24 Reacties

3 jaar geleden

Lijkt mij prima hoor. Iets specifieks waar je over twijfelt? Mijn zoontje krijgt in ieder geval ongeveer hetzelfde :)

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Lijkt mij prima hoor. Iets specifieks waar je over twijfelt? Mijn zoontje k ...
ja geen idee, meer onzekerheid misschien ook omdat ze nu absoluut geen behoefte meer heeft aan ochtend slaapje en alleen s middags slaapt en dacht misschien eet ze niet goed ofzo ... dus fijn dat t jij jou ook hetzelfde is... hoe gaat t met slapen dan ?

3 jaar geleden

Wat voor soort pap maak je dan met halfvolle melk als ik vragen mag?

3 jaar geleden

die van olvarit 12 maanden....

3 jaar geleden

Klinkt idd gewoon goed hoor! Kindjes rond de 1 jaar kunnen al naar 1 slaapje. Onze dochter slaapt de ene dag 1 slaapje en de andere dag nog wel 2. Geven ze vaak goed aan, dus vertrouw erop dat je kindje dat ook goed aangeeft. Verder qua eten lijkt mij ook goed! Als ze niet zeurt om meer eten krijgt ze genoeg. En als ze voldoende groeit hoef je je daar echt geen zorgen over te maken hoor. Ik zou zeggen: je bent goed bezig mama 👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op sammeke

Wat voor soort pap maak je dan met halfvolle melk als ik vragen mag?
die van olvarit 12 maanden

3 jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Klinkt idd gewoon goed hoor! Kindjes rond de 1 jaar kunnen al naar 1 slaapj ...
aaah dank je wel... ja heb t idee dat ze goed groeit en ze doet alles verder prima... heb nu meer t gevoel dat ze in lengte groeit dus dan lijkt ze wat dunner maar heb 9april pas weer volgende cb bezoek... maar verwacht dat dat goed zit

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

die van olvarit 12 maanden....
Wist helemaal niet dat je die ook met halfvolle melk kan aanmaken. Maar net zo handig idd!!

3 jaar geleden

ja ik heb zo uit mezelf gedaan hoor maar lijkt me wel goed toch?

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde alleen onze dochter heeft een grote honger haha.. die eet tussen de middag al 3 broodjes🙈 maar verder precies hetzelfde!

3 jaar geleden

12maanden Ontbijt brood met een bekertje halve volle melk 10uur fruit en water 12uur brood met een bekertje half volle melk 15/16uur soepstengel met thee of water 18uur met de pot mee zonder zout Klein beetje yoghurt 19uur naar bed

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 1 jaar krijgt het volgende: 6:30 1 boterham en 150ml halfvolle melk 9:00 soepstengel of cracotte 9:30-10:30 slapen 11:30 2 boterhammen 14:00 soepstengel 14:30-15:30 slapen 16:00 fruit 17:30 avond eten 18:30 180+6 kv

3 jaar geleden

Volgens mij doe je het helemaal prima. En zo lang je kindje tevreden is is het denk ik ook voldoende

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 13 maanden. 6:30 2 boterhammen en bekertje halfvolle melk 09:00 fruit met licht aangemaakte ranja. Daarna gaat hij slapen. 12:00 2 boterhammen met bekertje halfvolle melk 14:00 tussendoortje, daarna slapen 16:00 (soms)licht tussendoortje 17:15 warm eten 18:30 fles 120+4 Hij groeit super goed en zijn gewicht is ook volgens het boekje. Dus het zal wel goed zijn☺

3 jaar geleden

Klinkt prima toch? Je kunt s avonds haar eens wat pasta ofzo erbij geven als je twijfelt. Zo per kindje verschillend! Als er niet gepiept wordt zal het vaak goed zijn denk ik altijd :) Ons schema (13 maanden) is Tussen 6/7 BV 7.30 havermoutpap met framboos 09.00 broodkorst 09.40-10.00 soms slapen 10.15 fruit 12.30 1,5-2 boterhammen 13.00-14.30/15.00 Slapen 15.30 cracker 17.30 met de pot mee zonder zout etc + bakje yoghurt 18.30 bv 19.00 slapen

