39 Reacties

4 jaar geleden

Welk merk voeding gebruik je? Ik heb begrepen dat ze van Hero de samenstelling hebben veranderd en dat veel baby’s hier heel heftig op reageren.

4 jaar geleden

Misschien zit er een boertje vast, je kan proberen van haar regelmatig tijdens het drinken te laten boeren? Succes

4 jaar geleden

Is er al gekeken naar een koemelkallergie? Dit waren namelijk bij mijn kleine man ook de symptomen. Niet de 'standaard symptomen die men zou verwachten. In eerste instantie werd het door de kinderarts ook afgewimpeld, maar toen we op advies van CB overstapten op andere voeding, bleek dat wèl te helpen. Het krijsen stopte. Hij drinkt nog steeds niet goed, hiervoor zijn we nu bij een osteopaat. Maar het krijsen was echt aan de voeding te wijten. Bij overstap op Nutrilon Pepti was het in eerste instantie, meteen de eerstvolgende voeding. Na 1,5 week hadden we toch nog verder verknipte eiwitten nodig. Maar dat zou zeker het proberen waard kunnen zijn..

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Is er al gekeken naar een koemelkallergie? Dit waren namelijk bij mijn klei ...
*Bij overstap was het krijsen dus voorbij de eerstvolgende voeding. Bij ons begon dit toen de kleine zo'n 8 weken oud was.

4 jaar geleden

Reactie op JeanetteK

Welk merk voeding gebruik je? Ik heb begrepen dat ze van Hero de samenstell ...
Ze krijgt de hypo allergene variant van nutrilon.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Is er al gekeken naar een koemelkallergie? Dit waren namelijk bij mijn klei ...
Ze krijgt al de hypo allergene variant van nutrilon, maar misschien dan toch eens de echte pepti proberen. Was jouw zoon buiten het flesmoment wel vrolijk? Min dochter is dat namelijk wel en daarom denken we dat het toch geen allergie is.

4 jaar geleden

Misschien is het juist géén allergie? Onze zoon had allergie-symptomen en kreeg pepti. Dat dronk hij juist niet. Nu drinkt hij Hero comfort en dat gaat allemaal op. Als kindjes voeding weigeren is het niet de juiste voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Ze krijgt al de hypo allergene variant van nutrilon, maar misschien dan toc ...
Heeft ze uitslag? Gaat de ontlasting (poepen) wel goed? Uitslag en slecht poepen zijn ook tekenen van koemelkallergie namelijk. Vrolijk zijn zegt weinig namelijk. Ons meisje is dat namelijk ook, zelfs toen ze 39 graden koorts had🙁. Huilt ze ook na de voeding? Of stopt ze dan gelijk?

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Heeft ze uitslag? Gaat de ontlasting (poepen) wel goed? Uitslag en slecht p ...
Haar huidje is helemaal gaaf en ze stopt echt met huilen zodra we stoppen met het geven van de fles. Ze heeft minimaal 1x per dag een poepluier.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Ze krijgt al de hypo allergene variant van nutrilon, maar misschien dan toc ...
Jawel hoor! Hij lachte de hele dag (nog steeds, maar dus ook voordat hij die voeding kreeg). Hij had ook geen erge uitslag ofzo. Maar toch was het krijsen tot en met, hoofd wegslaan, fles wegduwen. We zijn met Nutrilon Pepti begonnen, maar na 1,5 week begon de ellende opnieuw. Nu gebruiken we Nutramigen en het gaat nog steeds goed. Het is verschrikkelijk als ze zo slecht drinken en je ze zo ziet worstelen ermee. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

4 jaar geleden

Dochter van mijn schoonzus heeft soortgelijks gehad. Zij had reflux en dat bleek door een erge koemelk allergie te komen.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Jawel hoor! Hij lachte de hele dag (nog steeds, maar dus ook voordat hij di ...
Oké, dan moet ik misschien toch maar eens de echte pepti gaan proberen. Bedankt voor je tip!

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Haar huidje is helemaal gaaf en ze stopt echt met huilen zodra we stoppen m ...
Ik zou eerst de zelfde voeding van een ander merk proberen, terwijl je op je afspraak wacht. Het is best mogelijk dat ze het vies vind. Is dat het niet, je kan altijd de volgende stap nemen in de voeding tegen koemelkallergie. Ik ben geboren met koemelkallergie. Mijn ouders hebben 33 jaar geleden ook niet langer gewacht op gegeven moment. Want ik was veranderd van een heel vrolijk meisje naar een huilbaby (krampjes en altijd honger hebben). En zijn zelf over gegaan naar speciale voeding om te kijken of dat de oplossing was. Je hebt nu meer voedingen die kunnen helpen, meer stappen tussen normaal en de volledig koemelkvrij.

4 jaar geleden

Heb je al onderzocht of ze misschien spruw heeft? Dit kan het drinken ook belemmeren! Succes!

4 jaar geleden

Zoals eerder gezegd zal ik ook kijken of je dochter spruw heeft. Zie je aan witte wolkjes op de tong. Is vaak na de voeding sowieso wit beslag op de tong maar spruw blijft zitten.

4 jaar geleden

Onze dochter had dit heel af en toe. Ze dronk toen wel goed als we ze plat op haar rug legden (op bed of op onze benen) ... We denken dat ze die andere houding op dat moment te vermoeiend vond ofzo.

4 jaar geleden

Mijn dochter had het ook, tot ik een grotere speen probeerde. Bij haar kwam de melk gewoon te langzaam uit de fles. Ik gebruik de man anti coliek ( of hoe je het schrijft) flessen. Die hielpen hier ook erg fijn tegen de krampjes. Succes!

4 jaar geleden

Heeft ze geen spruw?

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Heeft ze geen spruw?
Mijn zoontje heeft dit een tijdje geleden ook gehad, wat een hel was dat. Alleen maar huilen en niet ophouden. Vooral tijdens voeding.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Mijn zoontje heeft dit een tijdje geleden ook gehad, wat een hel was dat. A ...
Nee, daar hebben ze op het cb en heeft de kinderarts al naar gekeken.