77 Reacties

4 jaar geleden

Wat ben ik blij met deze topic! Ik dacht dat ik de enige was... onze kleine man (bijna 6 maanden) wordt gemiddeld 3 keer per nacht wakker om even getroost te worden (meestal even zijn speentje en shhhh zeggen) hij is vervolgens ALTIJD tussen 05:00 en 06:00 klaar wakker, nooit anders geweest. Tot ongeveer 4 maanden kwam hij gemiddeld 3 x voor een voeding. Daarnaast deed hij tot en met 4 maanden alleen maar overdag slaapjes bij mij in de draagzak... Moest ik ook nog eens overdag met hem wandelen 3 x per dag (want zitten accepteerde hij niet), dus ik kon nooit even opladen als hij sliep... Ik was tot hij 5 maandjes oud was echt letterlijk op. Nu hij overdag wel in zijn bedje slaapt voel ik me iets beter, maar vind het erg zwaar om al bijna een half jaar op zo weinig slaap te moeten teren , én ook nog eens werken...

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Cas-L

Wat ben ik blij met deze topic! Ik dacht dat ik de enige was... onze kleine ...
Oh wat herkenbaar, hier ook 3 a 4 maanden lang non stop in de draagzak met slapen of wandelen. Slapen is en blijft een strijd en na 6 maanden ben ik echt moe gestreden!

4 jaar geleden

Hier ook tot 6 maanden alleen maar gebroken nachten, meestal om de 2,5 uur, mn dochter wilde steeds drinken. Terwijl ze overdag goed sliep en best een relaxt ritme had. Toen heb ik een slaapconsult gedaan bij slaaptipsvoorbabys.nl want ik was er echt zo gaar van en na 4 dagen sliep ze door van 23.00-06.00 uur. Tijdens de hittegolf soms om 5 uur wel al om wakker omdat ze al dorst had, maar nu weer 'gewoon'. Je zou het eens kunnen checken. Maar denk idd dat er vaak een stuk rooskleuriger over gedaan wordt..

4 jaar geleden

Die van mij sliep al snel door en vanaf 3 maanden van 7 tot 6 a 7 uur overdag wel altijd al drama (4× 30 minuten) maar he ik had een goede nachtrust. Totdat hij 5 maanden werd 1 a 2 keer per nacht wakker meestal maar soms zelfs 7x 😱 zo zie je maar weer dat vroeg doorslapen geen garantie is voor de toekomst. Momenteel wordt hij om 2 uur en 5 uur wakker. Vanalles geprobeerd maar zo is zijn slaapritme nu zal vanzelf wel weer veranderen (of niet🤪).

4 jaar geleden

Ook al is het niet fijn voor jou natuurlijk ben ik blij te lezen dat het niet enkel bij ons achteruit gaat qua slaap. Heel snel sliep hij meerdere uren na elkaar door 's nachts en op 2,5 maand sliep hij meestal klokje rond. Overdag waren het kleine dutjes maar dat was natuurlijk niet erg gezien de nachten goed gingen. Nu is het een heel ander verhaal sinds een 4-tal weken. Vaak wakker 's nachts, heel vroeg wakker in de ochtend (soms half vijf), geraakt vaak moeilijk zelf in slaap en overdag dut hij wel langer nu. Slaapt die van jou al in zijn eigen bed ? Hier is het nog de co-sleeper. Mijn partner denkt dat hij beter zal slapen in zijn kamer maar ben er nog niet klaar voor. Ons zoontje is 23 weken nu. Sprong 5 is nu ook wel aan de gang dus ik hoop dat het nadien beter gaat. Want ik vind het wel vermoeiend en ben niet eens aan het werk voor het ogenblik. Nog twee weken om af en toe mee te dutten in de hoop niet als een zombie erbij te lopen op het werk 😅

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Ook al is het niet fijn voor jou natuurlijk ben ik blij te lezen dat het ni ...
Die van ons slaapt nu al een tijdje in zijn eigen bedje. Ik dacht als ik toch al gebroken nachten heb dan maar gelijk even door de zure appel heen. Sprong 5 zou hier nu al voorbij zijn, het is wel minder vaak dan daarvoor maar doorslapen doet hij helaas nog niet🥴

