17 Reacties

4 jaar geleden

Hooii ik ben januari bevallen, en heb ongelofelijk veel haar uitval. Als ik me haren was dan komt het met plukken eruit. Nu weet ik niet of het komt door de hormonen of omdat me haar gewoon nodig geknipt moet worden馃ぃ ik lees mee voor het advies 馃槉馃檲

4 jaar geleden

Ja dat is normaal hoor. Tijdens de zwangerschap houd je haar vast, en daarna verlies je het 10x zo hard ;) Iets met hormonen. Geen idee of er iets tegen te doen is, maar het wordt vanzelf weer zoals voor de zwangerschap. Sterkte!

4 jaar geleden

Damn! Ja heeel erg. Ik verbaas me dat er nog haren op mijn hoofd zitten.. op dit moment doe ik er nog niks aan maar ik wil weer tabletten slikken van Davitamon Compleet Mama. In de hoop dat dat iets scheelt. Maar ik lees sowieso even mee met deze topic!

4 jaar geleden

Ja hier ook 茅茅n. Ben al bang als ik m鈥檔 haar moet borstelen. Maar het schijnt hormonaal te zijn. (Oftewel nazwangerings symptoom) Nou heb ik ook bloedarmoede (flinke ijzer tekort) dat helpt helaas ook niet mee aan m鈥檔 haren.

4 jaar geleden

Na mijn 1ste zwangerschap precies hetzelfde. Hele kale plek bij mijn slaap. Ben dit gaan slikken en in een mum van tijd weer kleine haartjes. Dit keer direct gestart met deze tabletten en heb nergens last van. Ik zweer erbij!

4 jaar geleden

Reactie op Priscilla Reyns

Na mijn 1ste zwangerschap precies hetzelfde. Hele kale plek bij mijn slaap. ...
Even een belangrijke side note: Tijdens de zwangerschap mag je deze niet slikken.

4 jaar geleden

of er iets aan gedaan kan worden weet ik niet. Maar sommige vrouwen als ze juist geen haaruitval hebben tijdens de zwangerschap, hebben juist na de bevalling extra veel haaruitval. Als je juist voor je zwangerschap niet of nauwelijks had, dan veranderd er niks. Maar het komt goed. Ik had en heb veel haaruitval na mijn bevallingen. Maar daarvoor had ik ook haaruitval. Wil geen reclame maken, maar ik heb na zoveel verschillende shampoo s gebruikt te hebben eindelijk 1 gevonden die echt goed is. Pantene. Wordt online verkocht, maar bij dm in Duitsland hebben ze het ook. Reguliere drogisterijen hebben ze niet

4 jaar geleden

Ja verschrikkelijk! Elke borstelbeurt en tussendoor als ik m'n haar aanraak plukken met haar, al anderhalve maand. Wordt helemaal knetter van al het haar wat overal ligt steeds, en inmiddels wordt m'n haar ook wel dun. Heel normaal schijnt het te zijn, maar wel erg irritant.

4 jaar geleden

Dit is een hormonale reactie. Meestal op de 3de maand op zijn ergst. Niet alleen jij maar ook je baby kan op de 3de maand haar uitval krijgen. Geen paniek. Gaat vanzelf weer over en je krijgt er gewoon nieuwe haren voor terug馃槈.

4 jaar geleden

Ik heb er ook enorm last van. Onze dochter hangt soms echt vol met losse haren van mij! Duurt nu al een maand. Hopelijk stopt dit...

4 jaar geleden

Ja enorm. Elke dag een mega pluk

4 jaar geleden

Ik had het juist aan het begin van mijn zwangerschap. Het was extreem dun geworden. Halverwege de zwangerschap begon het te herstellen, waardoor ik nu korte plukken heb waar ik niks mee kan 馃槄 Het begint wel weer echt dikker te worden. Oftewel: het komt weer goed!

4 jaar geleden

Ik had het ook sinds twee weken. Gelezen dat dit inderdaad met hormonen te maken heeft. Het zal herstellen zodra de hormonen spiegel hersteld is. Dus kan wel even duren, maar het wordt beter.

4 jaar geleden

Zo herkenbaar de reacties! Heb ook gelezen dat het iets hormonaals en het vanzelf weer over gaat. Heb wel op aanraden van de apotheek een shampoo gekregen dat het haaruitval zou tegen gaan van Vichy maar heb niet echt het gevoel dat dit helpt.. Ik verlies nog steeds elke dag enorme plukken. Achjaa.. Het komt wel goed zeker? Sterkte!

4 jaar geleden

Hier er ook last van. Heeft inderdaad met je hormonale huishouding te maken. Deze gaat weer terug naar normale niveau van voor je zwangerschap. En wat Eileentje al aangeeft, zelfs de baby heeft er last van. Want ook bij hun verdwijnen nu alle extra hormonen van de zwangerschap uit hun lichaam. Ik heb al zoveel dikke plukken tijdens het douchen uit mijn haar gehaald, dat ik het een wonder vind dat er nog haar op mijn hoofd zit馃槄

4 jaar geleden

Ik heb dit ook, het zijn gewoon de hormonen. Doucheputje leeghalen, keer extra stofzuigen en niet teveel om stressen (daar word je dan weer grijs van馃檭)...

4 jaar geleden

Jup hier kom ik ook overal haar tegen 馃槴