33 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben deze week begonnen. Maar bewust met groente. Had gelezen dat ze daardoor later makkerlijker groentes gaan eten.

4 jaar geleden

Wij wisselen af. Ene dag groente en dan fruit.

4 jaar geleden

Wij zin idd begonnen met groentehapjes (bloemkool,boontjes en wortel).Nu begonnen met fruit (peer). Hij eet nu van allebei goed. Maar of het echt wat uit maakt dat weet ik niet.

4 jaar geleden

Wij hebben zijn bezig met het volgen van de hapjesplan van nutricia https://hapjesplan.nutriciavoorjou.nl/

4 jaar geleden

Ik ben ook begonnen met groente hij vind het heerlijk!!

4 jaar geleden

Wij zijn vorige week begonnen met groenten. Eerst 4 dagen wortel, dit vond hij prima, toen 2 dagen bloemkool daar moest hij niks van hebben en vandaag brocolli geprobeerd maar dat is ook nog geen succes. 😅

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met zoete aardappel, wortel, bloemkool, broccoli, snijbonen, asperge. En na 3 weken pas met fruit toevoegen. Hij eet alsof hij nooit wat krijgt dus hier gaat het prima. Vooral wortel en zoete aardappel was in het begin echt een succes!

4 jaar geleden

We zijn begonnen met groenten en in de 3de week ook fruithapje. Appel peer vond ze tot nu toe maar niets. Ik volg ook hapjesplan van Nutricia. Heel handig! Hier in België raden ze aan om eerst met groenten te beginnen omdat uit onderzoek zou blijken dat de kinderen later dan ook meer groenten zouden eten. Of het echt klopt... 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Begonnen met groente.. Pompoen en daarna als fruit banaan

4 jaar geleden

Gekke vraag misschien, maar warmen jullie dat kleine btje groentepuree ook op? Ik heb vanavond rode bieten gekookt en gepureerd en een klein beetje in de koelkast gedaan (de rest in de vriezer). ik wil morgen zijn eerste hapje geven. Kan het gewoon koud?

4 jaar geleden

Eerst groente die zijn vaak bitter/minder zoet fruit is lekker zoet. Werd geadviseerd zodat ze later beter groente zouden eten.

4 jaar geleden

Reactie op Babydd

Gekke vraag misschien, maar warmen jullie dat kleine btje groentepuree ook ...
Heel kort, dat het iets warmer is dan kamertemperatuur. Lauw eigenlijk. Fruit geef ik ook op kamer temperatuur.

4 jaar geleden

Ik ben met fruit begonnen omdat hij op de opvang ook vers fruit kan krijgen. Groenten doen zij uit een potje. Na een kleine week ook met groenten begonnen: gaat er allemaal zonder problemen in (wortel, bloemkool, sperziebonen). Ik warm de groenten langzaam een beetje op in de flessenwarmer.

4 jaar geleden

Wanneer geven jullie de groentehapjes? Aangezien het nog niet echt een fles vervangt... wij zijn vandaag begonnen een paar hapjes te geven voordat ze de fles kreeg.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Wanneer geven jullie de groentehapjes? Aangezien het nog niet echt een fles ...
Ik probeer halverwege te doen, maar doe ook wel eens vlak ervoor of vlak erna...

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Wanneer geven jullie de groentehapjes? Aangezien het nog niet echt een fles ...
Wij geven ze tussen twee flessen door. Eerst begonnen met groenten tussen de 2de en 3de fles ( rond 12 of 13u). Na 3 weken zijn we ook met fruithapje gestart. Nu geven we fruithapje rond 12u (tussen 2de en 3de fles) en groentehapje rond 17u (tussen 3de en 4de fles).

4 jaar geleden

Ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uit maakt. Zelf ben ik ook begonnen met fruit, een peertje. Zowel groente als fruit vind ze lekker. Ik geef 5 dagen 1 soort fruit en dan 5 dagen 1 soort groente en dan weer fruit etc.. zodat ze aan de smaak kan wennen en alles is op kamertempratuur, wel zelf vers gestoomt en gepureerd met 4-1 Avent

4 jaar geleden

Druk geweest vanavond. Gisteren heeft ze een paar hapjes appel gehad. Morgen starten met groente. 2 wkn 3 soorten groente. Denk tussen de 3de en 4de fles in. Na 2 wkn 1 van de groentes vervangen door iets heel anders. Wij houden het stappenplan van Nutricia aan.

4 jaar geleden

In het hapjesplan staat dat je vanaf de tweede week ook 2 eetlepels rijstebloem moet toevoegen aan het eerste of het laatste flesje. Waarom moet je dat doen? En geldt als laatste fles die van vlak voor bedtijd of die van de droomvoeding?

4 jaar geleden

In het hapjesplan staat dat je vanaf de tweede week ook 2 eetlepels rijsteb ...
Nou Dat lees ik ook! Heb het wel in huis gehaald, maar weet nog niet zo goed wat ik ermee moet 😁