12 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ben nu rustig aan het opbouwen...

4 jaar geleden

Dit lijkt mijn verhaal wel... 11feb bevallen en precies het zelfde... overprikkeld en eenkennig... ik zie t maar als een fase

4 jaar geleden

Hier ook gehad, maar sinds ik aan het werk ben en hij vaker andere mensen ziet gaat het steeds beter. Heb nu gewoon een vrolijk kind als we thuis komen 😁

4 jaar geleden

Hier ook heel herkenbaar! 9 februari bevallen. Zoontje schreeuwt echt als we nu terug bij de grootouders komen.😣

4 jaar geleden

Ik herken het wel. Mijn dochter (14 weken) vindt alles goed om zich heen, zolang ze maar bij papa of mama zit. Toch heeft opa al een paar keer opgepast. Ik laat haar hard huilend achter (zo zielig...) maar zodra ik de deur uit ben is ze rustig volgens opa. Het is gewoon de overgang..

4 jaar geleden

Hoi hoi. Mijn kindje is niet van de corona tijd maar was prematuur en daardoor ook snel overprikkeld. Als ik een tip mag geven zou ik zou het kennismaken met mensen rustig opbouwen, en eerst je kleine niet afgeven maar zelf bij je houden. Hoe fijn het ook is dat jij dan ook eventjes je handen vrij hebt. Je baby moet niet alleen wennen aan de drukte, maar ook aan nieuwe geuren, stemmen enzovoort. Kan voor een kleintje erg druk zijn. Voor de fles zou je het merk Tommee tippee kunnen proberen. Deze speen lijkt op de vorm en heeft de structuur van een tepel, hierdoor is de overstap minder groot voor je kleine meid. Hier was het ook drama en deze fles deed wonderen.

4 jaar geleden

Jeetje wat een heftige tijd heb je! Een kindje dat duidelijk heel graag bij mama is... Wat betreft het fles weigeren, mijn zoon was ook een weigeraar (hij is nu 4). Ik heb het 'opgelost' door zo'n twee maanden lang live te voeden op de kinderopvang. Ik voedde dan om 9 uur, kwam terug tijdens mijn lunchpauze rond 13 uur en was er dan weer om 17 uur. Op een gegeven moment toen hij 7 maanden oud was, was ik het beu en ben ik gewoon weggegaan met een flesje gekolfde melk in de koelkast voor mijn man. Uiteindelijk na veel brullen ging mijn zoontje toen rond 3 uur s middags wel drinken uit de fles. En toen was het klaar met het weigeren. En verder, als het je lukt zou ik lekker veel gaan wandelen en ook eens iemand anders vragen om met je te wandelen. Dan heb je even wat afleiding. En hoeft je dochter niet overprikkeld te raken. Voel je niet schuldig hoor, het klinkt echt heel pittig... een veeleisende dame. Ik snap dat je alles doet om haar blij te maken, als je dat kunt volhouden moet je het ook zeker niet laten. Maar er komt ook een moment waarop je mag zeggen, ik trek het even niet meer. En daar gaat ze dan ook echt wel aan wennen hoor. Wat betreft de prikkels moet ik nog gaan zien hoe onze dochter gaat reageren bij de opvang, ze gaat over een paar weken wennen (ze is nu 15 weken). Ben erg benieuwd.

4 jaar geleden

Hier 31 januari bevallen en hetzelfde verhaal! Zelfs bij mijn man huilt hij. Ik ben de enige die hem in slaap krijgt. Wij zijn ook langzaam aan het opbouwen. Ik ga zelf 1 juli weer aan het werk (vanuit huis) en dan start ook de opvang voor 2 dagen. Wat voor mij wel helpt zijn de wandeldates met vriendinnen/moeder/schoonmoeder. Baby in de wagen en op afstand samen wandelen. Lekker buiten en lekker kletsen. Ik heb ook een keer op een grasveldje nabij huis gezeten met de kleine en een vriendin op afstand. Ik ben zelf ook een lezer, mijn e-reader ligt standaard in de babykamer. Als de baby weer eens niet in zijn bed wil slapen maar alleen op schoot, ga ik lekker lezen. Ik zit daar heerlijk 2 of 3 uur in een goede stoel met voetenbankje. Vanmiddag heeft mijn moeder voor het eerst opgepast zodat ik even naar de kapper kon. Van de 2,5 uur heeft hij 3 kwartier gehuild. Mijn moeder vond het echter leuk. Ik leg nu verder ook wat meer tuinbezoeken af, zodat hij wat meer mensen ziet. Uiteraard alleen indien iedereen klachtvrij is en op afstand. Hopelijk heb je hier iets aan.

4 jaar geleden

Jouw verhaal is zoooo herkenbaar voor mij. Onze dochter heeft ook 2 maand enkel de grootouders van op afstand gezien. Nu begint zij ook te krijsen als ze anderen ziet of als ze gepakt wordt. Sinds een week of 2 ga ik om de 2 dagen bij mijn ouders met haar, om haar 1st aan mijn moeder te laten wennen. Dit verloopt al beter dan in het begin. Ik hou mijn hart al vast voor als ze binnen een maand naar het kinderdagverblijf moet gaan... Ik geef ook borstvoeding, ook lang zitten proberen met flesjes afgekolvde melk. Ik heb verschillende flesjes geprobeerd (medela calma, avent, tommee tippee), deze lukte niet goed. Dan probeerde we de Difrax fles, aan deze dronk ze heel goed!

4 jaar geleden

Wow wat een herkenbaar verhaal, onze dochter van 4 maanden oud heeft precies hetzelfde. Zelfs bij opa en oma huilt ze alleen maar. Zo ontzettend lastig. Doordat ik na de bevalling galstenen heb gekregen en geopereerd ben heb ik langer verlof gehad en moet ik volgende week weer voor het eerst werken.. het loslaten in deze situatie maakt het extra moeilijk. Wij proberen weer wat op te pakken, en zijn afgelopen weekend bij vrienden geweest op afstand.. Maar het blijft lastig want uiteindelijk hou je de kleine toch nog constant zelf vast

4 jaar geleden

Wauw dat lijkt mijn verhaal wel. Mijn lieve meid weent ook bij de grootouders sinds een tweetal weken. Ik probeer hun nu meer op te zoeken zodat ze hun toch leert kennen! Ook de flessen zijn hier en ramp ze krijgt nog geen ene druppel gedronken. Terwijl voor 3 maanden wel van flesjes dronk. Morgen ga ik haar voor de eerste keer even achterlaten bij mijn mama. Ik ben benieuwd! Ik begrijp je helemaal maar ik denk maar altijd “Het is een fase!”

4 jaar geleden

Yes heel herkenbaar! 3 maanden een lang een heel relaxte baby geweest en nu we weer meer erop uit gaan en anderen gaan zien, is ze een stuk onrustiger.. Gisteren voor het eerst hele dag op de opvang maar drama doordat ze fles weigert. Helaas mag ik niet naar binnen ivm Corona en moet ik haar meenemen naar de auto om daar te voeden.. Lekker plakkerig met dit weer. Al vanaf de geboorte geoefend en ze accepteerde alleen de eerste week. M'n zoontje had dit ook, en bij hem alles geprobeerd prelogopedist, lactatiekundige, tongriem klieven, osteopaat, verschillende flessen maar niks hielp. Totdat hij bij 20weken zelf z'n fles kon vasthouden en ermee ging spelen. Dus ik hou nog maar even vol zo en hoop dat ze het ooit een keer doorkrijgt..