33 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoi Onze dame is 19 weken.. Kreeg al 2 weken groentehapje oefenhapjes! Zijn dit weekend begonnen met 125 gr fruithapje & iets meer groente hapje ipv oefenhapjes. Ze gaat er goed op en geeft aan als ze vol zit. 0700 fles 0930/1000 fruithapje 1130 fles 1500 fles 1700 groentehapje 1930 fles Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

4 jaar geleden

Bij ons wordt er al een 160gr groentepap gegeten en valt hierdoor een flesje weg. Fruitpap net mee gestart maar gaat ook vlot binnen. Kijken wat je kindje zelf aangeeft.

4 jaar geleden

Ik geef mijn dochtertje rond half 10/10 uur haar fruit, dit is tussen twee flessen in en om 18:00 uur geef ik haar groente. De hoeveelheid laat ik van haar afhangen, ze geeft het zelf aan wanneer ze vol zit. Alleen wanneer ze bijvoorbeeld voor het eerst iets met pasta krijgt dan geef ik minder omdat ze daar dan nog aan moet wennen. Als ze alles vlot eet dan wordt er een flesje steeds minder tot het wegvalt. Zolang je op je gevoel vertrouwd, is het meestal altijd goed! Jij kent je kindje het beste :)

4 jaar geleden

https://www.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/de-oefenhapjes-4-tot-6-maanden-.aspx Ik zou hier eens kijken, of in het boekje van het consultatiebureau, als het goed is heb je daar ook een brief bij gekregen met voedingsschema's bij verschillende leeftijden. De basis voor gezonde voeding (en daarmee een gezond gewicht) en het voorkomen van darmproblemen, wordt nu al gelegd. Dus ik zou vooral afgaan op het advies van experts en niet teveel te kijken naar de producten die je in de supermarkt tegenkomt waar misschien 'vanaf 4-6 maanden' op staat. Die producenten zijn toch vooral bezig met geld verdienen en niet zozeer met de gezondheid van kinderen.

4 jaar geleden

Ik wil niemand de les leren hoor. En bedoel dus ook niet dat ik denk dat mensen het verkeerd aanpakken. Maar 'doe waar je je goed bij voelt' kan voor sommigen misschien betekenen om kinderen nu al voorverpakt knijpfruit of liga's te gaan geven en dat is *denk ik* echt niet handig.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt sinds 4 maanden fruit en groente oefenhapjes. Steeds een beetje meer. Smorgens fruit en smiddags groente.. Wel alles vers en zelf gemaakt.

4 jaar geleden

Onze dochter eet smorgens om half 10 half potje fruit en savonds als wij eten beetje groente.. groente vind ze nog niks dus kreeg de tip van het cb om er ook een beetje aardappel bij te doen voor de structuur.. als ze 6 maand is mogen we beginnen met brood en als dat goed gaat gaat de fles van half 11 eraf

4 jaar geleden

Welk fruit geven jullie? Ik vind het lastig. Ik heb gisteren appel gedaan, maar dat is echt drama om te pureren. Banaan lukt natuurlijk wel prima. Maar verder? Liefst wat dan ook in te vriezen is zodat ik een voorraadje kan klaar leggen.

4 jaar geleden

Welk fruit geven jullie? Ik vind het lastig. Ik heb gisteren appel gedaan, ...
Ik geef banaan, aardbei, watermeloen, appel en peer. Appel is idd het moeilijkst om te pureren. De rest is zacht fruit, dus gaat een stuk beter. Succes!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 22 weken, maar wilt nog niet zoveel groente/fruit. Slechts een aar schepjes. Nog echt geen maaltijd. Meer oefenhapjes. Jullie toen ook? Vanaf wanneer konden jullie kindjes maaltijd hapjes nemen?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Mijn zoontje is 22 weken, maar wilt nog niet zoveel groente/fruit. Slechts ...
Onze dochter neemt ook maar een paar hapjes. Ik herinner me dat onze zoon vanaf 6 a 7 maanden wel echt wat meer ging eten.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Mijn zoontje is 22 weken, maar wilt nog niet zoveel groente/fruit. Slechts ...
Raf is nu 21 weken en vind de groentehapje erg lekker hij eet 75 gram. Ben deze week met fruit begonnen en dat vind hij helemaal lekker. Maar hij eet niet het hele potje leeg.

4 jaar geleden

Welk fruit geven jullie? Ik vind het lastig. Ik heb gisteren appel gedaan, ...
Die van mij vind peer ook lekker. Als die goed rijp is is dat ook zacht dus goed te pureren

4 jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Ik geef banaan, aardbei, watermeloen, appel en peer. Appel is idd het moeil ...
Je kunt appel en peer eerst paar minuutjes koken en dan pureren!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 21 weken en eet vaak rond 18:00/19:00 z'n groenten. Hij eet dan ongeveer 60 gram denk ik maar hij zou wel meer willen. Fruit ga ik dit weekend mee beginnen, dan is hij bijna 5 maanden. Hij eet wortels, pompoen, brocolli en bloemkool nu goed!

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Mijn zoontje is 22 weken, maar wilt nog niet zoveel groente/fruit. Slechts ...
Mijn dochter van 20 weken blijft maar eten als ik niet stop. Ik geef een paar kleine lepeltjes, weet niet hoeveel het is. Maar elke keer gaat de mond weer open haha.

4 jaar geleden

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potjes wel gezond zijn. Niet teveel conserveringsmiddelen enzo?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Ik maak alles zelf en dan voor 3 dagen. Alles wat teveel is, vries ik in zodat ik een klein voorraad heb. Is ook wel fijn om over een aantal weken te gebruiken als ik verschillende groenten soorten gemixt ga aanbieden.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Ik doe alles vers. Maar ik pureer in 1x veel en vries het dan in in ijsblokvormpjes. Makkelijk om elke dag eruit te halen wat nodig is.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Ik maak alles vers en dan voor twee dagen😊