3 jaar geleden

Lijkt me idd prima, hier hetzelfde. Alleen vraag ik me af waarom je kiest voor een groentehapje ipv met de pot mee eten?? ( niet verwijtend bedoelt, gewoon interesse waarom je daar voor kiest)

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Lijkt me idd prima, hier hetzelfde. Alleen vraag ik me af waarom je kiest v ...
ja vraag ik me ook wel eens af, zij is 3 dagen bij oppas en we zijn er dan pas tegen 18uur dat is te laat.. dus eet zij lekker half 5 kwart voor 5 dan 19uur fles nog voordat ze gaat slapen... wil idd wat jij zegt maar goed hopelijk snel

3 jaar geleden

Hier geen “hapjes” meer. Gewoon met de pot mee. Avond eten mag hij zelf eten met de handen.. 8:00 1 boterham 10:00 fruit (geen hapje, gewoon uit het vuistje) 12:00 2 boterhammen en soms een soepje erbij of wat pakjes tomaat/ei oid. 14:00 koekje/soepstengel oid 17:00 avond eten (met de pot mee) en yoghurt 19:00 90 cc melk Verder tussendoor water of ranja.

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hier geen “hapjes” meer. Gewoon met de pot mee. Avond eten mag hij zelf ete ...
hoe maak je een soepje dan? ben ik wel benieuwd naar om t ook te doen...

3 jaar geleden

Wij starten elke dag tussen 7 en half 8 de ochtend. In thuis situatie(dus de dagen dat hij niet naar de opvang gaat) Meneer krijgt dan eerst opvolgmelk aangeboden en drinkt daarvan wat hij wil(meestal tussen de 150 en 210ml) daarna smeren wij ons eigen brood en dan doe ik er altijd 1 extra bij voor hem. Als hij hem helemaal opeet is het prima en wel hij het niet is het ook goed. Meestal eet hij het helemaal op. In het weekend zoals vandaag een cracker en een snee ontbijtkoek ipv brood. Tegen een uur of 10- half 11 pap met volle melk aangemaakt. 210ml en 4 ruime scheppen pap. Vreet het kommetje leeg. Tussendoor wat fruit. Tegen 1 uur- half 2 boterham met beleg. Variërend. Tegen 4 uur- half 5 warme maaltijd. Meestal met de pot mee. Af en toe toetje na of fruit na. Nu ivm de zomertijd in aantocht, tegen 6 uur- kwart over 6 zijn fles en tussen half 7 en kwart voor 7 in bed. De hele dag heeft hij zijn water en af en toe ranja tot zijn beschikking en pakt dat naarmate hij daar behoefte aan heeft. Op de zaterdag slaapt hij meer als de andere dagen, waarschijnlijk ivm opvang en alle indrukken van de week. Thuis is het altijd rustig en stil en komt hij ook beter tot zijn rust. Dus als hij 3 keer nodig heeft leeg ik hem 3 keer in bed. Wil hij 2 keer dan is het 2 keer. Ik kijk echt naar hem, hoe hij zich gedraagt en of ik tekenen van moeheid zie. Als hij naar de opvang gaat dan gaat het ontbijt elke dag hetzelfde. Op de opvang krijgt hij yoghurt met fruit ipv pap en ook brood en water etc Als lunch. Daar slaapt hij afgelopen week heel slecht. Ongeveer een half uur. Dus bij thuiskomst is het even spelen(10 minuten) en hop naar bed. Dan slaapt hij meestal nog een uurtje en verder gaat het hier net als de dagen dat hij de hele dag thuis is. Warm eten etc. Af en toe krijgt hij een koekje. Meestal in het weekend. Wil dat dat net als het toetje niet vanzelfsprekend is, want wij nemen dat zelf ook niet altijd😂 anders leer ik hem aan dat het elke dag heel normaal is.