39 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Nee, daar hebben ze op het cb en heeft de kinderarts al naar gekeken.
Jeetje wat vervelend dan. Misschien toch maar weer naar de kinderarts toe en anders ziekenhuis! Goed drinken is natuurlijk van zwaar belang.. heel veel succes! Ik hoop dat jullie eruit komen

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Jeetje wat vervelend dan. Misschien toch maar weer naar de kinderarts toe e ...
Ja we lopen al bij de kinderarts van het ziekenhuis. Die ga ik dinsdag dus ook weer bellen.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Nee, daar hebben ze op het cb en heeft de kinderarts al naar gekeken.
Er bestaat ook verborgen spruw volgens mij...

4 jaar geleden

Zeer herkenbaar verhaal. Ook zoveel geprobeerd en mensen geconsulteerd. Gek genoeg lag het bij ons aan een oververmoeide baby. Zodra we meer rust en regelmaat introduceerde en goed kennen naar de wakker tijden, ging het zoveel beter! En als ze goed groeien in lengte en gewicht, niet pushen om nog meer te laten drinken totdat het flesje leeg is. Dit veroorzaakt ook buikpijn.

4 jaar geleden

Wij hadden dit precies hetzelfde en toen we een grotere speen namen was dit ineens weer over!

4 jaar geleden

Mijn baby doet dit ook als hij vol zit en genoeg heeft gedronken. Ik voed mijn baby kunstvoeding op verzoek. Dat betekent dat hij soms maar 60 ml drinkt en bij uitzondering soms een fles van 150 ml. Ik houd niet bij hoeveel hij drinkt maar weeg hem 1 keer per week en hou dit bij in de groeiapp. Als hij goed groeit ben ik tevreden en mijn baby is dat ook. Van nature drinken babies vaak kleine beetjes omdat borstvoeding en kunstvoeding licht verteerbaar zijn en ze energie nodig hebben voor de hersenen. Volgens mij laten weinig babies zich in een keurslijf steken van 5 flessen a 150ml op een dag. 10 flessen a 75 ml is eerder regel. Dus maak je niet druk als hij 150 ml niet op krijgt, dan drinkt hij het misschien kleine beetjes om de 2 uur als hij op een dag maar genoeg krijgt. Je baby zal het echt wel laten horen als hij honger heeft. Mocht je wel willen bij houden hoeveel hij drinkt op een dag dan is de medela app daar heel handig voor.

4 jaar geleden

Reactie op Ikjoli

Mijn baby doet dit ook als hij vol zit en genoeg heeft gedronken. Ik voed m ...
Overigens is de 5x 150ml die op de kunstvoeding verpakking staat slechts een richtlijn voor wat je baby maximaal mag drinken. De ene dag drinkt hij misschien 650 ml en de andere dag 800 ml. Wij hebben zelf toch ook de ene dag meer trek/dorst afhankelijk van hoe actief je was en hoe warm het was die dag.

4 jaar geleden

Reactie op Ikjoli

Overigens is de 5x 150ml die op de kunstvoeding verpakking staat slechts ee ...
Zelfde hier, mijn zoontje is 4 maanden en drinkt waar hij behoefte aan heeft.. biedt 6 keer hem 150 + 5 aan, maar die gaat zelden leeg. Als hij 2 of 3 flessen slecht drinkt, bied ik hem soms nog een extra fles aan. Hij drinkt ongeveer 700-800 per dag. En aankomen doet ie wel, minder als in het begin uiteraard want het hele explosieve groeien wordt iets minder gaven ze bij cb aan ☺️

4 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het ziekenhuis, want ze was in de afgelopen 9 dagen maar 35 gram aangekomen. Ze gaan hier nu de komende 24 uur alle flessen observeren om zo er hopelijk achter te komen wat er aan de hand is.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het zie ...
Heftig zeg, sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het zie ...
Heel veel sterkte! Hoop dat ze er snel achter komen, en het iets simpels blijkt te zijn 💕

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het zie ...
Heel veel sterkte!❤

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het zie ...
Heftig zeg! Enorm schrikken als je kindje opgenomen moet worden en de hele situatie. Gaat het nu al wat beter? Heel veel beterschap en sterkte🥰

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Heftig zeg! Enorm schrikken als je kindje opgenomen moet worden en de hele ...
Nee, ben bang dat we vandaag of morgen zonder oplossing naar huis worden gestuurd.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Nee, ben bang dat we vandaag of morgen zonder oplossing naar huis worden ge ...
Huh maar ze weten nog niet wat er is. Hoe kun je dan naar huis met zo’n kleintje als ze niks binnen krijgt. hoop echt dat je kindje snel beter is en weer normaal kan eten

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Huh maar ze weten nog niet wat er is. Hoe kun je dan naar huis met zo’n kle ...
Ja ze denken dat er medisch niets aan de hand is. De arts heeft me zojuist wel gerust gesteld dat we niet zomaar naar huis worden gestuurd. Morgen komt er een logopedist die heel veel ervaring heeft met baby's.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels zijn we opgenomen in het zie ...
Heftig! Veel succes, ik hoop dat ze wat gaan vinden! Althans, iets waarom ze niks binnen krijgt zodat je verder kan..... nou ja je snapt vast wel wat ik bedoel!

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Ja ze denken dat er medisch niets aan de hand is. De arts heeft me zojuist ...
Spannend zeg! Hopelijk weet je morgen meer als de logopedist is geweest🤞🏻drinkt ze al meer of nog steeds bijna niet

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Spannend zeg! Hopelijk weet je morgen meer als de logopedist is geweest🤞🏻 ...
Ze drinkt nog steeds wisselend. Soms laat ze maar 40cc staan en soms ineens weer 110.