18 Reacties

4 jaar geleden

Het is exact hetzelfde. In Nederland hebben ze zulke hoge eisen wat betreft babyvoeding dat de ingrediënten nagenoeg gelijk zijn. Kruidvat en Albert Heijn etc zijn goedkoper dan bijvoorbeeld Nutrilon, omdat Nutrilon geld gebruikt voor onderzoek en bijvoorbeeld reclame! Hier staan ook veel artikelen van op internet. Wij gebruiken vanaf dag 1 Kruidvat merk, heel erg tevreden en onze kleine groeit goed! 👍

4 jaar geleden

Nummertje 1 is van elk merk hetzelfde. Al moet ik zeggen ik moest van kruidvat merk overstappen omdat ze steeds niet op voorraad was. Nu heb ik het van de Etos en moet zeggen hij spuugt niet meer en het lost beter op

4 jaar geleden

Bij ons was kruidvat merk niks. De voeding vonden wij dunner dan nutrilon. Uiteindelijk ging onze babyboy alleen nog maar meer spugen. Als je trouwens gaat om gooien vergeet niet dit stap voor stap om te gooien en niet in 1 keer. Daar kunnen ze last van krijgen

4 jaar geleden

Ik gebruik de melkpoeder van etos huismerk. Door de strenge regels in NL is de kwaliteit sowieso goed, anders mag het niet verkocht worden. Wel kunnen er kleine verschillen zijn.. ik heb in het begin even nutrilon gebruikt maar al snel overgegaan. Merkte geen verschil bij onze kleine.

4 jaar geleden

Wettelijk gezien moet er minimaal het zelfde in zitten aan voedingsstoffen, maar bedrijven mogen er meer aan toevoegen om het beter te maken. Daarom zijn die voedingen duurder. Mijn man werk bij nutricia en vertelde dit. Ik geef zelf bv dus heb er zelf geen ervaringen mee.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook die van kruidvat of de bio voeding van AH. Nooit iets gemerkt aan mijn kindje. Idd zijn de eisen heel streng, dus B merk net zo goed als A merk

4 jaar geleden

Ik begreep van mijn lactatiekundige dat het niet uitmaakt welke voeding je hebt als je maar niet te veel wisselend met soorten voeding. Wij gebruiken zelf Hero Nutracense voor onze dochter, wel wat duurder maar erg fijn. Ik heb goedkopere merken geprobeerd maar deze vond ik klonterig, daarom toch nu bij Hero Nutracense gebleven.

4 jaar geleden

Reactie op Miekegraat

Wettelijk gezien moet er minimaal het zelfde in zitten aan voedingsstoffen, ...
Dit inderdaad. Basis is redelijk gelijk maar de verdere inhoud verschilt wel degelijk per merk. Wij hebben daarom gekozen voor Hipp Bio Combiotic. Daar zit o.a. pre-biotica, pro-biotica en visolie aan toegevoegd. Daarnaast bevat die geen maltrodextriden (suiker). Misschien vind je het onderstaande artikel interessant ☺️. https://www.puurenfit.nl/academie/gezonde-voeding/de-beste-flesvoeding/ In het bovenstaande artikel adviseert ze Ah (bio) standaard 1 ook wanneer je op de kosten wil letten maar kruitvat bijv. weer niet. Mocht je switchen van merk is het inderdaad verstandig om dit stap voor stap te doen. ☺️

4 jaar geleden

Hi, zoals iedereen aangeeft zijn er extreem strenge regels in Nederland als het aankomt op zuigelingen voeding. Er kunnen verschillen in zitten, maar zelfs wat er extra toegevoegd kan worden en welke verschillende soorten ingrediënten gebruikt mogen worden is vastgelegd. De duurdere merken betaal je voor het onderzoek die er gedaan wordt, waardoor zuigelingen voeding beter kan worden. Je betaald niet voor de reclame van zuigelingen voeding, er mag in Nederland namelijk geen reclame gemaakt worden over zuigelingen voeding. Sterker nog, bedrijven als nutricia mogen zelfs niet zomaar informatie geven over zuigelingen en flesvoeding, omdat bv beter is. Als je goed oplet, dan zie je dat alle reclame gaat over 6+ maanden. Wij hebben zelf ah bio voor onze dochter, daar worden geen extra's aan toegevoegd. Ik heb heel veel voedsel allergieën en ben hierdoor voorzichtig met extra toevoegingen. Als je wilt overstappen, dan heb je twee blikken nodig, 1 van oude en 1 van het nieuwe merk. Als voorbeeld wanneer de kleine 5x fles krijgt van 180+6: Dag 1: 5 schepjes oude merk en 1 schepje nieuwe merk Dag 2: 4x schepjes oude merk en 2 schepjes nieuwe merk Dag 3: 3 schepjes van beide merken Dag 4: 2 van oude en 4 van nieuwe Dag 5: 1 van oude en 5 van nieuwe Waarschijnlijk zijn je blikken dan nog niet leeg, je kan er voor kiezen om elke dag dubbel te doen. Alleen per direct overstappen als je kleintje slecht reageert op de huidige voeding. Anders wordt bovenstaande schema geadviseerd.

4 jaar geleden

Wij gebruiken vanaf het begin al eigen merk van de ah. Ons meisje doet het daar super goed op.ze is nu 13 weken

4 jaar geleden

Wij gebruiken Kruitvat eigen merk. We gebruiken een combinatie van standaard 1 en forte 1 en jpbm. Allemaal van Kruitvat. Bevalt ons prima!

4 jaar geleden

Reactie op LiOver

Ik gebruik de melkpoeder van etos huismerk. Door de strenge regels in NL is ...
Wij gebruiken ook Etos huismerk. Niet klonterig en onze zoon doet het er perfect op!

4 jaar geleden

De eisen in Nederland zijn zo streng... huismerk is net zo goed als nutrilon enzo.. wij zijn met.5 weken over gestapt op fv.. En moet zeggen.. ik haal het meestal daar waar ik op dat moment ben.. meestal de plus of Albert heijn.. meer omdat ik weiger om voor een merknaam te betalen😅 En wij hebben niets met schema's gedaan, om rustig over te stappen. We zijn gewoon in een keer overgegaan. zoonlief heeft nergens last van..

4 jaar geleden

Wij hebben van begin af aan alberheijn. Doet ze prima op. En wat hieronder inderdaad ook word gezegd. De eisen zijn hier zo streng dat het allemaal zo goed als hetzelfde bevat. Die van de AH is pas nog aangepast omdat er voortaan melkvet in moet zitten

4 jaar geleden

Hier een kruidvat klant, gaat prima.

4 jaar geleden

Kruidvat is top! Wij gebruiken deze vanaf het begin. En me zoontje groeit echt super goed! Hij was 51 cm /3004 gram en nu 3 maandjes later 60,5 cm / 6,5 kilo!! Daarnaast moet elke flesvoeding die verkocht word voldoen aan de wettelijke eisen!

4 jaar geleden

Reactie op Maaike93

De eisen in Nederland zijn zo streng... huismerk is net zo goed als nutrilo ...
Doe je wisselen van voedingsmerk..? Dat raden ze meestal niet aan

4 jaar geleden

Ja het is uiteindelijk allemaal hetzelfde. Ik heb elke voeding weleens geprobeerd. Kwaliteit is gewoon hetzelfde omdat de vereisten voor babyvoeding hetzelfde zijn.