15 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben begonnen om er wat vlees of vis door te doen en aardappel. Heb bloemkool met aardappel en zalm, Erwten met wortel en zalm, broccoli met aardappel wortel en gehakt, erwten met wortel tomaat en aardappel en zo probeer ik hem ook wat te laten wennen aan vlees en vis. Misschien is dat een idee?

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ik ben begonnen om er wat vlees of vis door te doen en aardappel. Heb bloem ...
Hoi, doe je het gehakt ook gewoon koken in het water? Of hoe doe je dat klaar maken? Dat heb ik nog nooit geprobeerd, hihihi. Alleen vis, aardappel en groente 😅

4 jaar geleden

Reactie op Jacyntha

Hoi, doe je het gehakt ook gewoon koken in het water? Of hoe doe je dat kla ...
Ik rul het gehakt en daarna gaat het met de rest de blender in 😁

4 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.😊 Je doet dus gewoon alles bakken of koken en dan samen de blender in? En vries je daarna ook wat in?

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Ryu

Bedankt voor je reactie.😊 Je doet dus gewoon alles bakken of koken en dan ...
Ja klopt vlees en vis apart de groente en aardappel bij elkaar in de pan en alles het allebei klaar is de blender in. Ik maak dan vaak wat verschillende gerechten op 1 dag en vries dan alles in

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ja klopt vlees en vis apart de groente en aardappel bij elkaar in de pan en ...
Super! En doe je dat dan ook met pasta en rijst? Sorry hoor voor al de vragen 😅

4 jaar geleden

Ik kook veel aardappels en groente als broccoli, bloemkool, worteltjes. Dan doe ik eerst de aardappels met de staafmixer mixen. Ik maak het steeds minder glad, zodat onze dochter kan wennen aan stukjes. Dan over bakjes verdelen (maak meestal voor 2 weken). Halve aardappel per bakje ongeveer. Daarna kook ik bijv 1 broccoli en 1 bloemkool. Ook door de mixer heen en dan verdelen. Af laten koelen en dan invriezen. Ideaal! Vanaf 7 maanden ga ik er ook vis/vlees bij doen, dat vindt ze nu nog niet zo lekker. Heel veel succes! Ik heb trouwens ook altijd wat potjes achter de hand voor nood ;)

4 jaar geleden

Ik heb dit boek. Erg handig voor de hapjes vanaf 6 maanden 😄 https://www.bol.com/nl/p/500-baby-peuterrecepten/1001004011445557?referrer=socialshare_pdp_androidapp

4 jaar geleden

Www.smikkels.nl staan allerlei hapjes op per leeftijd. Verder gewoon googelen.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Ryu

Super! En doe je dat dan ook met pasta en rijst? Sorry hoor voor al de vrag ...
Dat heb ik nog niet gedaan maar wil ik ook gaan proberen!

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Dat heb ik nog niet gedaan maar wil ik ook gaan proberen!
Als ik dat ga proberen, laat ik je weten 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Ryu

Als ik dat ga proberen, laat ik je weten 😊
Fijn! Ben heel benieuwd! 😊

4 jaar geleden

Ik last ze van de pot mee eten ( mits niet te gekruid of eten wat je echt niet in de blender wil doen) als we over hebben pureer ik dat en zet het in de vriezer. Zo hadden we gister bloemkool kip en aardappel, en nog over dus ook wat ingevroren

4 jaar geleden

Wij gebruiken het boek: 'de maaltijdplanner voor baby's en peuters'

4 jaar geleden

Ik heb voor al mijn kids elke dag vers gemaakt, maar echt heel eenvoudig: aardappel, groente en vlees of vis in een microgolf pot met een bodempje water. Dan 5 min (of wat langer als ze meer beginnen eten) in de microgolf op 900 of 1000 wat (zodat je eigenlijk alles stoomt). Lepeltje boter erbij, mixen en klaar. Als we zelf pasta of rijst eten, vervang ik de aardappel door de rijst of pasta, na het stomen.