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Ook al is het niet fijn voor jou natuurlijk ben ik blij te lezen dat het ni ...
Ons dochtertje slaapt sinds ze 5 maanden is op der eigen kamer. Mijn man wilde het ook al eerder maar ik was er ook nog niet aan toe. Maar ineens was ik het zat en hebben we haar op haar eigen kamer gelegd (overdag sliep ze daar al wel). Er is niet echt een verschil qua hoe zij sindsdien slaapt, maar ik vind het heel fijn mn slaapkamer weer 'terug' te hebben, niet meer in het donker naar binnen sluipen en nog even kunnen lezen voor het slapengaan enzo :-)

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Ons dochtertje slaapt sinds ze 5 maanden is op der eigen kamer. Mijn man wi ...
Begrijp je. Wij missen ook "onze kamer" maar mentaal ben er ik er nog niet klaar voor. Ben nog te bang dat hem iets zou overkomen omdat hij heel veel omrolt op zijn buik maar nog niet terug op zijn rug kan rollen. En momenteel vind ik het ook makkelijker zo. Hij wordt soms ieder half uur wakker en als ik dan de hall door moet, wachten tot hij weer in slaap is en dan terug naar bed en zelf slaap vallen, moet ik er al opnieuw uit. Ben een hele slechte slaper 😔 Hopelijk worden zijn nachten sneller beter en zal mij dat aansporen om de grote stap te zetten. Papa lacht altijd dat zijn eigen bed te klein gaat zijn wanneer ik er klaar voor ben. Wie weet 😁

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Die van ons slaapt nu al een tijdje in zijn eigen bedje. Ik dacht als ik to ...
Hopelijk worden zijn nachten binnenkort toch wat beter want het is echt heavy. En vind je het niet vermoeiender om er steeds uit te moeten nu hij in zijn eigen bed ligt ? Want daar ben ik wat bang voor.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Hopelijk worden zijn nachten binnenkort toch wat beter want het is echt hea ...
Ja ik vind het ook pittig! Hopelijk zijn we er snel vanaf. Gisteren ook en mental breakdown gehad toen ik er voor de zoveelste keer uit moest🥴Ja het is soms wel even rot om er echt uit te moeten, maar hij ligt wel beter in zijn eigen bedje heb ik het idee en ik had juist op het moment dat hij goed sliep in de cosleeper de "angst" om dat te verstoren door hem te verplaatsen naar zijn eigen bedje, dus toen hij ook in de cosleeper slecht sliep had ik zoiets van erger kan het niet worden🙈🤣en ook een lichte hoop dat hij daar misschien zelfs beter in zou slapen, maarrrr dat was helaas niet zo. Het is alleen wel wat vervelender met opstaan, maar vaak dommel ik half voeden weg in de schommelstoel🙈 en als ik het echt zat ben met op en neer lopen dan leg ik hem me hoge uitzondering naast mij in bed zonder dekens en grote kussens en dan slapen we saampjes nog eventjes 1 a 2 uurtjes. maar als jij je er nog niet goed bij voelt om hem in zijn eigen kamer te leggen en hij past nog in zijn cosleeper zou ik dat gewoon lekker zo laten hoor, gewoon doen wat goed voelt🥰

4 jaar geleden

Mijn baby is al vanaf geboorte s nachts veel wakker. 3x per nacht was heel lang de norm. Daarna kwam het een paar keer voor dat we maar 1x per nacht er uit moesten. Momenteel zit ik al 3 weken op 6x per nacht. Ieder uur zowat. Oh en het avond slaapje start pas vanaf half 11 s avonds zoiets. We krijgen haar eerder niet in bedje in slaap. Hier gaat aan vooraf dat ik van 20.00u tot 22.30 met haar op en af aan de borst zit. Borst, slapen, poging tot slapen in bed, wakker, dan weer borst etc. Overdag lukt het ons ook niet haar in bed te laten slapen, lopen al 6 maanden met de draagzak. En dan moet het dood stil zijn anders word ze wakker. Iemand tips? Eigenlijk zou ik al super blij zijn als iemand een zelfde soort ervaring heeft haha!

