23 Reacties

3 jaar geleden

Oh hier ook nog een die het liefst alleen maar borstvoeding wil. Ik bied inderdaad op verschillende momenten groente en fruithapjes aan. Maar dat eet ze echt minimaal. Ook nooit een fles en speen aangenomen. Ze ligt in de nacht dus ook nog bij ons op de kamer. We zitten dus in het zelfde schuitje en je bent niet de enige! Ik hoop stiekem dat het meer willen eten met de tijd komt. Hier komt haar 7e tandje alweer door, daardoor heeft ze vaak nog minder eetlust..

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nog steeds veel borstvoeding. Wij doen hier de Kleintjes Methode, waarbij vaste voeding in het eerste jaar extra is naast de melkvoeding, maar nog geen melkvoeding vervangt. We geven nu drie vaste maaltijden per dag, maar daarnaast drinkt hij nog op verzoek overdag en 's nachts (zo'n 7 a 8 keer). Geen tips voor afbouwen, maar je bent dus zeker niet de enige die nog voedt en die dat ook 's nachts nog doet.

3 jaar geleden

Same here nog steeds borstvoeding en heel blij om! Het is af en toe zwaar maar je baby krijgt het beste binnen dus hoe meer ze nu nog drinken hoe beter. Ik denk met de tijd proberen af te bouwen en niet teveel over nadenken. Het komt echt goed ❤

3 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 12 maanden en ben 9 weken in verwachting, hij drinkt nog 3 keer per dag borstvoeding + 1 x snachts. Ik wil langzaam afbouwen heb nutrilon aangeschaft maar absoluut geen succes hij wilt de fles niet aannemen. Heel vermoeiend weet ook niet hoe ik het moet aanpakken. Succes allemaal :)

3 jaar geleden

Ik geef nog 's morgens, s' avonds en s'nachts borstvoeding. Het was voor ons een hele zoektocht naar een flesje waar ze wou uit drinken, veeeeel flesjes geprobeerd, uiteindelijk dronk ze meteen goed van de difrax flessen. Als ik een hele dag thuis ben, merk ik dat mijn dochter ook vaker aan de borst wil.

3 jaar geleden

Reactie op Gulsah

Ik heb een zoontje van 12 maanden en ben 9 weken in verwachting, hij drinkt ...
Wij hebben hier eerst afgekolfde melk gegeven in flesje, en dan nadien eens ze ermee weg was 1/2 bv en 1/2 kv en zo verder tot ze de kv zonder problemen dronk (NAN Evolia).

3 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Wij hebben hier eerst afgekolfde melk gegeven in flesje, en dan nadien eens ...
Dankje, ik ga het proberen. Heb geprobeerd om uit zijn waterflesje kv te geven. Water drinken lukt wel maar kv absoluut niet. . Kolven is idd een goed idee, hij was stuk maar tijd om een nieuwe aan te schaffen :) dankje🌸🙏🏻

3 jaar geleden

Reactie op Zuhal

Oh hier ook nog een die het liefst alleen maar borstvoeding wil. Ik bied in ...
Ja die tanden, telkens als het eten wat beter gaat komt er weer een tand door...Hij slaapt inderdaad ook nog bij ons op de kamer en ik moet toegeven dat hij sochtends bijna altijd bij ons in bed wakker wordt omdat ik het snachts op een gegeven moment opgeef hem terug te leggen...

3 jaar geleden

Dochter van bijna 10 maand, ik geef nu 's ochtends bv, dan 3uur later groentenpap, dan fruit en dan normaal nog 2keer bv (het ene in fles, de andere keer aan de borst). Dit is zo gekomen door de crèche. Ik werd aangeraden door de pediater om eventueel de ene bv te vervangen gedeeltelijk of volledig door boterhammetjes. Vanaf 1 jaar mogen ze opvolgmelk/meegroeimelk en een collega van mij zegt dat dit al veel beter ruikt en smaakt al veel beter dan de poedermelk.

