98 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook 😊 gemengde gevoelens, spannend maar toch eng. 1e kindje was spoedkeizersnee en nu een geplande en bij jou?

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, vandaag bijna 33 weken. Hoe dichter ik bij de uitgerekende datum kom, hoe meer ik begin te stressen. Eerste was hier ook een spoedkeizersnede.

4 jaar geleden

Hier ook! Nu 32 weken en begin toch zenuwachtig te worden. De eerste was ook bij mij een spoedkeizersnede, nu dus een geplande

4 jaar geleden

Hier ook nu 33 weken en rond 14 feb een keizersnee hiervoor een spoedkeizersnee gekregen en nu gepland. Ben totaal nog niet zenuachtig denk dat het pas later lomt. Maar gelukkig weetje al een beetje wat er komt ookal is het toch wel iets anders als dat je een spoedkeizersnee krijg

4 jaar geleden

Ik ook een geplande keizersnee. Dit is mijn eerste kindje en weet al vanaf het begin dat het een keizersnee wordt. Vind het best eng. Probeer er niet teveel aan te denken. Hoop dat de kleine blijft zitten tot de geplande datum, zodat het volgens het plan gaat verlopen....met de gynaecoloog die ik graag wil.

4 jaar geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede, maar dat weet ik al heel lang. Het geeft mij rust zeker nu ik ook weet wanneer. Het enigste wat het nog kan veranderen is als onze zoon anders beslist. Succes allemaal (medische indicatie btw).

4 jaar geleden

Leuk om te lezen! Ik ben nu 33+2. Ik loop nog tot aan week 36 bij mijn verloskundige. Hierna word ik overgenomen door de gynaecoloog. Dan zal er een datum geprikt worden. Voor mij is het de 4e keizersnede dus ik weet wat me te wachten staat, desondanks blijft het spannend en gevoelsmatig lijkt het toch de eerste keer te zijn. Ik hoop voor een ieder hier een goed verloop vd operatie en dat jullie allen binnenkort je geschenk in armen mogen ontvangen 🤗

4 jaar geleden

Bij mijn eerste een spoedkeizersnede gehad en nu de keuze of gewone bevalling of geplande keizersnede.. zelf erg in dubio wat te doen....

4 jaar geleden

Ik krijg voor de 2e keer een geplande keizersnede. Ik vind het wel rust geven, de beslissing is in het begin vd zwangerschap al genomen. Vorige keer viel het me alles mee en ben ik vlot hersteld. Hopelijk nu weer! Ik hoop volgende week de operatie in te mogen plannen

4 jaar geleden

Mijn grootste angst is nu trouwens dat de bevalling zich eerder aandient, dat lijkt me echt schrikken

4 jaar geleden

Bij mijn tweede een geplande keizersnede ivm stuitligging. Helaas besloot meneer 4 dagen eerder te komen en toen werd het een spoed keizersnede.. Ik vond het herstel wel heftig vergeleken met eerste bevalling. Nu 32+2 dagen en kindje ligt wederom in stuit.. eind januari overleg met gynaecoloog, als ze dan nog in stuit ligt wordt het een geplande keizersnede, dan hopelijk wel wat ruimer voor de uitgerekende datum zodat het inderdaad op de geplande datum komt..

4 jaar geleden

Ik ben bijna 33 weken en krijg ook een geplande keizersnede. Mijn oudste twee dochters zijn beiden met een spoedkeizersnede geboren (2004 en 2006) vanwege niet vorderende ontsluiting. Er schijnt wel wat veranderd te zijn in hoe keizersnedes nu gaan. Vind het wel weer erg spannend.

4 jaar geleden

Vandaag 35.2 weken zwanger. Datum is gepland. Betreft tweede kindje. Nu de eerste keer een keizersnede. Op dit moment nog niet gespannen. Maar dat zal nog wel komen als de datum dadelijk echt in zicht is. Soms wel spanning of het kindje zich misschien niet eerder zal aanbieden. Bij de eerste namelijk met 37 weken bevallen. Ik heb er wel moeite mee dat als je aangeeft dat je een keizersnede krijgt mensen altijd gaan vragen wat de reden ervan is. Soms kun je gewoon van de gezichten aflezen dat ze het bijna zien als falen als ik het zo mag zeggen. Daar soms wel moeite mee met iedere keer de uitleg aan mensen te moeten geven.

4 jaar geleden

Best veel keizersneeën 🙈 mag ik vragen wat de reden is waarom jullie een geplande keizersnee krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Best veel keizersneeën 🙈 mag ik vragen wat de reden is waarom jullie een g ...
Bij de eerste combi medisch en stuitligging en nu om een complicatie van de 1e keizersnede ook gelijk te verhelpen

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Best veel keizersneeën 🙈 mag ik vragen wat de reden is waarom jullie een g ...
Hier op advies van de verloskundige & de gynocoloog in het zhuis. Vanwegen complicatie's bij de vorige bevalling eigelijk alles gehad wat je maar kon krijgen plus de kleine was een stuk gedraait en navelstrengetje zat om zijn nek

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Best veel keizersneeën 🙈 mag ik vragen wat de reden is waarom jullie een g ...
Bij mij ivm risico op scheuren van het litteken ivm 3 eerdere keizersnedes

4 jaar geleden

Ik heb te nauwe bekken en grote babys, ze raken er niet door. Ik voel me vele sterker en geruster door jullie verhalen te lezen!

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Best veel keizersneeën 🙈 mag ik vragen wat de reden is waarom jullie een g ...
Ik omdat ik fistels heb bij mijn endeldarm en daardoor niet mag persen.

4 jaar geleden

Moet je dan niet als je zo dra je de weeën voelt direct contact opnemen met het zknhs? Ik hoop dat alles goed verloopt veel succes👍🏼