44 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Mijn man werkt fulltime thuis. Hij gaat straks 1dag in de 2weken oppassen ( ...
Hebben wij dezelfde man??? 馃ぃ hier precies hetzelfde. Op de papa dag na dan. Hier is papa precies 6 dagen wezen werken sinds de geboorte 15 weken geleden. De rest werkt hij thuis, dik boffen dus 馃榿

4 jaar geleden

Hier zijn de rollen ook prima verdeeld, we stemmen gewoon met elkaar af wie wat doet. We vinden het allebei even leuk! Als papa veel heeft gewerkt wil hij juist graag voor de kleine zorgen.

4 jaar geleden

Mijn man is zzper en werkt veel, maar zodra hij thuis is staat hij meteen aan voor onze meisjes en doet hij gewoon alles mee(wat van mij niet hoeft, maar dit vind hij leuk om te doen). Op de zondag dat hij vrij is, is hij gewoon af aan het wachten tot de meisjes wakker zijn en hij ze kan verzorgen,omdat ik dit doordeweeks altijd doe haha. Wel zit hij te wachten totdat ze groter worden en meer kunnen haha ze zijn nu 17 weken.

4 jaar geleden

Mamma doet hier net wat meer dan pappa, maar dat komt omdat mijn man naast zijn baan ook nog deeltijd hbo opleiding doet (zit nu in zijn derde jaar). Verder doen we eigenlijk alles samen. We werken beide 40uur. Wel fijn, we werken beide nu thuis. Daardoor kunnen we als ze niet op de opvang is, samen extra veel tijd aan onze dochter besteden. Ik denk zelfs dat mijn man meer poepluiers heeft gedaan dan ik. Flesje doe ik dan weer vaker, want ze drinkt beter bij mij. Vooral tijdens sprongetje, zoals nu het geval is.

4 jaar geleden

Reactie op Sylviarudy

Heb dikwijls geaarzeld om hier iets te posten als papa, maar ik ben Super t ...
Dat roept mijn man ook. Hij vind het ook fantastisch en heeft ook van elke minuut genoten dat hij extra met haar had door het thuiswerken馃グ

4 jaar geleden

Hier doen we het ook echt samen. Hij doet elke avond de laatste fles en elke ochtend als hij werkt ook de ochtend fles. Zo kan ik rustig de dag beginnen als ik daarna de hele dag met hem ben. Badjes, samen douchen, luiers, spelen alles doet hij en elke avond brengen we hem samen op bed en de ene dag lees ik een boekje voor en dan weer hij. Het gaat echt heerlijk relaxed zo馃槉

4 jaar geleden

Hier doet de papa erg veel. Hij 'moet' ook van mij, want ik wil dat we er alles aan gedaan hebben dat hij net zo'n band met zijn kindje kan krijgen als ik. Over een week ga ik weer aan het werk en dan zullen we allebei net zoveel doen denk ik. Hij geeft de fles als hij thuis is, hij doucht ons kindje en ik droog hem dan af en kleed hem aan.

4 jaar geleden

Bij ons heeft papa vanaf de geboorte eigenlijk alles al mee gedaan. Hij mocht ivm het virus op den duur niet meer werken (contactberoep), dus is tot vorige week totaal 9 weken thuis geweest. Heb niets hoeven zeggen, deed alles uit zichzelf omdat ie (vooral in het begin) zag dat ik het moeilijk had met herstellen. En eerlijk gezegd vond ik in het begin sommige dingen best eng en hij niet (1e kindje). Zoals haar in bad doen en armpjes door de mouwen en hoofdje door kleding. Nu ben ik daar gelukkig overheen, en is hij sinds vorige week weer aan het werk. Dankzij hem ben ik nu een zelfverzekerde mama geworden. Ben hem super dankbaar. Nu hij weer werkt doet ie uiteraard minder, maar alsnog maakt ie tijd voor haar, hoe moe hij ook is.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Bij ons heeft papa vanaf de geboorte eigenlijk alles al mee gedaan. Hij moc ...
Fijn is dat h茅! Door mijn man ben ik nu ook een zelfverzekerde mamma geworden馃グ. Hij wilde mij ook overal mee helpen, werd zelfs een keer in de eerste weken boos op me. Want ik had niet gebeld, terwijl ik er helemaal doorheen zat en hij er toch ook was om te helpen.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Fijn is dat h茅! Door mijn man ben ik nu ook een zelfverzekerde mamma geword ...
Wat SUPERLIEF. Geloof echt dat ze zo zelf ook een betere band met hun kind krijgen. Zo mooi om te zien.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Wat SUPERLIEF. Geloof echt dat ze zo zelf ook een betere band met hun kind ...
Ja, dat geloof ik ook馃槉

