15 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Wij hebben gisteren een echo hiervoor gehad! Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen... Bij de controles bij het consultatie bureau zag het er goed uit, maar door een familielid toch een echo. Hoop voor jullie dat ze er niet veel last van zal hebben 🥰

4 jaar geleden

Hoi, Ons dochtertje ook sinds gisteren, lijkt er ook niet direct last van te hebben. Denk dat het moeilijker is voor ons omdat het er zo zielig uitziet. Binnen 4 weken hebben we terug een afspraak. Heb ook al via via gehoord dat het bij sommige kindjes niets heeft geholpen. Dus hopelijk bij onze kids allemaal wel 🤞

4 jaar geleden

Reactie op jess265

Hoi, Ons dochtertje ook sinds gisteren, lijkt er ook niet direct last van t ...
Wat doen ze dan als het niet helpt?

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Wat doen ze dan als het niet helpt?
Goh, weet niet wat ze bij die andere kids gedaan hebben eigenlijk, sorry. Mij hebben ze verteld dat als we dit nu niet doen, ze later misschien geopereerd zal moeten worden. Dus dan klinkt zo een niet zo erg. Als het volgende keer niet beter is, zal ze het iets langer moeten dragen. Maar als je dan moet kiezen tussen een operatie of dit.. 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op jess265

Goh, weet niet wat ze bij die andere kids gedaan hebben eigenlijk, sorry. ...
Ja precies, dan maar dit. Het is denk ik ook wat je schrijft, dat het voor ons moeilijker is door het het eruit ziet. Wij wachten het nog even af! Hopelijk is het toch allemaal goed:)

4 jaar geleden

Hallo dames, Onze dochter had met 1 dag oud een gips gekregen voor haar voet. ze heeft een omgekeerde klompvoet. Tijdens de 20 weken echo hebben ze dat ontdekt en gelijk gesprekken gehad met de artsen. In 1e instantie was het de vraag of een geïsoleerde afwijking zou zijn of dat het een chromosoom afwijking zou zijn. Gelukkig was het de 1e, een geïsoleerde afwijking. We mochten gelijk na de geboorte, 1 dag oud, naar de gipskamer, om een gips van teen tot aan de heup te laten zetten. wekelijks moesten we op controle komen en dan kreeg ze weer een nieuwe. Dit zou max 8 weken duren. Helaas vanwege de corona duurde het langer. Ze hebben tussentijds toen gekozen om een spalk te plaatsen, wat niet hielp, waardoor we zelfs helemaal terug bij begin waren. Dus toch maar gips, na 5 weken kreeg ze eindelijk een speciale schoen. Wat ik wil zeggen is het volgende: Tijdens het verwisselen van de gips zagen we dat de vel van haal achter een helemaal over haar hiel werd gedrukt, je zag ook op andere plaatsen diepe vouwen in de huid op haar voetje. Die vouwen zorgden ervoor dat de huid heel teer en dun werd. Het schoentje dat ze als laatst nu heeft, maakt aan de binnenkant van haar voet een hele diepe deuk. Ondanks dit alles is ze vrolijk en voelt ze geen pijn. Maar het ziet er wel heel pijnlijk uit. Ik hoop voor jullie dat het helpt en maak je maar niet druk over de bandage. Jullie hebben er echt meer moeite mee. Alleen het zal in de bewegingen wat belemmering opleveren misschien. Het is voor een goed doel en als ze maar geen pijn hebben. Het is wel vermoeiend en lastig om een belemmering erbij te hebben. Het is lastig soms om een kind te verzorgen dat nog niet mee kan werken, laat staan als je er nog zoiets erbij hebt. Maar het kan altijd erger en ze kunnen tegenwoordig echt veel. Onze dochter is van 29-02 en nu 14 weken oud. Wij hebben nu nog alleen een schoentje en dat zit erg strak. Succes Dames. Hoop dat het bij jullie sneller verholpen kan worden en zonder operatie.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft heupdysplasie aan haar linker heup , hierbij ook een pavlic brace gekregen. Eerste week even wennen maar nu weet ze niet beter , ze beweegt alle kanten op met haar beentjes en heeft er geen last van. Baby kunnen hierbij gewoon leren lopen, kruipen, tijgeren.

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Ja precies, dan maar dit. Het is denk ik ook wat je schrijft, dat het voor ...
Ik duim mee voor jullie! 🙂

4 jaar geleden

Reactie op SavannaaZ

Mijn dochter heeft heupdysplasie aan haar linker heup , hierbij ook een pav ...
Ja het ziet er nu uit dat ze helemaal niks kan omdat ze vast zit.. maar als ik dit dan zo lees krijgen ze er snel genoeg handigheid in dus haha

4 jaar geleden

Reactie op SV.

Ja het ziet er nu uit dat ze helemaal niks kan omdat ze vast zit.. maar als ...
Jaa absoluut haha , lijkt veel erger dan het daadwerkelijk is. De kleintjes zijn er handiger mee dan wij denken haha

4 jaar geleden

Onze dochter heeft nu ook sinds 1,5 een pavlik bandage. De eerste 2 nachten erg onrustig geslapen, ze schrok steeds wakker en begon dan hysterisch te huilen. Inmiddels is ze helemaal gewend en is ze ook met de bandage om gewoon druk aan het bewegen en haar vrolijke zelf weer. Wij krijgen wel ook begeleiding van een fysiotherapeut aan huis en merk dat ik dat wel erg fijn vindt. Zij helpt met oefeningen om haar spiertjes sterk te houden maar heeft ons ook manieren geleerd om haar te tillen etc. met de bandage om. Wij hebben over 4,5 week de eerste controle echo. Maar omdat het volgende de orthopeed een vrij ernstige afwijking was moesten wij minimaal rekenen op 18 weken. Ben echt benieuwd of we straks bij de eerste controle al iets kunnen zien. Zelf vond ik het de eerste dagen erg sneu. Maar die kleintjes zijn super veerkrachtig en vindingrijk. Sterke allemaal dames!

4 jaar geleden

Reactie op Mommyliv

Onze dochter heeft nu ook sinds 1,5 een pavlik bandage. De eerste 2 nachten ...
Die bandage ziet er veel “comfortabeler” uit. Ben je zelf achter fysio aangegaan of hebben ze het daar in het ziekenhuis over gehad? Ik heb namelijk helemaal niks gehoord over een manier van dragen of de spiertjes sterk houden.. moet deze week nog weer een keer naar de orthopeed omdat ik het idee heb dat hij niet helemaal goed zit. Zou ook wel graag willen weten wat de beste manier is om vast te houden etc.

4 jaar geleden

Reactie op SV.

Die bandage ziet er veel “comfortabeler” uit. Ben je zelf achter fysio aang ...
Ik heb de verwijzing voor de fysio van het consultatiebureau gekregen. Omdat ze ook door de heupdysplasie een voorkeurshouding had en hierdoor licht afgevlakt hoofdje.