12 Reacties

3 jaar geleden

Geloof dat halfvolle melk wordt aanbevolen. Idd opvolgmelk of dreumesmelk is niet nodig

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik gebruik tot op heden voor mn zoontje campina halfvolle melk en mn dochter gaat ook bijna over

VRIEND

3 jaar geleden

Wauw, lang volgehouden! Bij het CB gaven ze aan dat je vanaf 1 jaar over kan stappen naar halfvolle of volle melk. De speciale groeimelk is niet nodig en zou vooral commercieel zijn, aldus het CB. Onze zoon drinkt nu halfvolle melk.

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Wauw, lang volgehouden! Bij het CB gaven ze aan dat je vanaf 1 jaar over ka ...
Corona hé 😉We mogen nergens naartoe dus het lijkt minder een last denk ik om te kolven en niemand die zich ermee bemoeit 😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Corona hé 😉We mogen nergens naartoe dus het lijkt minder een last denk ik ...
Hahaha ja dat is wel fijn! Ik had ook borstvoeding willen geven maar helaas na 4 dagen moeten opgeven, ik ging eraan onderdoor. Geen happy moeder, geen happy baby. Daarom extra bewondering voor de moeders die het wel lukt en ook nog gegeven is dat de melkproductie zolang op maat blijft.

3 jaar geleden

Volle melk word door zowel CB als mijn kinderarts afgeraden. Opvolg melk of groeimelk is volgens hun ook echt niet nodig. Gewoon de normale halfvolle melk is heel goed voor kindjes vanaf 1 jaar, zolang ze maar 300ml aan zuivel per dag binnen krijgen. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Hahaha ja dat is wel fijn! Ik had ook borstvoeding willen geven maar helaas ...
Mijn melkproductie is van in het begin slecht. Onze meid sliep door en ik stond snachts nog twee keer op om te kolven zodat zij overdag genoeg had. Ik vond dat ik dat moest doen (na een keizersnee en het missen van een heupkom bij mijn dochtertje) wou ik toch iets goed doen 😔. En uiteindelijk kan je niet meer dan je kan natuurlijk, maar voor haar, voor mezelf en mijn gevoel moest ik dit doen. Dus, ik ben mega trots 😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Mijn melkproductie is van in het begin slecht. Onze meid sliep door en ik s ...
Dat is ook heftig zijn! Hoe gaat het dan nu verder met haar heup? Kunnen ze daar iets aan doen? Dat mag je zeker op jezelf zijn: mega trots!!! 💪🏼👍🏼

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Dat is ook heftig zijn! Hoe gaat het dan nu verder met haar heup? Kunnen ze ...
Ze heeft ongeveer 8 maanden een korset gedragen en zo hebben ze het kraakbeen wat kunnen manipuleren. Nu is er een heupkom en ze loopt. Vorige week een scan gehad en het zag er goed uit dus we zijn hoopvol dat ze weinig tot geen last zal hebben in de toekomst.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ze heeft ongeveer 8 maanden een korset gedragen en zo hebben ze het kraakbe ...
Mooi om te zien wat men tegenwoordig al allemaal kan! Fijn dat het nu zo goed gaat met je dochter, duim voor haar dat het helemaal goedkomt!

3 jaar geleden

Ik heb ook fulltime gekolfd tot vorige week. Ik geef nu gewoon volle biologische melk en volle Griekse yoghurt. Als je kindje goed vaste voeding eet is groeimelk overbodig. Als je kindje nog minder goed vaste voeding eet kun je gewoon kunstvoeding nr 1 geven, groeimelk en opvolgmelk zijn overbodig.

3 jaar geleden

Wow wat goed in het kolven vol te houden 👍 dat vind ik echt knap. De kolf vind ik zo'n gedoe. Ik geef nog wel borstvoeding en ook super trots! Had wel dezelfde vraag als jij, want morgen is de eerste dag weer naar de opvang en hij drinkt nog een keer bij mij overdag ( gelukkig ook steeds minder) . Kheb echt geen zin in kolven, dus ik ga van t weekend over op gewone melk in de middag. Kijken wat hij ervan vindt