20 Reacties

3 jaar geleden

Ik wissel het af eigenlijk al vanaf het begin. En gebruik de recepten van smikkels. Misschien heb je daar iets aan? Misschien gewoon een aantal keer blijven proberen? Heb er niet echt een andere tip voor 🙈

3 jaar geleden

Ik doe met yara half potje en half mee laten eten met warme maaltijd, zodat ze mee eet en ook interessant vindt wat wij eten. Misschien rustig afbouwen 🍀

3 jaar geleden

Half potje ,half vers👌

3 jaar geleden

misschien toch beetje zout toevoegen. een snufje. klinkt heel stom, maar onze dochter, ook bijna 1, vind kip van ons wel lekker, maar als ik vers met gestoomde groente doe en dan pureer, vind ze dan weer niet. Ik zou beginnen met de basis, als je echt niet met de pot wilt mee laten eten. Gewoon 2 soorten groenten, ik neem wortel altijd als basis en dan 2 of 1 groente erbij, en dan pureren. Wat je ook kan doen gewoon wortel en broccoli, mag ook andere groente, die stomen en dan gewoon zelf laten eten. Vind die van ons geweldig. Veel krijgt ze zelf niet binnen, maar ik pluk dan zelf een stukje van de bovenkant van de broccoli en stop die dan in haar mond. Gewoon met de hand voeren. Succes. Is lastig hoor, maar gewoon van alles blijven proberen dan komt het wel goed

3 jaar geleden

Ik doe er water bij in en jus en dat gaat bij deze prima maar de oudste heeft tm zijn 2e potjes gehad voor 6 maand en de 2e tot 1.5 dit is mijn eerste die al heel snel met de pot mee at... en bewaar wat van dat eten zodat je het morgen weer aan kan bieden ze moeten ook gewoon vaak wennen

3 jaar geleden

Je kunt wat jullie eten ook op een bordje voor je kindje doen in stukjes zodat ze het zelf kan pakken. Dit doe ik vanaf dat ze mogen eten en dan evt een potje erbij vd helft opwarmen en tussen het kliederen door een hapje geven zodat ze toch wat binnen krijgt. Is ze niet geinteresseerd in jullie eten??

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook gewend aan potjes voeding, nooit verse voeding gewild. Al vaak geprobeerd smiddags te geven maar helaas. Nu eet hij wel al een dikke maand 's avonds mee met ons, hij krijgt dan 1 patatje en een beetje groentjes of wat pasta,... om zelf te nemen en op te eten. Niet echt als maaltijd bedoeld maar om zo verse patatjes te leren eten. Hij vind dit geweldig om als een grote jongen alleen te mogen mee eten met ons! Is wel een kliederboel maar het is geweldig om ze zelf te zien eten. En dan eet hij wel verse voeding 🤷🏻‍♀️ 5 februari word hij 1 jaar en dan gaan we stilaan het avond eten als maaltijd te nemen en potjesvoeding smiddags weglaten en boterhammen geven in de plaats.

3 jaar geleden

Hier ook een meisje wat alleen maar potjes heeft gegeten, want vers wilde ze niet. Nu 12 maanden en hadden we gehoopt dat ze lekker zou mee eten. Nou helaas! Spinazie en broccoli met aardappelen gaan redelijk, maar de rest van de groenten vliegt in het rond. Ik zelf wordt er onzeker van en wilt graag dat ze groenten eet. Maar weer opnieuw beginnen met alles 5 dagen proberen ?

3 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Hier ook een meisje wat alleen maar potjes heeft gegeten, want vers wilde z ...
Lastig hè ik was begonnen met alles vers in het begin toen ze 4 maanden was en toen met 6 maanden potjes gegeven wat ik nooit had moeten doen.. heb al veel geprobeerd maar ze wil niks hebben niet met kleine stukjes en niet gepureerd.. Enigste wat ze lekker vind is Andijvie stampot, spaghetti en runder hamburger. Heb geprobeerd om helft vers en helft potje te doen maar potje eten eet ze op en vers laat ze staan. Om en om ook geprobeerd dan wil ze haar eten uit potje ook niet meer hebben omdat ze denkt dat ze weer een hap vers krijgt. Nu moet alles weer van voren af aan de 3 smaken waar ik mee ga beginnen is wortel brocolli en bloemkool en dan gewoon heel koken en bij haar neerleggen als ze klaar is met haar potje dan weet ik zeker dat ze goed heeft gegeten en als ze nog iets van dat opeet is het mooi meegenomen. Ga me er niet al te druk meer om maken en als we een x iets eten wat zij ook mag kan ze altijd een hapje proeven.

