33 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Ik maak veel vers, en vries dan alles in ijsblokjes houders in. Ik geef appel, peer, pruim, dingen met rijst uit een potje. Puur uit gemak. Probleem met potjes is dat ik het heel waterig vind terwijl ik voor hem eigenlijk alles prak zodat het structuur heeft

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Biologische potjes zonder gekke dingen erin. Af en toe maak ik het zelf en rasp ik een appel of pureer ik groente. Ligt eraan wat we eten. Moet erbij zeggen dat wij geen vriezer hebben, anders had ik alles zelf gemaakt.

4 jaar geleden

Ik maak 1 keer per week met onze stomer eten voor ons zoontje. 1 deel aardappel en 2 delen groenten. En steek ik dit in kleine porties van 80gr en vries ik ze in. Hij eet dit rond 11u elke dag. We geven 3 dagen dezelfde groente en dan veranderen we. Ons zoontje heeft een koemelkallergie dus ik maak liever alles zelf en dan drie dagen dezelfde groente zodat wanneer hij ergens op reageert, de groep van mogelijkheden veel kleiner is dan wanneer je elke dag andere geeft. Of wanneer je bereide potjes geeft. Ik heb nu drie weken verlof dus ik heb daar nu ook de tijd voor natuurlijk. Wanneer ik een groente maak heb ik 7 a 8 porties dus dan kunnen we wel weer een tijdje voort. Meestal maak ik twee verschillende klaar. Zoals ik al zei geven we drie dagen lang dezelfde groente. Je ziet dan ook op dag drie of hij het lekker vindt. De eerste dag kijkt hij ook echt raar met een blik van: "moeder wat geef je me nu weer" en als hij het lekker vindt gaat op dag drie het mondje van zelf open... :) als hij het niet lekker vindt halen we die groente even uit het roulement en proberen we na een tijdje opnieuw. Zo zijn worteltjes en zoete aardappel zijn favorietjes en broccoli vindt hij echt niet lekker. Courgette vindt hij ook niet bepaald om te smullen. Morgen staat er bloemkool op het menu. Na zijn 80gr groentepap bied ik nog melk aan. Maar dat drinkt hij uiteraard nooit helemaal op. Wanneer hij weer naar de opvang gaat, ga ik denkt ik porties meegeven. Ze koken daar wel zelf maar zoals ik zei met ons systeem weet ik dan wat hij binnen heeft. Wanneer hij daar mee zou eten, draait ons systeem niet meer thuis.. (oh god, nu lijk ik zo'n moeder die niets kan loslaten, zo ben ik niet hoor. Maar met die allergie hebben we echt al afgezien dus wil ik zijn voeding wel wat onder controle houden.. 😃)

4 jaar geleden

Welk fruit geven jullie? Ik vind het lastig. Ik heb gisteren appel gedaan, ...
Tip van onze opvang: voeg een klein beetje water aan de appel toe. Pureerd veel makkelijker. Ons mannetje wil sowieso alles gepureerd eten, anders komt het er zo weer uit met een vies gezicht haha prinsje hoor. Gepureerd eet hij zo een half stuk fruit en groentes denk ik 50 gram ofzo ongeveer 2 eetlepels. Wij kijken niet zo naar tijd, fruit voor de 2e voeding en groente tussen de 3e en 4e voeding

4 jaar geleden

Wij geven wat hij lust. Hij zit aan de onderkant van het lijntje. Is deze week 24 weken en woog 24 juli 6390 gram. Dus van mij mag ie eten wat ie lust.. hij drinkt daarna wel minder aan de borst soms. Ik probeer het hapje een beetje te laten zakken. We maken hem wakker als er 4 uur tussen de voeding zit, dan een hapje en daarna de voeding. Maar hij doet soms wel een halfuur over dat hapje, wil alleen eten als hij zelf hapt van de lepel en het liefst stopt ie m ook zelf in de mond 😂 maar ja drinken uit de fles duurt ook al sinds het begin erg lang, we zijn al eerder overgestapt op speen 2, het is gewoon een trage drinker/eter die het vooral heel gezellig vindt 🙈 hij neemt ook bijna altijd een pauze om te kletsen en te lachen 😂

4 jaar geleden

Wanneer beginnen of zijn jullie begonnen met aardappel/rijst of iets te eten icm de groente? Mijn zoontje eet nu opzich zn groente alleen wel op, dus wil eigenlijk een beetje gaan beginnen om aardappel toe te voegen. Maar weet niet zo goed wanneer ik dat het beste kan gaan doen..

4 jaar geleden

onze dame (6 mnd) heeft koemelk allergie en buigt steeds af in groei..daarom bezoekje gebracht aan dietste maar daar kwam voor ons niet iets uit wat ikzelf, consultatiebureau of kinderarts al hadden gezegd..hierbij dus de tips van de professionals...ritme heb ik nagevraagd op kinderopvang zodat deze overal hetzelfde is.. - fles wanneer ze wakker word vaak tussne half 8 en 8. - rond 9 uur fruithapje (met heel vies pindakaas of beetje ei erdoorheen net als een voorgaand bericht 3 dagen achter elkaar en dan wisselen) nadat het gezakt is slapen.. - wakker weer fles.. - half uur tot uur na fles boterham met wat aangemaakte melk eroverheen (lekker soppig) - slapen - rond half 6 6 uur eet ze met ons mee (groente en sinds 6 mnd ook aardapels dit geef ik los zodat ze de verschillende smaken herkend) - powernapje - laatste fles met pap tussen 8 en 9 tips: - eten 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven - vanaf 5 maanden pindakaas en ei erdoor heen om allergieën te herkenen en voorkomen - aardapels vlees etc. los geven ivm smaak - eten na fles omdat fls voeding (of bv) hele 1e jaar belangrijkste is hopelijk heb je hier iets aan..

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Geven jullie potjes of vers fruit/groente? Ik vraag me namelijk af of potje ...
Ik maak alles vers. Fruit maak ik 5 min voordat ik het geef klaar.. En groente maak ik in 1 keer heel vee en vries ik in. In potjes zit heel vaak zooi wat ze echt niet nodig hebben..

4 jaar geleden

Reactie op Jacyntha

Wanneer beginnen of zijn jullie begonnen met aardappel/rijst of iets te ete ...
6 maanden 😊

4 jaar geleden

Reactie op Jacyntha

Wanneer beginnen of zijn jullie begonnen met aardappel/rijst of iets te ete ...
Ik heb vanaf begin groenten gecombineerd met zoete aardappel. Rijst doe ik nu eigenlijk alleen uit potje.

4 jaar geleden

Mijn zoon (6maand) krijgt in de ochtend 150-200gram fruit, en eind van de dag 150-200 gram groente. Langzaam opgebouwd, fles van 15.00 iets verminderd (anders weinig tot geen honger)

4 jaar geleden

Watvoor groente geven jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Watvoor groente geven jullie?
Tot nu toe: bloemkool, wortel, doperwten, sperziebonen, pompoen