11 Reacties

3 jaar geleden

Hi, ik kook het mee met zijn groenten of ik laat het stomen in de pan en daarna grof pureren. Qua recept ik doe altijd variatie groenten met zoete aardappel en kip of soms gewone aardappel

3 jaar geleden

Gewoon kip of rundvlees bakken en meepureren. Gaat erg goed hier.

3 jaar geleden

als wij iets eten mag ze proeven, niet elke dag en niet alles. Stukje kip tussen mijn vingers fijn maken, zonder kruiden. Kan ze kip proeven. Die van mij houd alleen van gepureerd en glad. Maar wonderbaarlijk bij kip loopt ze te smekken.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier is de combinatie van wortel, appel en kip winnend. Alle drie eerst stomen/koken en dan samen prakken. Ook vind onze kleine man gehakt met spaghetti saus (niet pittig) erg lekker

3 jaar geleden

Hier is het eigenlijk gewoon wat we zelf eten krijgt hij ook maar dan zonder zout en even de staafmixer eroverheen

3 jaar geleden

Gewoon heel klein stukje geven. Net als brood. Ze moeten toch leren om stukjes te eten. Maar ons manneke heeft nu 7 tanden, wellicht dat het dan makkelijker praten is... Vd week heeft hij zelf banaan afgehapt en zaten we samen banaan te eten😂 hij vond het net zo leuk als ik.

3 jaar geleden

Bij ons is het een grote hit om vlees (kipfilet of gehakt) te mengen met tomatensaus (zonder toegevoegd zout) en dat even in de mixer dan wordt het wat fijner.

3 jaar geleden

Mijn dochter eet gewoon met de pot mee, alleen dan zonder kruiden. Ik prak niks, maar snij alles in stukjes. Dat kan ze prima naar binnen kauwen.

3 jaar geleden

Grappige reacties hoe iedereen dat doet. Ik heb alles groentes per 100 gr verpakt in de vrieskast. Ik haal elke dag dus 1 groebte van 100gr en kies vervolgens of ik aardappel/rijst/pasta geef. Aardappel is dan per ijsblokjesvorm nog ingevroren. Rijst pap en pasta kook ik wel vers, behalve pasta in eigen tomatensaus, die is als kant en klaar ingevroren. Vlees of vis kies ik dus uit afhankelijk wat wij eten. Ik geef elke dag mits het niet pikant is iets van ons eten om te proberen qua smaken. Dus als voorbeeld. Wij aten bloemkool ovenschotel, voor hem had ik aardappel en bloemkool uit de vries en had ik schepje gehakt en kruiden van onze ovenschotel bij gedaan en dat van hem gemixt. Zo at hij al van de pot mee alleen dan minder zout en dus we smaken leren kennen. Op die manier pas ik elke dag zijn eten aan. www.smikkels.nl vind ik zelf een fijne site voor recepten mocht je inspiratieloos zijn.

3 jaar geleden

Hier eet Flora gewoon met de pot mee (houden zelf ook niet van pittig gekruid😅) Aardappel geprakt, met verse spinazie en klein stukje vlees wat fijngesneden was door paps en het ging erin als koek. ( mevrouw houd niet van puree 🤣 ze moét kauwen met dr 5 tandjes en kiesje)

3 jaar geleden

Hier destijds begonnen met klein stukje kippendij. Dat is heel mals dus makkelijk weg te krijgen voor dr. Uiteindelijk eet ze nu (ruim 9mnd) mee van de pot. Ze eet eigenlijk alles mee, van macaroni tot frietjes van verse groente tot soep. Alleen bij frietjes, of wraps en een zalm pasta op basis van gorgonzola bijvoorbeeld eet ze niet van de pot te lastig of te gekruid of te vet. Daar letten we wel op.