98 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ook een geplande keizersnede op 06/02. Mijn eerste kindje is geboren met een spoedkeizesnede en daarom plannen ze het 2de zo in. Ik vind het zelf wel prettiger, want voor ze overgingen naar de spoedkeizersnede bij de eerste daalde zijn hartslag zo erg dat hij constant in het rood stond op de monitor. Ik had dus enorm veel bang dat mijn kindje het niet zou halen. Deze stress ga ik gelukkig nu dus niet hebben. Veel succes alvast allemaal! Bij iedereen begint het nu dus te korten en het aftellen kan beginnen! 😊😘

4 jaar geleden

Fijn dat er gereageerd word. Ik krijg Mn tweede geplande keizersnee. En heb daar alle vrede mee, omdat ik het zelf wil. Ben zo vaak geopereerd en heb er niks van wat betreft angst of stress. Ik denk wat moet gebeuren gebeurt je moet het toch ondergaan. Ik heb zoveel pijn gehad in Mn leven vanwege endometriose dat ik het niet zag zitten om eventueel pijn te krijgen met een natuurlijke bevalling dus heb in zelf gevraagd om een keizersnee en dat kon. Niet alle gynos zijn er happig op! Ik heb nu geen stress en kan in alle rust naar de geplande datum zwangeren. Ik heb ook met de vraag de reden voor een keizersnee is, een klaar antwoord en dat is gedeeltelijk waar 🙃 ook voor respect voor vrouwen die op de natuurlijke manier bevallen. Ik kies de “makkelijke” weg en die valt ook niet mee na afloop maar voor mij te doen. Ben nu 34 weken nog 4 weken 🤗

4 jaar geleden

Ik krijg een geplande keizersnede in verband met de complicaties tijdens mijn eerste bevalling en erna. Hierbij komt dat ik de ziekte van crohn heb en ze geen risico willen nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan2 Bijna 3

Ik krijg een geplande keizersnede in verband met de complicaties tijdens mi ...
Hier ook een geplande keizersnede mede door ziekte van crohn..

4 jaar geleden

Ik heb ook een geplande keizersnede omwille van een cerclage. Heb voor de operatie op zich geen angst maar wel voor die ruggenprik ( vind naalden echt verschrikkelijk )

4 jaar geleden

Reactie op InekeA

Ik heb ook een geplande keizersnede omwille van een cerclage. Heb voor de o ...
Ja ik zie ook het meest op tegen de ruggenprik. Alle andere operaties lekker onder zeil geweest, maar dat wil ik nu niet...... hoop dat t mee valt 🤞

4 jaar geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnee. Heb 2 normale bevallingen gehad eerste was vroeg geboren dus nog klein maar mn tweede was voldragen en een grote baby waardoor hij met vacuum geholpen moest worden en had daardoor een erbse parese😓 gelukkig helemaal hersteld maar had dus besloten om te stoppen bij 2 kids maar nu ongepland zwanger maar oh zoo welkom🥰 heb nu extra groeiecho’s en nu loopt de baby weer voor op groei. Ik had er in eerste instantie wel enorme moeite mee met de gedachte dat het een operatie is en zocht (heel dom) naar ergste scenarios die misschien nog fataal werden etc.. door de hormonen heb ik mezelf gek laten maken😩 heb er nu wel wat meer rust mee maar heb af en toe nog dat ik ff een paar seconde een beeld krijg dat ik er niet meer ben en wat dan met 2 kinderen die mij nu nodig hebben, maar ik laat het weer heel snel los gelukkig. Zijn er nog meer mama’s die ook zulke rare gedachtes krijgen??😓

4 jaar geleden

Reactie op G.i.a.e

Ik krijg ook een geplande keizersnee. Heb 2 normale bevallingen gehad eerst ...
Ja hoor, hier nog een mama met zulke gedachtes haha. De keizersnede is achter de rug maar voor het zover was was ik overtuigd dat ik het niet zou overleven😅. Alles is goed gekomen dus komt ook vast met jou goed 😊.

4 jaar geleden

Reactie op newmommy2be

Ja hoor, hier nog een mama met zulke gedachtes haha. De keizersnede is acht ...
Hahaha echt zo raar wat die hormonen met je doen he😅 fijn dat alles goed is gekomen, geniet nu lekker van je wondertje🥰 ik heb a.s dinsdag een groeiecho ben nu 34 weekjes en dan gaan we kijken wanneer we het kunnen inplannen. Ik kan niet wachten😅

4 jaar geleden

Mijn keizersnede is ook gepland. Aan wie vertellen jullie de datum? Waarom zouden we de datum wel/niet 'geheim' houden?

4 jaar geleden

Mijn keizersnede is ook gepland. Aan wie vertellen jullie de datum? Waarom ...
Alleen aan onze ouders uit praktische overwegingen. De rest blijft het een verassing voor

4 jaar geleden

Onze geplande keizersnede stond gepland voor 10 febr omdat onze baby in stuit lag. Ben nu 37+3. Alles was geregeld en het wachten op die datum was begonnen. Nu blijkt onze kleine toch nog te zijn gedraaid met 37 weken. Dus alles wordt geannuleerd. Ben nu verdrietig en blij tegelijk. Enerzijds dat je geen keizersnede hoeft maar anderzijds moet ik de bevalling nu ondergaan en langer wachten op ons kindje. Kan heel de dag wel huilen om alles. Iemand die dit ook heeft gehad?

