21 Reacties

4 jaar geleden

Ons dochtertje hoest ook al een flinke tijd. Als het echt erg is geven wij haar wat lauwe thee of wat water.. het bedje wat schuin zetten kan ook wel helpen. hoestdrank weet ik niet of dat er voor baby’s is? Mocht je toch wat willen ervoor zou je de dokter kunnen bellen, zij hebben vaak wel tips of middeltjes daarvoor.. maar mijn idee van de dokter is dat ze vaak pas iets doen als het 3 weken of langer duurt.. mijn dochtertje hoest bijna 2 maanden en die heeft nog niks gekregen van de dokter Succes!

4 jaar geleden

Onze zoon hoest ook, al twee week nu. Is al aan het minderen. Wij stomen wel onder de douche. Mijn huisarts heeft mij ooit verteld dat hoestdrank onzin is en niet werkt tegen de hoest alleen dat het wellicht wat verzacht

4 jaar geleden

Mijn zoontje hoestte ook flink. En ik heb hem tussikind gegeven van vsm. Is voor zowel kriebel als vastzittende hoest. En daarbij luuf onder de voetjes smeren en sokjes erover. Stomen op de badkamer ( bij vastzittende hoest)...

4 jaar geleden

Mijn zoontje hoest inmiddels al 16weken.. al 3x bij de dokter geweest en niks gekregen. Ik heb een hoestdrank gevonden die hij mag hebben. Ik geef dit 1x per dag voor het slapen, daardoor hoest hij in de nacht stukken minder! Hoop dat het snel over gaat bij je zoontje.. en niet zolang als bij mijn zoontje gaat duren.. 😔

4 jaar geleden

Onze zoon hoest ook, al twee week nu. Is al aan het minderen. Wij stomen we ...
Mss een domme vraag, maar hoe stomen jullie met een baby? Ik heb het hier al meermaals gelezen, en vroeg me altijd af hoe dat dan ging...

4 jaar geleden

Mijn zoontje hoest inmiddels al 16weken.. al 3x bij de dokter geweest en ni ...
onze dochter was ook 1,5 maand terug ziek geworden. Ook aan het hoesten. Heb toen ook Daro gebruikt. Heeft wel geholpen

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

onze dochter was ook 1,5 maand terug ziek geworden. Ook aan het hoesten. He ...
O ja en luuf onder de voetjes en op de rug en borst gesmeert. Ik raad het aan. En Daro en Luuf te gebruiken. Ik zeg altijd een uitgerust lichaam, goede nachtrust, zorgt voor een snellere herstel.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook al een aantal weken aan het hoesten. Wel met momenten. De huisartsenpost adviseerde hoestdrank. We hebben toen navraag gedaan bij de drogist en een drankje van vsm gekocht. Nog niet gebruikt overigens. Maar als de huisarts het adviseert zal het vast mogen.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Mss een domme vraag, maar hoe stomen jullie met een baby? Ik heb het hier a ...
Vroeg ik me ook af

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Mss een domme vraag, maar hoe stomen jullie met een baby? Ik heb het hier a ...
Ik zet haar dan in het wippertje of de kinderstoel in de badkamer en ga zelf lekker (lang) heet douchen. Ramen en deur dicht. Van tevoren voor je eigen plezier even een lekkere lavendel douchegel halen... Win-win situatie 😉

4 jaar geleden

Reactie op Naima84

Vroeg ik me ook af
Vaak ga ik bijvoorbeeld met de baby in de douche zitten als de vader aan het douchen is. Deur dicht zodat er lekker veel stoom in de badkamer zit

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Mss een domme vraag, maar hoe stomen jullie met een baby? Ik heb het hier a ...
Papa gaat dan douchen en dan ga ik er met onze zoon bij zitten. Deur dicht zodat er veel stoom in de badkamer zit

4 jaar geleden

Ik gebruik ook vsm tussikind siroop! Onze dochter hoest nu echt als een oude vent, die van Daro kende ik nog niet, dus die ga ik ook eens proberen. Zoals al eerder genoemd helpt het stomen hier ook goed, ik gebruik dan douchegel met eucalyptus om beter te kunnen ademen. Heb je ook van Zwitsal, om in het badje van je kindje te doen!

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Ik zet haar dan in het wippertje of de kinderstoel in de badkamer en ga zel ...
Oooh lekker handig! Als ik verkouden ben hang ik met een handdoek over een kom heet water met eucalyptus erin of andere kruiden. Ik dacht, hoe doe je dat dan veilig met een baby. Maar natuurlijk gewoon in de badkamer. Ik kan het toevallig zelf niet doen aangezien badkamer gewoon aan de slaapkamer grenst, zonder deur. Het is allemaal gewoon open met hier en daar glas ertussen. Ik heb nooit geen stoom of damp dat in de kamer blijft hangen.

4 jaar geleden

Ik heb de huisartsenpost vorig weekend hierover gebeld omdat ons zoontje van 8 maanden 2 weken lang vooral snachts veel hoestte. Ze gaf aan dat hoestdrank vaak niks doet bij baby's. Maar dat het belangrijk is om 3/4 x per dag de neus goed te sprayen. Douchen helpt ook goed.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Oooh lekker handig! Als ik verkouden ben hang ik met een handdoek over een ...
Oh ja... hmm... dan werkt mijn idee natuurlijk niet. En als je hem nou in een badje of liever nog een wasmand (hogere rand, blijft stoom/warmte langer hangen) zet met water van 38graden en dan een druppel lavendel of eucalyptus? Hier komt het dan ook al aardig los allemaal. Misschien wel haast zo effectief.

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Oh ja... hmm... dan werkt mijn idee natuurlijk niet. En als je hem nou in e ...
Ooh ja dank je wel voor de tip! Voorlopig geen verkoudheid, maar twee weken geleden wel en dan was het even zoeken wat helpt. Ik onthou dit voor de volgende keer

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

O ja en luuf onder de voetjes en op de rug en borst gesmeert. Ik raad het a ...
Hoi, ik wilde alleen even laten weten dat het gebruik van menthol verkoudheids balsem zoals dampo en luuf gevaarlijk kan te zijn. Ik schrok er zelf ook van aangezien de kinderopvang het bij ons aanraadde.. Niet uit eigen ervaring achter gekomen gelukkig, maar veel over gelezen en gehoord. Je moet natuurlijk doen waar je jezelf prettig bij voelt. En of het 100% klopt weet ik natuurlijk niet maar er is(vanuit betrouwbare bronnen) veel naars over te lezen. Dus ik wilde het toch even meegeven. Dus bij deze. De Consumentenbond raad het gebruik onder de twee jaar ook sterk af, staan wel andere handige tips in, zie link hieronder. https://www.consumentenbond.nl/als-je-kind-ziek-is/baby-verkouden-dit-kun-je-doen

4 jaar geleden

Reactie op Kim87-2

Hoi, ik wilde alleen even laten weten dat het gebruik van menthol verkoudh ...
Luuf baby is toch speciaal voor baby's ontwikkelt? Toen ik tegen de huisarts zei dat ik dat gebruik, zei hij niet dat ik ermee moest stoppen

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Luuf baby is toch speciaal voor baby's ontwikkelt? Toen ik tegen de huisart ...
Klopt. In het artikel staat ook benoemd dat je dat wel mag gebruiken. Ik denk dat ze de Luuf voor oudere kinderen etc bedoeld