10 Reacties

4 jaar geleden

Hey, Mijn meisje had ook groene ontlasting bij de omneo 1 voeding. Komt door die voeding. Ben nu weer terug op normale voeding en heeft ze weer normale kleur ontlasting. En denk dat het opgang moet komen omdat het weinig is. Groetjes

VRIEND

4 jaar geleden

Donkergroene ontlasting heeft te maken met o.a. meer ijzer. Zit er soms meer ijzer in? Of begonnen met groene groentehapjes? Zie ook https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/babypoep/ deze voeding?

4 jaar geleden

Mijn zoontje moest ook aan die voeding beginnen met een maand oud ! het poepen wordt opgeven moment beter ! Maar de groene ontlasting blijft. Na 2maanden die voeding gebruikt te hebben ben ik over gegaan naar standaard en is de ontlasting gewoon normale kleur en normale contractie.

4 jaar geleden

Moedermelk geeft een dunnere ontlasting dan poedermelk allesinds. Het is niet abnormaal als je baby eens een week geen stoelgang maakt. Als je baby veel last heeft van veel darmkrampen en braken is het aangewezen een arts te raadplegen. Onze dochter heeft onlangs ook 5 dagen geen stoelgang gemaakt en uiteindelijk is het er toch uitgekomen zonder te behandelen met een glycerine suppo of laxeermiddel. Wat ik wel heb gedaan is haar darmen gestimuleerd door haar buikje te masseren door ronde draaibewegingen te maken met de klok mee en ook goed opgevolgd of ze wel voldoende dronk (= min. 6x pipipamper/dag). Als je je zorgen maakt zou ik je aanraden een arts te raadplegen en eventueel de lichaamstemperatuur is meten kan nooit kwaad.

4 jaar geleden

Even afwachten ben ook overgestapt en nu wel goeie ontlasting en 1 a 2 kakpampers per dag

4 jaar geleden

Groen is normaal, krampen komen waarschijnlijk omdat je bent overgestapt. Duurt meestal een aantal dagen voor het maagje en de darmpjes gewent zijn.. men spreekt pas van obstipatie bij 2x of minder per week, ontlasting.

4 jaar geleden

Onze kleine man had ook last van darmkrampen en groene ontlasting. Gestart met druppels van de natuurgeneeskundige. Gaat nu super goed....

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook altijd groene ontlasting gehad! Wij geven ook nutrilon omneo! Ik vond het ook een beetje gek, dus heb het een keer nagevraagd bij het cb en die zeiden dat het door deze voeding komt en dat het helemaal niet erg is!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook moeilijke (harde) ontlasting gehad. Toen zijn wij Bar le Duc gaan gebruiken ipv kraanwater, toen werd het zachter en na een tijdje Omneo kan ze heel makkelijk poepen. Misschien helpt het om langzaam aan over te stappen ivm de darmkrampjes? Ik begon met 3 schepjes normaal en 1 omneo bijvoorbeeld, dan 2 normaal en 2 omneo etc.. Succes!

4 jaar geleden

Groene kleur ontlasting komt veelal door kunstvoeding heeft met ijzer te maken. Niks om je zorgen over te maken dat is normaal