4 jaar geleden

Papa komt er hier snachts en sochtends uit als het nodig is. Die slaapt makkelijk weer in. Ik niet. Tenzij hij de vroege dienst heeft dan moet ik er wel uit. Ik doe ons meisje in bad en de meeste huishoudelijke taken. Gaat binnenkort anders worden. Aankomende vrijdag begin ik weer met werken 馃槺馃槺

4 jaar geleden

Onze papa kan echt niet tegen poep, kots, maar bij onze 1e kind is hij gelijk gaan verschonen. In badje deden en doen we samen. Eten geven als papa thuis. In de weekenden liet hij mij uitslapen als onze zoon wakker was geworden. Bij onze dochter is het niet nodig uitslapen, ben het gewend doordat onze zoon heel lang bij ons sliep, waardoor ik een lichte slaper en eigenlijk een makkelijke slaper ben geworden. Aankleden doet hij ook. Weet je gewoon laten doen, straks als het mooi weer is, wil je misschien terrasje pakken (als dat kan), of winkelen. Dat wil je dan een keer zonder kind doen, omdat het net samen valt met haar dutje. Maar je man is dan zelfverzekerd en je weet dan dat hij het aankan. En wat nog belangrijker is, je kind is dan niet eenkennig. Dat gebeurd toch, maar je kind is dan minder lang aan het huilen.

4 jaar geleden

Hier doet papa alles als hij uit zijn werk komt flesje badje spelen luiertjes ook poep luiertjes 馃グ

4 jaar geleden

Vanwege vele thuis werkende papas hebben we straks een hele generatie goed gehechte kindjes 馃榿. Hier ook alles samen, zo fijn dat we beiden veel thuis kunnen zijn nu.

4 jaar geleden

Hier is papa niet meer in beeld. Hij heeft 6 weken voor de uitgerekende datum laten weten dat hij alle contact wilt verbreken. En dus zijn zoon niet wilt leren kennen. Deze mama doet het dus alleen. En ik geniet nog steeds van elk moment. Hoe moe ik ook ben, als ik dat kleine kaboutertje zie lachen, vergeet ik dat meteen!

4 jaar geleden

Mijn man had 6 weken verlof na de geboorte van onze zoon. Ik had het heel lastig in het begin, waardoor mijn man het meeste deed, inclusief huishouding. Langzaam ging ik steeds meer doen en is hij weer aan het werk gegaan (werkt wel volledig thuis). Hij doet de eerste en de laatste fles altijd, omdat ik moeilijk (weer) in slaap kan vallen en hij niet. Overdag doe ik alles voor onze zoon en zodra Hij klaar is met werken doen we het samen. In badje doen, doen we ook altijd samen.

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Vanwege vele thuis werkende papas hebben we straks een hele generatie goed ...
Er zitten zeker voordelen aan de Corona ellende! Dit is een hele grote ervan. Hier is papa 6 dagen wezen werken na de geboorte en de rest van de tijd is ie thuis geweest. Ze is nu 16 weken 馃グ

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Hier is papa niet meer in beeld. Hij heeft 6 weken voor de uitgerekende dat ...
Ten eerste klootzak, je kan ook normaal uit elkaar gaan, maar wees er wel voor je kind. En voor jou knap hoor. Alles dames die het alleen doen. Gelukkig heb je iets moois over gehouden en kan je heerlijk van je kind genieten

4 jaar geleden

Hier is papa de held! Hij zegt wekelijks tegen mij dat hij het zo leuk en fantastisch vindt om een kindje te hebben. Hij zegt altijd: waarom heeft nooit iemand verteld dat het zo leuk is? Mensen zeggen alleen maar; je leven veranderd enorm, je kan nooit meer uitslapen, blablabla. Mijn partner en ik hebben nog voldoende me-time. We sporten, doen drankjes met vrienden, hij werkt en ik ben thuis om alles in het gareel te houden. We wandelen heerlijk met de hond en dan zit onze kleine man bij papa in de draagzak. Papa doucht met de baby, voedt hem, doet alle soorten luiers en kleed hem aan. In de avond is papa wel de sjaak want dan moet papa met de baby wandelen door de woonkamer haha. De baby vindt dat fijn en valt zo heerlijk in slaap. De ene avond legt papa de ijsbeer meer meters af dan de andere馃ぃ. Kortom we zijn een goed team samen馃挭馃徏馃グ