 4.10 wakker, om 4.30 sliep ze weer en ik heb dus sinds 4.10 tegen de binnenkant van mijn ogen liggen koekeloeren... Ze werd uiteindelijk pas om 7.20 wakker. Zo zo zo frustrerend. Ik had gewoon nog bijna 3 uur kunnen slapen! Vraag me af of hier iets tegen te doen is. Voor mijn part slaappillen, maar 32 uur werken en 4 a 5 uur per nacht slapen is killing 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Ik ook 😫 Vannacht werd ik om 4.10 wakker, om 4.30 sliep ze weer en ik heb ...
Nou nogal! Ik heb een paar nachten een halve slaappil genomen 🙈 alleen word ik daar ook weer duf van en tijdens de nachtvoeding slaapdronken 😅 niet zo fijn voor mn man die dan eigenlijk alles moet doen. Maarja een paar nachten wat meer uurtjes slapen was gewoon nodig...

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Hier ook hetzelfde, heb soms ook het idee dat sommigen maar wat roepen. Zie ...
Haha dat denk ik ook! Heb ergens eens gelezen dat je de vader er eens naar moet vragen en dat je dan ineens hoort dat het kind helemaal niet zo lang achter elkaar slaapt. Op een of andere manier is “doorslapen” ook een soort competitie geworden is mijn gevoel

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Ons mannetje is 6 maanden oud en krijgt om 18:30 / 18:45 de laatste fles va ...
En hii wordt nooit een nacht wakker, slaapr altijd door? Nou fijn voor jou dat je zo'n droom kind hebt die altijd doorslaapt. Maar zoals je ziet is dit niet de regel, fijn voor jou.

4 jaar geleden

Haha dat denk ik ook! Heb ergens eens gelezen dat je de vader er eens naar ...
Precies, dit inderdaad:-)

4 jaar geleden

Aaahh ik snap het helemaal!! Onze dochter slaapt best goed maar met onze zoon destijds was het ook heel lang tobben met gebroken nachten. Geen idee waarom de een dat wel heeft en de ander niet.. hangt van het kind af denk ik. Hou vol, het wordt beter. Overigens ook grote kans dat de doorslapers nog een fase krijgen dat ze gaan spoken, door dromen, tandjes of weet ik veel wat. Laat je niet gek maken hoor, het komt heel veel voor.

4 jaar geleden

Oh ja dat heb ik ook!! Het lijkt wel een beetje of alle babies al netjes doorslapen en mijn dochtertje de uitzondering is.. Ook is dat altijd de eerste vraag ‘slaapt ze al een beetje door’ nou nee dus. En als je dan verteld dat je kleine altijd om half 9, 10 uur, 1 uur, 3 uur en 5 uur komt dan wordt je altijd een beetje stom aangekeken. Alsof ik persoonlijk iets fout doe dat mijn kindje nog niet lang achter elkaar doorslaapt.. Meestal heb ik weinig moeite met de nachten, even voeden en dan snel weer slapen, maar als ik zo’n gesprekje heb gehad dan merk ik dat ik me er ‘s nachts aan ga ergeren dat ze zo vaak komt.. En het is ook een beetje kip ei verhaal, als je wat energie hebt dan kan je misschien actiever bezig zijn om wat voedingen af te bouwen maar omdat ik zulke gebroken nachten heb bouw je nou niet een voorraadje energie op om ‘de strijd aan te gaan’. Haha zo dat lucht al wel een beetje op om dit even uit te schrijven. Ik houd er gewoon rekening mee dat ze tot een jaar sowieso 1x komt ‘s nachts dan kan het hopelijk alleen maar meevallen als ze ineens wel gaat ‘doorslapen’!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hoor en lees van veel ouders dat hun kind lekker doorslapen 's nachts. Maar hier.. We hebben de bedtijd van onze dochter een uur vervroegd omdat we merkten dat ze daar behoefte aan had. Ze gaat nu om 18.00 naar bed met een voeding. Dan komt ze ergens tussen 22.00 en 00.00 voor de laatste voeding. De ene keer slaapt ze dan door tot 6.00. En de andere keer word ze nog een keer wakker om 4.00. (Hangt dus af van de laatste voeding) Maar langer in bed blijven dan 6.00 zit er hier ook niet in. Het is gelukkig sinds een maand dus verbeterd door het uurtje eerder naar bed gaan maar man wat zijn de nachten pittig😴

