77 Reacties

4 jaar geleden

Zijn eerste voeding is om 06:30. Zijn laatste fles krijgt hij rond 18:00/18 ...
Hier helpt eerder brengen helaas niet😓😔

4 jaar geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt bijna nog nooit een slapeloze nacht heb gehad. Wij hebben drie kinderen en allemaal sliepen zij vanaf ongeveer 1 maand door. Geen idee of het ergens aan ligt of gewoon geluk 🍀. Zelf heel relaxed zijn en innerlijke rust uitstralen naar je kind helpt ook zeker. Mijn baby slaapt overdag dan wel weer wat korter. Veel korte slaapjes. Hopelijk komt er snel wat meer nachtrust voor je😊

4 jaar geleden

Reactie op Ebby

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt bijna nog nooit een slapeloze nacht heb ...
Denk een combi van geluk en de juiste structuur voor jouw kindje😊 Over het algeheel sta ik er redelijk relaxed in en kan ik goed tegen weinig slaap🤣.soms neemt de vermoeidheid even de overhand (zeker op dagen dat het op werk druk is is het moeilijk alle ballen hoog te houden), maar niet meer dan menselijk volgens mij😊 gelukkig heeft hij hier een lange tijd wel doorgeslapen, dus hij kan het wel🤪(en is dit meer iet van de laatste tijd). We zijn denk ik blijven hangen in de 4 maanden regressie🤗 ik merk dat slaaptraining en regelmaat wel helpen en het gaat steeds beter maar de 7 tot 7 nachtjes daar zijn we helaas nog niet🤗 Verder een heel lief vrolijk en nieuwsgierig mannetje dus gaat vast goedkomen😊💪🏼

4 jaar geleden

Ons meisje heeft sinds ze 6,5 maanden geleden is geboren nog nooit langer geslapen dan 4 uur aan een stuk. De nachten zijn altijd tussen 2 en half 8 zeker 3x eruit. Ook rond half 11 altijd standaard even. Ze krijgt nog borstvoeding, en gaat ook echt niet slapen voordat ze even gedronken heeft. Het lijkt wel een geruststelling of zo. Om half 11 geven we een ingedikte fles met rijstebloem en kunstvoeding. Hebben meer mensen een hongerige baby snachts? Overdag eet ze ook prima, dus daar ligt het niet aan. Ik werk fulltime en ben toe aan de gouden tip! 😅

4 jaar geleden

Mijn zoon van nu 6 maanden heeft nu rond 4 uur een fles nodig. Laatste fles heeft hij dan om 19:00 gehad. Ik ben hier erg tevreden mee. Mijn dochter die nu bijna 5 jaar is heeft tot 2 jaar in de nacht een fles nodig gehad. En had in het eerste jaar in de nacht elke 3 uur een fles nodig. Sommige kinderen hebben gewoon langer een fles in de nacht nodig. Ik vond het ook erg zwaar de gebroken nachten. Je kan advies vragen bij het okc. Maar ik denk dat je te horen krijgt dat het wel normaal is. Ik kreeg als advies dat me kind zelf kan aangeven wat hij nodig heeft. Omdat een baby van 6 maanden overdag eet kan het zijn in de nacht meer melk te drinken omdat het eten overdag zwaar valt. Probeer op vrije dagen ook overdag te slapen. En ik weet niet of je borstvoeding geeft maar als niet kan de vader in de nacht eruit? Plan in ieder geval nachten in waarin je kan doorslapen. Toen de tijd ging mijn dochter snel uit logeren. Ik had het toen nodig om rustig te slapen.

4 jaar geleden

Ik had een perfect slapende baby tot ik ging werken en hij nr de crèche begon te gaan 😕 nu ook meestal 1 voeding ‘s nachts. Meest waarschijnlijk door oververmoeid omdat slapen daar niet goed gaat. Zelf op tijd in bed kruipen is belangrijk. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Wat doen jullie als jullie kindje om 5u (veel te vroeg voor papa en mama ☺️ ...
Dat heeft de mijne ook een tijd gedaan. Ik kwam erachter dat als ik hem dan voeding gaf hij daarna weer sneller sliep, dus ik ook nog kon slapen. Legde hem daarna gewoon weer in zijn bedje. Laatste paar weken komt ie om 6 uur, ook vroeg. Helemaal omdat ie dan zijn ouder broer ook wakker maakt die dan ook de dag wil beginnen.

4 jaar geleden

Reactie op Rije

Dat heeft de mijne ook een tijd gedaan. Ik kwam erachter dat als ik hem dan ...
Inderdaad. We hebben een paar dagen in de nacht en vroege ochtend gevoed en toen viel hij terug in slaap. Nu sinds 2 dagen slaapt hij terug tot 6u30 en wordt hij enkel nog kort wakker voor tutje of last van de tandjes. Waarschijnlijk was hij door het sprongetje wat van zijn melk. Happy me ☺️

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Inderdaad. We hebben een paar dagen in de nacht en vroege ochtend gevoed en ...
Wat fijn zeg! Hopelijk blijf dat zo😊Hier gaat het ook steeds beter, nog maar 1 of 2 keer eruit voor speen😊 even lekker van genieten 🥰

4 jaar geleden

Mijn baby van 6,5 maand komt al ruim een maand lang 6x per nacht. De enige manier om haar in slaap te krijgen is aan de borst. Draaaama. En overdag slaapt ze enkel in de draagzak. Anders lukt het niet en raakt ze over de rooie.

4 jaar geleden

Mijn baby van 6,5 maand komt al ruim een maand lang 6x per nacht. De enige ...
Volgens mij gaat er iets niet goed, wat zal jij je vreselijk moe en machteloos voelen. Heb je al hulp ingeschakeld?

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Volgens mij gaat er iets niet goed, wat zal jij je vreselijk moe en machtel ...
Dat valt nog mee met de vermoeidheid :). Ik heb ook best een drukke baan, maar het huidige thuis werken is mijn redder in nood en sociale activiteiten zijn even helemaal nul. Ik heb ook gemerkt dat je went aan minder slaap. Maar al die verhalen van kindjes die maar 1x per nacht komen of doorslapen zijn wel ontmoedigend haha! Nee nog geen hulp ingeschakeld, ik zit nog in de stille hoop dat het zichzelf oplost. Al die slaap coaches vragen 300 a 400 euro terwijl ik alle theorie al tot me heb genomen en alle adviezen al heb geprobeerd. Maar als dit veel langer door gaat ga ik het toch maar doen want wanhopig word je er soms wel van. En binnenkort Kdv, zien hoe dat daar gaat met slapen... maak me wel zorgen. Tijdens de wen momenten was het een mega drama.

4 jaar geleden

Hier nog nooit langer dan 3u geslapen en dat was alleen in de kraamweek. Baby nu 6.5 maand... het is pittig...🤦🏼‍♀️ maar zijn er genoeg hoor alleen men praat er vaak niet over is mijn ervaring... pas als ik zeg hoe t met mij gaat

4 jaar geleden

Ah hier ook die gebroken nachten. Sliep enkele dagen helemaal door van 19h tot 7h en plots uit het niets is alles weer drama. Snachts bijna om het uur wakker voor die tuut of iets anders. Om 5h klaarwakker en enkel met flesje terug in slaap te krijgen. Heb hem deze nacht bij ons genomen. Het is echt zo plots, hoop dat het aan sprongetje ligt.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Hier nog nooit langer dan 3u geslapen en dat was alleen in de kraamweek. Ba ...
Fijn om iemand te horen die in een soortgelijke situatie zit als ik :). Hou je het een beetje vol?