3 jaar geleden

Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar misschien zelf laten eten..? Mijn zoontje eet al zelfs sinds hij dit kan. Ik leg alles op het blad van de kinderstoel en laat hem lekker smullen! Hij eet echt ALLES!!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar misschien zelf laten eten..? M ...
Heb al dingen heel voor haar gekookt maar ze gaat er mee spelen gooit alles op de grond en wil het niet eens eten.. Het gaat er gewoon niet in helaas maar het levert veel stress op voor haar doordat ik iedere dag van alles blijf proberen dus ik stel het even uit probeer het over een maandje ofzo weer een x misschien gaat het dan beter vind het belangrijkste dat ze goed eet want zelfs de potjes van 250 gram gaan gewoon helemaal op 😊 Ben zelf een beetje stom geweest door haar vanaf 6 maanden alleen maar potjes te geven.. 😕

3 jaar geleden

Hier precies het zelfde probleem, ook geen idee wat ik er mee moet.. 🥲

3 jaar geleden

Zou het helpen als je een potje hebt en dan bijvoorbeeld wat stukjes boontjes en aardappel ofzo vers erdoor doet? En dan afbouwen, dus steeds meer vers en steeds minder potje? Kan ook prima met pasta saus enzo.

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Zou het helpen als je een potje hebt en dan bijvoorbeeld wat stukjes boontj ...
Ik hèb al geprobeerd om wat erdoorheen te doen kwa vers en ze proefde het gewoon, wou gelijk niet meer eten ze is echt heel moeilijk.. Maar ik ga het over een maandje ofzo weer proberen uiteindelijk zal het vanzelf wel goed komen hoop ik ze kan niet altijd potjes blijven eten. Iedere x als wij iets eten wat ze ook gewoon mag laat ik haar proeven om zo toch iedere x iets binnen te krijgen van vers eten en de smaken. Met vlees heeft ze geen moeite ze ziet het en het gaat er zo in vind ze heerlijk.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik hèb al geprobeerd om wat erdoorheen te doen kwa vers en ze proefde het g ...
Lastig zeg. Gewoon alles maar laten proeven waar ze interesse in heeft is wel een goeie ja... ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Lastig zeg. Gewoon alles maar laten proeven waar ze interesse in heeft is w ...
Ja vandaag heeft ze bijv een paar hapjes met witlof en aardappel op en een runder worstje 😊

3 jaar geleden

Als wij onze dochter iets nieuws laten proeven eten helpt het om te mengen met appelmoes😊 misschien eerst proberen paar hapjes appelmoes, dan appel moes met gestoomde verse gepureerde groenten (verhouding 80/20) steeds meer verse groenten en steeds grover.. wij zijn hier ongeveer 3 maanden mee bezig geweest. Zijn ook dagen dat ze niet wil eten.. gewoon rustig aan tafel blijven zitten, desnoods met een paar rozijntjes op het bord. Vooral zelf door eten, vinden die kleintjes maar wat interessant 😊 succes!!

VRIEND

3 jaar geleden

Eten wat kruiden met paprika- of kerriepoeder. Evt beetje knoflook. En doorzetten. Kan 10-15 keer duren voordat ze gewend zijn aan een smaak.

3 jaar geleden

Hier helpt het door de helft potje te doen en dan vers erbii door heen

3 jaar geleden

Oei das lastig. Ons zoontje eet sinds hij 4 maanden is elke dag vers. Nog nooit een potje gehad. Alles wat hij voor het eerst eet vind hij lekker. 🙈 Ik denk idd dat je moet gaan mengen om het te leren en heel glad pureren. Want potjes zijn altijd glad. En zo gaan leren en structuur opbouwen.