4 Reacties

5 jaar geleden

Second opinion kun je altijd aanvragen natuurlijk en mijn ervaring met Duitsland en zwanger zijn is, is dat de zorg daar wel beter is. Ik ben in Duitsland enkele keren in een ziekenhuis geweest vanwege een voorstadium van baarmoederhalskanker en werd daar beter geholpen met meer uitleg en dergelijke dan in Nederland gebeurde. Misschien is het ook een persoonlijke ervaring geweest, maar de gezondheidszorg bij onze buren is ook gewoon in andere gebieden vaak beter. Wat ik weet van een hematoom is dat je eigenlijk bedrust zou moeten houden om ervoor te zorgen dat het lichaam het overschot aan bloed in het weefsel weg kan werken om te voorkomen dat het weefsel "ontploft" wat voor de bloedingen zorgt.

5 jaar geleden

Wat schrikken zeg. Maar gelukkig goeie echo. Ik heb zelf geen hematoom gehad maar had wel een holte waardoor ik ook een bloeding kreeg, misschien was dat ook wel een hematoom geweest maar noemde ze dat niet zo. Ik heb ook hiervoor 3 miskramen gehad. Ik ben alles gaan uitpluizen wat het kon wezen. Bij deze zwangerschap zelf voorgesteld bij de gyno om progesteron te gaan gebruiken en Mn bloedwaarden te controleren. Uit mezelf ben ik asperine gaan slikken voor bloedverdunning de helft van 100 Mg. En gelukkig gaat Mn zwangerschap nu goed. Dit heb ik tot 13 weken gedaan. Ik ben niet voor een second upion gegaan maar wou dat ik het wel had gedaan. En vooral rust houden. Hou je taai.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ja, helemaal mee eens dat Duitse ziekenhuizen veel beter zijn. Heb ik zelf ook al ondervonden! Toen ik 21 was lag ik elke maand wel in Nederlands ziekenhuis en ze konden na een jaar nog steeds niet vinden wat het was. Toen ik aan grens ging wonen ben ik naar DE gegaan en zij vonden het binnen 2 dagen opname. Zorgverzekering gebeld en je bent gewoon vrij om naar ziekenhuis of naar academisch ziekenhuis te gaan . Mits je verwijzing van je huidige gynaecoloog of huisarts krijgt. Dan zou ik dit eerder vragen aan huisarts want vind het ook veel moeilijk om tegen eigen gynaecoloog te zeggen dat ik hun expertise niet genoeg vind. Ik las inderdaad op internet bij andere dame die ook bloedingen had dat ze van ziekenhuis bloedverdunners kreeg. Daar hadden ze het wel uitgezocht wat de reden was en daar kwamen ze erachter dat ze bloed stolling problemen ofzo had. Maar ga je dan niet juist meer bloeden als je bloed dunner wordt? Gaat nu alles verder met jou en de baby goed? Aangezien je aangeeft dat je achteraf gezien toch liever second opinion had gedaan. Hopelijk wel. Liefs Simone

5 jaar geleden

Reactie op simonemeester

Bedankt voor jullie reacties! Ja, helemaal mee eens dat Duitse ziekenhuize ...
Ik heb de asperine bij deze zwangerschap gebruikt ter preventie van bloedingen. Ik kreeg bij alle 3 de miskramen bloedingen en bij deze niet gehad.