4 jaar geleden

Ik had ook een geplande keizersnede op 23 januari ivm tweeling in volkomen stuit. Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen een geplande en een spoed ks. Je kindje of jij is bij een geplande ks in principe niet in nood dus de artsen nemen echt de tijd voor je om je gerust te stellen en mee te nemen in het proces. Ik moet zeggen dat ik er ook heel erg tegenop zag want het is zeker niet niks. Ik voelde geen pijn maar wel alles wat er gebeurde en er wordt flink aan je gesjord en gedaan. Ik heb meegekeken toen ze de jongens er uit haalden wat ik zelf heel erg bijzonder vond (en mijn partner ook). En kleine voetnoot: mensen die zeggen dat een keizersnee de “makkelijke” optie is hebben echt geen idee. Het is een fikse buikoperatie en ik zie dat het herstel bij een ongecompliceerde natuurlijke bevalling een stuk sneller gaat dan bij mij. Er staat ook langer voor het herstel en je bent beperkter doordat je veel dingen niet mag. Veel rusten in je kraamtijd is het advies. Heel veel geluk! En je kan het!!

4 jaar geleden

Reactie op LvBo

Onze geplande keizersnede stond gepland voor 10 febr omdat onze baby in stu ...
Hoi Mijn oudste 2 lagen lang in stuit de jongste de hele zwangerschap en dat werd een keizersnede. Toen zeiden ze al dat mijn baarmoeder waarschijnlijk afwijkende vorm heeft.. Deze kleine ligt ook al heel lang in stuit dus me voorbereid op keizersnede terwijl ik dat liever niet had (was het herstel nog niet helemaal vergeten) Maar madame is gedraaid!! Super fijn!! Maar ik was toch wel beetje van slag.. ineens ziet alles er anders uit.. niks plannen maar afwachten.. gisteren toch nog met spoed een cursus bevallen geboekt😜

4 jaar geleden

Hier morgen een geplande keizersnede ivm stuitligging en zwangerschapscholestase. Ben nu 38+2. Vind het best spannend! Succes allemaal!

4 jaar geleden

hier hadden we 5 feb om 10.00 s ochtends keizersnede ingepland staan. En natuurlijk s nachts van 4 naar 5 feb breken mijn vliezen🙈🙈 rond 2.30uur waren we al in het ziekenhuis, ze stelde voor om toch tot 10 uur proberen te wachten. Nou, het werd hem niet!:) na paar uur zat ik al met weeën die om de minuut kwamen en goede ontsluiting. Dus nog met spoed naar OK, op de operatietafel ruggenprik gezet, meteen achterover liggen, scherm werd gauw opgesteld en ze begonnen. Ik schrok er van, want ik kon zelfs mijn voeten nog goed bewegen en was bang dat ik iets ging voelen. Maar toch he-le-maal niks van pijn gevoeld! Wel aantal keer misselijk geworden, en kreeg steeds iets ingespoten waarvan het naar een tijdje beter ging. We mochten mee kijken toen ze ons zoontje eruit hebben gehaald. Heel bijzonder. Je ziet geen bloed, geen wond, alleen je baby❤ Herstel valt tot nu toe best wel mee. Dag van de operatie kreeg ik diclofenac, paracetamol en morfine spuit. Volgende dag alleen diclofenac en paracetamol, katheter ging eruit en ik mocht opstaan, douchen en klein beetje lopen. En volgende dag mochten we al naar huis. Thuis gebruik ik alleen paracetamol zo nodig. Moet wel continu opletten dat ik geen rare, snelle of verkeerde bewegingen maak, want dat doet zeer. Net als hoesten, niezen en lachen 😁 Wat operatiewond betreft... ik moest echt even goed zoeken voordat ik dat sneetje in de spiegel zag, was heel mooi en netjes gedaan.... Uiteindelijk vond ik keizersnede echt een bijzonder ervaring..... en we genieten natuurlijk enorm van het resultaat 😁😁

4 jaar geleden

Hier a.s. vrijdag een geplande keizersnee wist het al even maar vind het toch wel heel spannend worden ineens heb bij me vorige zwangerschap een spoedkeizersnee grhad en ging allemaal zo snel maar nu is het toch anders en vind ik het best spannend worden

4 jaar geleden

Reactie op WendyLucianolLotfi

Hier a.s. vrijdag een geplande keizersnee wist het al even maar vind het to ...
Spannendd😅 ik heb vrijdag ook een geplande keizersnee. 2 keer normaal bevallen maar nu doen we het gepland. Lig er zo nu en dan wel wakker van hoor😓 heb jij dat ook? vannacht ook niet lekker geslapen als ik eenmaal wakker ben met een volle blaas kan ik daarna paar uurtjes niet in slaap vallen😩

4 jaar geleden

Reactie op Valentientje

hier hadden we 5 feb om 10.00 s ochtends keizersnede ingepland staan. En na ...
Bedankt voor je verhaal. Ik sta voor 20-2 gepland met keizersnede. Hoop dat de kleine blijft zitten tot die datum.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Bedankt voor je verhaal. Ik sta voor 20-2 gepland met keizersnede. Hoop da ...
Ja, ik hoop het ook voor je! Maar zo niet, het blijkt ook geen ramp te zijn😉 Succes 20e! Je kan het💪