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Je bent niet alleen mama! Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden. Sinds deze week komt ze nog 1x! Hiervoor? 3/4/5/6x was allemaal heeeel normaal! Het is verschrikkelijk pittig... maar het word echt beter! Ik zie dit ook echt als even bijtanken. Hou in m’n achterhoofd dat ze volgende week zomaar weer anders kan beslissen ;). Waar ik me wel kapot aan irriteer is het maatschappelijke dingetje dat doorslapen heet... alsof ieder kindje hetzelfde is? Krijg zovaak scheve gezichten! Zelfs cb zegt dat ik die 1 voeding snachts niet meer moet geven. Echt belachelijk! Of het nu honger is of gewoon even dichtbij me zijn aan de borst geen idee maar ze heeft het nodig;).

4 jaar geleden

Hier ook, kijkt wel in mijn omgeving alsof alle baby's door slapen. Mijn zus zij zelfs een keer tegen iemand waar ik bij zat dat ze maar over gegaan is op fles voeding omdat haar zoontje maar niet door ging slapen, hij sliep elke nacht van 7 tot half 6 ongeveer dat vond ze dus niet doorslapen... Misschien dat ze nog een voeding gaf voordat ze zelf gingen slapen maar hij sliep wel gewoon. Bij anderen in de familie ook vandaag de tweede week minimaal 5 uur achter elkaar slapen ook op borstvoeding. Ik had dus gehoopt dat nu ik de tweede heb misschien wel beter zou slapen. En dat doet hij gelukkig ook overdag kan hij wel twee uur achter elkaar dat deed m'n dochtertje nooit. Maar de nachten zijn nog meestal elk uur wakker en dan drinken met vaak 1 blokje van twee of als ik geluk heb twee en half uur. Ik ben gestopt met kijken hoelaat het is en ga meestal vroeg naar bed. M'n dochtertje ging met 7 maanden iets beter slapen maar het zal bij hem nog wel langer duren misschien. Maar toch als ik terug kijk bij haar is het ook voorbij gevlogen. Ik ben soms ook zo moe overdag en zou graag meer energie hebben. Probeer naast het positieve te blijven kijken, dat je extra vaak kunt knuffelen. Vroeger was ik ook wel eens halve nachten op maar dan om feestjes nu om te knuffelen. Alleen jammer dat je nu niet kunt uitslapen 😊

4 jaar geleden

1 adresje: snuggles and dreams. Ik hoor alleen maar positieve dingen en wij hier thuis ook. Deden van in het begin mee met haar structuur en onze dochter slaapt nu meestal door van 19u30 tot 6u30 aan 1 stuk.

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

1 adresje: snuggles and dreams. Ik hoor alleen maar positieve dingen en wij ...
Wat grappig.. hier was snuggles 1 drama... droomritme werkt hier stukken beter! De wakkertijd van 2/2,5 uur is voor mijn dochter echt teveel! Droomritme hanteert 1,5/2 uur dat werkt hier dus top!

4 jaar geleden

Wat grappig.. hier was snuggles 1 drama... droomritme werkt hier stukken be ...
Hier is het een wakkertijd van 2u a 2u15 en dat werkt goed!

4 jaar geleden

mijn dochtertje is 6.5 maand en slaapt al 3 maanden door van 7 tot 6 uur.... maar sinds 3 weken elke nacht wel 2 of 3 x eruit voor speen... ik denk echt dat t door t weer komt.... maar snap dat je er moedeloos van wordt...

4 jaar geleden

Ik heb hier zelfde probleem

4 jaar geleden

Tussen sprong 4 en 5 (waar we nu inzitten) kwam onze dochter 2 weken lang maar 1x per nacht. De rest van de 5 maanden is het minimaal 3x per nacht geweest, maar vaak nog meer. We duimen heel hard dat na het sprongetje en het hete weer ze weer terug gaat voor 1x per nacht wakker worden.

4 jaar geleden

Ik kan egl alleen de tip geven om te kijken of je kind een nachtje kan logeren of dat je een oppas voor een nachtje kunt regelen en zelf ergens heen kunt. Ik ben alleenstaand en merk dat ik alles weer veel beter kan hebben na een nacht echt goed slapen. Heb het nu 2x gedaan en het maakt mij een veel leukere mama als ik af en toe ook aan mijn slaap toe kom 😋

4 jaar geleden

Ik zou www.happybabycoach.nl in de gaten houden. Is een hele lieve osteopate die nu bezig is met een programma over beter slapen met een borstekindje en met kunstvoeding.