11 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is een tijdje terug uit zijn ledikant gevallen waardoor zijn tandje helemaal verplaatst is, ook met bloed. Zoals het er nu naar uit ziet gaat het allemaal goed. Als ik het zo zie denk ik dat het bij jou dochter ook goed komt! Je zou evt even met de tandarts kunnen bellen!

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje is het 2keer gebeurd en tot nu toe gewoon witte tandjes. Zelf durf ik niet te zeggen over de kansen voor de verkleuring van haar tandje, ik zou anders morgen voor de zekerheid even jullie tandarts bellen.

3 jaar geleden

Ach wat sneu! Mijn zoontje van inmiddels 4 is al heel vaak op zijn tanden gevallen. Slechts een keer werd de tand grijs en nu enkele maanden verder is de tand weer redelijk wit. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken!

3 jaar geleden

Ons zoontje was een paar weken geleden ook gevallen. En bloedde ook boven zijn tandje. Hebben de tandarts gebeld en zijn ecen langs geweest. De tandarts vertelde dat als de tandjes zo klein zijn bijna geen schade kunnen oplopen.

3 jaar geleden

Volgens mijn zusje, preventieassistente, kun je nu nog niets zien. Wanneer het grijs wordt, wordt het grijs. Je kan er niets tegen doen. Of het gevolgen heeft voor de grote mensen tanden? Hoogst waarschijnlijk niet, omdat ze nog niet onder de melkgebit zitten. Voor je eigen geruststelling zou je naar de tandarts kunnen gaan. Maar ze zegt ook, dat misschien jou tandarts iets anders zal zeggen of misschien een foto zou willen maken, maar dat is bij zo'n kind eigenlijk niet mogenlijk en niet eens noodzakelijk. Hoop dat je hier iets aan hebt.

3 jaar geleden

O ja je zou eventueel ook deze foto kunnen sturen naar de tandarts.

3 jaar geleden

Ik had vroeger wel een zwart tandje na een harde val .. mijn zoontje is vorige week gevallen en had daarbij een scheur net achter zijn voortandjes.. is een paar dagen lang bij elk klein tikje open gegaan .. voor nu is alles goed.. maar ik weet niet wat het later met zich mee brengt..

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ze ligt gelukkig lekker te slapen dus lijkt er weinig last van te hebben. Ik kijk morgen even hoe het er uit ziet en anders bel ik voor de zekerheid de tandarts even :-)

3 jaar geleden

Onze meid is ook al regelmatig gevallen op haar tanden. Tot nu toe zijn ze nog gewoon wit. Mijn zus had vroeger wel een zwarte tand maar bij het wisselen is dat ook gewoon verdwenen.

3 jaar geleden

Ik had vroeger ook een zwart tandje door een val. Na het wisselen geen zwart tandje meer hoor 😄 is helemaal goedgekomen.

3 jaar geleden

Hoi! Wat sneu.. ik ben zelf preventie assistente en werk al 10 jaar in de tandheelkunde. Wij adviseren eigenlijk altijd naar de tandarts te gaan na een val (wij noemen dat trauma). Zodat dit in het dossier gezet kan worden en indien er later iets met de blijvende tand is daar dan ook een oorzaak voor is. Door een klap op de tand kan de zenuw in de tand afsterven, hierdoor wordt een tandje zwart dit zijn de bloedvaten die je ziet. Indien dit gebeurd adviseren wij altijd goed in de gaten te houden of er geen bultje ontstaan op de rand van het tandvlees. Dit noemen wij een fistel en dit is een uitgang die het lichaam zelf maakt om ontstekingvloeistof af te voeren. Indien dit gebeurd moet het tandje er vaak eerder uitgehaald worden door de tandarts. In vele gevallen gebeurd er niks en wacht je gewoon de wisseling van de melktand af. Het zou kunnen dat de kiem van de blijvende tand iets beschadigd is door de klap. Als de blijvende tand doorkomt zie je dan soms een deukje op de rand van de tand of een witte of bruine verkleuring (dit komt dan door de wortel van de melktand) maar deze is rond deze leeftijd vaak nog niet helemaal afgevormd dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen! Hopelijk heb je wat aan deze informatie.