4 jaar geleden

Mijn baby is al vanaf geboorte s nachts veel wakker. 3x per nacht was heel ...
Geen tips, maar wel zelfde soort ervaring, dus Robink1991, ik snap je helemaal! Tot 5,5 maanden sliep mijn zoon overdag alleen wandelend in de draagzak of wagen. Zodra je stil stond of ging zitten werd hij wakker... in de nacht is 2 a 6 keer nog steeds de norm... hij is 6 maanden plus maar wordt nog steeds ingebakerd en slaapt nog steeds in zijn wiegje. Uitbakeren + ledikant = NIET SLAPEN. Sinds 2 a 3 weekjes slaapt hij overdag eindelijk in zijn wiegje boven. Of in de wandelwagen die ik na een stukje wandelen kan parkeren in de gang.

4 jaar geleden

Mijn baby is al vanaf geboorte s nachts veel wakker. 3x per nacht was heel ...
Is hulp inschakelen van een slaapcoach een optie?

4 jaar geleden

Onze meid is ook een paar keer per nacht wakker maar ze huilt niet. Ze laat zich horen maar we laten haar liggen en dan valt ze weer in slaap uiteindelijk. Huilt ze ook echt of maakt ze enkel wat geluidjes? Onze meid huilt twee keer ofzo, brabbelt wat, draait een aantal keren rond en valt daarna wel weer in slaap.

4 jaar geleden

Mijn dochter 7 maand. Momenteel wordt ze 3x wakker, om te drinken (bv). Flesje (gekolfde bv) weigert ze van papa, ze wordt hysterisch dan, overdag drinkt ze dit wel van de papa.

4 jaar geleden

Wat doen jullie als jullie kindje om 5u (veel te vroeg voor papa en mama ☺️) wakker wordt en na half uur niet opnieuw slaapt ? Opstaan ? Voeden en terugleggen ? Laten liggen ? Hier al een paar dagen HET dilemma in de ochtend. Vooral dat ons zoontje nooit weent wanneer hij honger heeft....

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Wat doen jullie als jullie kindje om 5u (veel te vroeg voor papa en mama ☺️ ...
Hier ook nog wel een probleem af en toe. Wat wel hielp was 30 minuten eerder naar bed brengen. Tegenwoordig laten we hem liggen, want hij begint met spelen en huilt niet. Uiteindelijk valt hij in slaap, wij dan niet meer natuurlijk. Als hij gaat huilen, dan halen we hem eruit, maar we geven hem geen eten. Dan laten we hem rond 7 een klein powernapje doen van 10 minuten en brengen hem rond 08:45 naar bed voor zn ochtenddutje

4 jaar geleden

Hier ook nog wel een probleem af en toe. Wat wel hielp was 30 minuten eerde ...
Inderdaad. Vaak wordt hij terug moe tegen dat wij effectief goed wakker zijn. Bedankt voor de tips. Sliep hij in de ochtend langer door hem eerder naar bed te brengen ? Hier gaat hij slapen rond 19u. Maar in de ochtend kan het wakker worden fel verschillen en soms heeft hij ook een wakkertijd in de nacht, rond 2u. Om welk uur geven jullie de eerste voeding in de ochtend ? En hou oud is jullie zoontje ? Bij ons vieren we zaterdag zijn 6 maanden 🎉

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Wat doen jullie als jullie kindje om 5u (veel te vroeg voor papa en mama ☺️ ...
Heb ik ook een paar keer gehad. Ik voedde dan en legde hem tot 7 uur weer weg. Soms is het niet anders. Ondanks de slaaptraining wordt hij nog vaak wakker terwijl overdag super gaat. Valt zelf in slaap in eigen bedje en standaard ritueel. Hij slaapt 6 uur aaneen verder wordt hij steeds om 1 a 2 uur wakker... zucht volhouden💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Inderdaad. Vaak wordt hij terug moe tegen dat wij effectief goed wakker zij ...
Zijn eerste voeding is om 06:30. Zijn laatste fles krijgt hij rond 18:00/18:10 en daarna brengen we hem naar bed. Eerder deden we hem om 19:00 naar bed en dan sliep hij rond 19:15. Eerder naar bed brengen heeft ons geholpen. Onze zoon is 6,5 maand.