14 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb heel veel ah boek Droomritme van Stephanie gehad. Doe je slaapritueel, wakkertijden en zoveel mogelijk ritme slapen-wakker-eten-spelen-knuffelen? Het kan ook heel goed een sprong zijn en of de verlatingsangst fase

4 jaar geleden

Onze dochter heeft overdag nooit lang geslapen. Hooguit 45 min aan een stuk. Maar ons valt het ook op dat het nu meer op een powernap gaat lijken. Haha. Maar ik klaag niet s nachts slaapt ze goed. Vind haar af en toen alleen ondersteboven in bed. Maar ze slaapt :) Denk dat het het bij hoort. Staks doen ze 1 middag dutje.

4 jaar geleden

Reactie op Moniek N

Onze dochter heeft overdag nooit lang geslapen. Hooguit 45 min aan een stuk ...
het veranderd straks weer. maak je geen zorgen, is het niet tijd voor 2 dutjes misschien.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

het veranderd straks weer. maak je geen zorgen, is het niet tijd voor 2 dut ...
Ze geeft zelf aan dat ze er nog 3 wil.. Alleen ze slaapt te weinig om haar 2 dutjes te laten doen misschien veranderd dat later nog ik kijk nu naar haar waar zij behoefte aan heeft 😊

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ze geeft zelf aan dat ze er nog 3 wil.. Alleen ze slaapt te weinig om haar ...
Ik had dus hetzelfde. Ochtend slaapje kort middag kort, dan namiddag weer kort (en vervolgens s avonds te wakker om om 19:30 naar bed te gaan). Ik ben overgegaan op 2 slaapjes. Dat was even 2 dagen niet grappig en daarna sliep hij s ochtends een uur en s middags 2 uur. Wakker tegen 16 uur en dan om 19 uur naar bed. Ik vond het echt een verbetering. Juist door dat 3e slaapje sliep hij zo kort. Dus hier: 8:00 wakker 10:30 - 11:30 dutje 14:00 - 16:00 dutje 19;00 laatste fles en naar bed

4 jaar geleden

Lastig. Mijn dochtertje heeft ook een hele poos steeds maar 45 minuten geslapen. Ik liet haar dan liggen omdat ze rustig was en dan viel ze alsnog in slaap. Nu slaapt ze soms langere stukken, maar vaak niet meer dan 1.5 uur. Dus in de ochtend max. 1.5 uur, in de middag max. 1.5 uur en in de namiddag een kort slaapje van 45 minuten. Ze doet het hier prima op. Heerlijk natuurlijk dat je kindje eerst 3/3.5 uur sliep, maar misschien heeft ze dat niet meer nodig. Ik voel het boek Baby in een Droomritme en dat gaat super. Daar staat ook in dat je je kindje overdag niet langer dan 2/3 uur moet laten slapen. Mijn dochtertje van ruim 6.5 maand heeft nu een wakkertijd van 2/2.5 uur.

4 jaar geleden

Is ze misschien bijna aan het kruipen/zelfstandig zitten? Ik heb nl ook wel eens gehoord dat grote motorische stappen voor tijdelijk slechtere slaapjes en nachten kan zorgen...

4 jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Is ze misschien bijna aan het kruipen/zelfstandig zitten? Ik heb nl ook wel ...
Ja klopt ze kruipt al sinds dat ze 6 maanden is en ook zelfstandig zitten..

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik had dus hetzelfde. Ochtend slaapje kort middag kort, dan namiddag weer k ...
Hoe heb je dit aangepakt? 😊 Zou lekker zijn als ze 2 wat langere dutjes doet ipv 3 korte..

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hoe heb je dit aangepakt? 😊 Zou lekker zijn als ze 2 wat langere dutjes do ...
Ik ben begonnen met een maximale tijd tot slapen instellen: kwam uit op half 5. Dus na 16 uur sowieso niet meer naar bed. En als hij dan 15 uur al wakker was, of half 3, en om 16 uur niet wilde slapen had hij pech. Was hij s avonds kei moe, dus dan werd het wat rekken. Dat hebben we een paar dagen gedaan, en toen had zijn lichaam heel gauw door dat hij s ochtends en smiddags effectiever moest slapen. Klinkt heel kind onvriendelijk maar dit was echt beter voor hem. Sinds dien slaapt hij als een blok. Hij heeft tot 6 maand overdag alleen maar hazenslaapjes gedaan en sinds we over zijn op dit regime slaapt hij meerdere cyclussen aan 1 stuk.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik ben begonnen met een maximale tijd tot slapen instellen: kwam uit op ha ...
Super bedankt voor je info ik ga dit zeker proberen en hopelijk helpt dit voor haar ook! Wil jij je voedings schema/slaap schema nog delen? 😊

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Super bedankt voor je info ik ga dit zeker proberen en hopelijk helpt dit v ...
8:00 fles 180cc + ontbijt granen 10:00 fruit 10:30 slapen 11:30 wakker maken 12:00 brood en water 13:30 fles 180cc 14:00 slapen 16:00 wakker maken Eventueel water met maisstengels 17:30 warme maaltijd (groenten, vlees/vis en aardappels/rijst/pasta) 19:00 fles 19:15/19:30 naar bed Hoop dat je er wat aan hebt en dat ze het goed gaat oppakken. ♥️

4 jaar geleden

Wij hebben het ook, ze (dochtertje 6,5 maand) kon zelf zonder problemen in slaap vallen en sliep dan vaak ook 2 uur. Nu is het drama als ze haar bed alleen maar ziet zet ze het op een krijsen en ook snel weer wakker als het dan toch was gelukt...vannacht ook vanaf 4u klaar wakker en gewoon niet meer willen slapen. Hopelijk maar weer een fase 😁, en inderdaad ook aan 't oefenen met kruipen. Of nog meer tandjes. Of last van de verkoudheid. Eenkennigheid/verlatingsangst.. Lastig he dat ze 't nog niet kunnen vertellen! Ik ga ook maar eens proberen of dat schema werkt met max 3u slapen overdag. Voelt alleen zo tegenstrijdig om haar wakker te maken als je net zo enorm je best hebt gedaan om d'r in slaap te krijgen!

één jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Super bedankt voor je info ik ga dit zeker proberen en hopelijk helpt dit v ...
Hej, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is. Jou verhaal komt erg overeen met mijn dochtertje nu. Weet je nog hoe je het aangepakt hebt en wat er hielp?