19 Reacties

4 jaar geleden

Bente doet dit met fruit. Maak je ze zelf?

4 jaar geleden

Mijn dochter wilt ook geen groente nu. Met CB overleg gehad, geef haar nu alleen fruit, met 6mndn ga ik groente erbij geven.

4 jaar geleden

Ik denk niet dat je er teveel druk op moet leggen. Wij zijn meer dan 2 weken bezig en ik vraag me ook nog steeds af wat er daadwerkelijk binnen komt. Maar dat maakt helemaal niet uit. Het is nu puur om te proeven en te ontdekken, niet omdat hij iets 'moet' eten ofzo. Hij vindt het zelf erg leuk wel maar echt eten kan je het niet noemen. Verder krijgt hij nog al zn melk dus groeien doet hij wel.

4 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Bente doet dit met fruit. Maak je ze zelf?
Ik maak het zelf ja. CB had aangeraden om met groentjes te beginnen omdat je deze kookt. Fruithapje is rauw en zou zwaarder zijn voor de maag.

4 jaar geleden

Dochtertje van mijn vriendin deed dit ook. Zij moest gewoon echt wennen. Ze is nu een jaar en eet goed. Babys van 4 maanden hebben het op deze leeftijd nog niet echt nodig, het is om te proberen. Het wennen zit m in de smaak maar ook het lepeltje, een andere substantie in de mond hebben. Gewoon blijven proberen en lol hebben om de kliederboel die erbij hoort. Komt vanzelf.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, ze kijkt er ook heeeeel vies bij. Fruit gaat wel goed dus ik ben weer even gestopt met de groente. Over een poosje ga ik het weer proberen. Het zijn nog oefenhapjes dus ga er geen gedoe van maken. Misschien is dat wel onverstandig, maar vind het nu beetje sneu. Ze valt echt aan op de eerste hap en als het dan groente is kijkt ze heel vies en wil ze gelijk niets meer 😅

4 jaar geleden

Reactie op Marlin1985

Mijn dochter wilt ook geen groente nu. Met CB overleg gehad, geef haar nu a ...
Een pauze-weekje inlassen heb ik ook al gehoord. Maar nu zit net heel m'n vriezer vol met hapjes 😅

4 jaar geleden

Zeker Joe Wicks volgen als je Instagram hebt of zijn boek Wean in 15 lezen! Baby's eten pas echt rond 5maand en half à 6maand volgens mij. Onze dochter van 4maand en half geeft de signalen maar ze moet echt nog wennen hoor. Dus ik forceer niets. We zien wel🙃

4 jaar geleden

Reactie op LotteVH

Ik maak het zelf ja. CB had aangeraden om met groentjes te beginnen omdat j ...
Wij zijn ook met groente begonnen en op het kdv krijgt ze fruit. Maar dat wil ze niet. Wij geven ook maar 1 groente per keer

4 jaar geleden

Probeer eens een potje van Olvarit is heel smeuïg. Wij maakten het eerst vers maar kreeg ze niet altijd goed weg ook al was dit gestoomd en gemixt. Met potje ging het vanzelf. En nu lukt zowel vers als uit een potje. Succes

4 jaar geleden

Heel apart dat niet elk CB het zelfde zegt. Tegen ons is gezegd met fruit te beginnen als oefenhapje bijv. banaan.....sjucht

4 jaar geleden

Het kan ook gewoon zijn dat ze er nog niet klaar voor is. Niet iedere baby is met 4 maanden toe aan hapjes. Onze baby is bijna 5 maanden en hij krijgt nog geen hapjes. Iedereen staat er anders in, maar ik heb een uitgebreid onderzoek gelezen dat de darmen eigenlijk nog helemaal niet rijp zijn rond die leeftijd, dus vandaar dat wij wachten. Onze zoon kijkt ook het eten nog niet uit mijn handen, hij toont er totaal geen interesse in.

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter is van 2 feb en sinds 2 weken zijn wij begonnen met oefenhapjes, banaan, wortel en pompoen. Dit zijn de 3 smaken waar wij mee oefenen. In de ochtend vrucht en rond 17:30 groentenhapje. Het gaat best goed, maar het zijn maar een paar kleine hapjes. Ze kijkt een beetje vies/verbaast maar eet het toch wel op. Soms helpt ze zelf door lepeltje vast te houden😂. Wat ik heb begrepen is het nu echt gewoon voor het oefenen zodat de overgang naar vast voedsel minder groot wordt. Dit is rond 5mn/6mnd. Ik maak het eten zelf, maar potjes zijn ook best goed. Gewoon gevoel volgen en niet forceren, je doet het goed! ( tip van mijn lieve vriendin, die al moeder is, aan mij) ❤

4 jaar geleden

Heb gelezen dat groente moeilijker gaat dan fruit. Hier gelukkig geen problemen, ja als het potje leeg is... wil ze meer haha. Ik zou eens wat fruit proberen, misschien pakt ze dat beter! Succes

4 jaar geleden

Het zijn nog maar oefen hapjes he. Geef haar de tijd om te wennen en te proeven. Tong reflex is iets wat baby’s hebben en vanzelf weg gaat. Alles wat binnen komt gaat er automatisch weer uit. Je gaat zien dat als dat reflex verdwijnt ze ook echt klaar is voor hapjes. 😘

4 jaar geleden

Onze dochter krijgt elke avond als wij aan het eten zijn enkele hapjes wortel aangeboden. Ze moet er nog niks van hebben nu maar ze hoeft het van mij niet op te eten het is om te wennen. als ze al niet meer vies kijkt en haar mondje opendoet gaat het de goede kant op! Dit weekend gaan we bloemkool proberen 😉

4 jaar geleden

Dan is ze er nog niet aan toe. Gewoon even mee stoppen en over een tijdje weer proberen.

4 jaar geleden

Wij zijn 2 weken geleden begonnen met het hapjesplan van Nutricia. Tot nu toe volgt onze kleine man dit nog goed. Misschien staan hier nog handige tips voor je in qua het geven van voeding. En anders wachten tot ze er inderdaad klaar voor is.

4 jaar geleden

Het consultatiebureau vertelde mij dat het inderdaad om het oefenen en vooral leren eten gaat, niet wat er binnenkomt. Ik geef zelf borstvoeding, en daarbij drukken ze de tong naar voren, zuigen, en de melk komt direct achter in de mond. Bij hapjes moeten ze juist hun tong zelf naar achteren bewegen om het goed te kunnen slikken. Die oefening daar gaat het om. Vond het wel logisch klinken. Ze waarschuwden mij, dat ik niet moet denken dat mijn zoontje het eten niet lekker vindt en daarom uit spuugt, hij weet gewoon nog niet hoe hij dat moet eten/slikken.