4 Reacties

2 jaar geleden

Rond deze leeftijd kan het zijn dat het minder gaat worden het middagdutje. Ik had hem bij ons ook niet meer naar bed gedaan in de middag en dat houd hij best goed vol. Maar hij ging er heel slecht van slapen. Dus nu doen we wel een middagdutje en dan na anderhalf uur maak ik hem wakker zodat we kunnen afbouwen. Maar als ik hem in bed leg en hij wil niet slapen maar wel rustig in zn bedje lig te spelen dan is het ook prima. Heeft hij toch een rustmoment. Maar als hij alleen maar huilt bij het naar bed brengen dan zou ik hem toch weer uit zn bed gaan halen. Want het kan ook zijn dat hij snachts niet goed slaapt omdat hij smiddags slaapt. Vaak heb je dan een weekje nodig om er aan te wennen. Dus het is een zoektocht want het is bij elk kindje anders. Maar ik snap wat je bedoel ik vind het ook nog vroeg om niet te slapen in de middag. Soms hebben ze het middagslaapje nodig om de dag te kunnen verwerken. En als je het dan niet doet dat hij dan de hele nacht loopt te spoken. Dat was bij ons. Vandaar dat hij smiddags nu weer wel slaapt bij ons. Maar dan moet ik ook wel zeggen dat als ik heb smiddags wegleg dat hij ook meteen slaapt. Dus hij heeft het nodig. Maar zodra hij moeilijk ga doen met slapen in de middag dan zou ik wel weer proberen met het middagslaapje te stoppen. En een weekje vol houden om te kijken of hij er even aan moet wennen. Succes

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook niet meer elke dag overdag.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van net 2 slaapt ook niet meer altijd overdag. Het is alsof hij het gewoon niet wil, want moe is hij wel. Hij is nu 2x s avonds om 19uur op de bank in slaap gevallen. En als we in de auto moeten in de namiddag, valt hij daar dan in slaap, wat niet heel handig is voor de nachtrust... Ik ben nog zoekende, wil graag een rustmoment inbouwen na het (warme) middageten. Als er niet geslapen wordt, dan gewoon maar rustig op zijn kamer/boven blijven... Ik lees graag mee hoe het de anderen gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Monique K

Mijn zoontje van net 2 slaapt ook niet meer altijd overdag. Het is alsof hi ...
Als hij in de namiddag in slaap valt in de auto mag hij een power nap van 10min doen, dan valt hij 's avonds ook gewoon in slaap. Als hij helemaal niet slaapt breng ik hem rond 18.45 naar bed. Soms om 18.30 als hij heel moe is. We proberen wel hem altijd een dutje te laten doen en pakt dan wel een half uur even rust zonder prikkels. Merk al dat het hem wel weer energie geeft hier.