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 maanden en geef al 10 maanden borstvoeding zonder te kolven/de fles en sinds 4 maanden hapjes, ze is eigenlijk vanzelf een beetje afgebouwd met borstvoeding en eet lekker veel uit potjes, zelfgemaakt eten, fruit en snacks. Ze krijgt nu in principe alleen in de ochtend, soms middag (maar dat is niet altijd nodig) en avond borstvoeding dus 2/3 keer en niet zo heel lang hooguit zit ze 5 minuten aan de borst maar krijgt vgm aardig wat binnen. Ze slaapt de hele nacht op eigen kamer 10 uur door zonder voeding.

3 jaar geleden

Je bent zeker niet de enige! Onze dochter van bijna 10 maanden drinkt niet uit fles en wil nauwelijks eten, dus nog heel veel borstvoeding. 4x overdag en snachts soms nog vaker. En ik heb nog geen idee hoe dit aan te pakken. Maar mijn gevoel zegt dat het vanzelf goed komt.Het helpt het denk ik,dat het mijn tweede kindje is. Al doende leer je(dat je niet zoveel te vertellen hebt😉)

3 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 9 maanden, die eerst helemaal losging op de vaste voeding. Vanaf 4 maanden wilden we dat langzaam opbouwen, maar meneer at gelijk al hele maaltijden. Nu heeft ie al een maand een fase dat hij minder wil eten, maar vaker aan de borst. Bijvoorbeeld een halve maaltijd, of nog niet eens, en dan daarna gelijk nog aan de borst willen. En ineens wil hij ook in de nacht drinken, terwijl hij voorheen altijd de hele nacht doorsliep... Ik geef 3 keer per dag bv. S ochtends bij het wakker worden, S middags rond een uur of 3 en s avonds om half 10. En nu de laatste tijd ook 1 a 2x in de nacht. En als 'toetje' na een deel van de maaltijd. In het eerste jaar maakt het nog niet zoveel uit vertelden ze mij, ze krijgen alle vitaminen en ijzer enzo via de melk binnen. Ik hoop, en neem aan, dat na een tijdje deze fase voorbij is, en wil dan eigenlijk toe naar alleen s ochtends en savonds bv geven. En dan vanaf 1 jaar wellicht ermee stoppen?

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Elke keer als ze ziek wordt of tandjes krijgt, wilt ze niks eten, behalve brood en bv. Hierdoor wordt ze in de nacht vaak wakker. Mijn borsten zijn dan zo goed als leeg als er om het uur aan gezogen wordt. Maar ja, gelukkig krijgt ze pyjamapap uit de fles. Die kant en klare. Die geef ik standaard als laatste voeding en hoop iedere keer dat ze gaat doorslapen. Ik had alles geprobeerd uit de fles, maar ze wilde niet. Inclusief bv. Met pijn en moeite drinkt ze 120/150 ml. Ik ben wel kapot. Ik krijg door die bv geen vaste structuur in de voeding en slapen. Ze is overigens net 9 maanden

3 jaar geleden

Misschien starten met kolven? Weet niet of dat iets is wat je ziet zitten?Dan blijft de smaak van de melk wel, maar dan is het die nabijheid die gemist wordt. En laat papa het maar geven. Zo hebben wij het opgebouwd. Ik kolf twee keer per dag en dan is ze erg gulzig. Zeer blij dat ik heb doorgezet met borstvoeding /kolven.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Misschien starten met kolven? Weet niet of dat iets is wat je ziet zitten? ...
Ik heb de eerste maanden hele voorraden gekolfd maar hij weigerde het net zo goed. Het zou kunnen dat het ondertussen beter gaat, misschien nog eens het proberen waard inderdaad.

3 jaar geleden

Wat lastig zeg. Mijn dochter is 3 maanden. Ik gaf nog 4/5 voedingen tot voor kort. Nu afgebouwd naar 3. Soms snachts nog 1 extra. En ik ga afbouwen naar 2 (sochtends en voor het slapen gaan). Mijn dochter eet nog niet heel goed, gaat steeds beter. Ik geef er dan flesvoeding bij of pap. Mijn dochter wil wel de fles. Maar misschien kun jij anders gewoon opvolgmelk in een beker doen? En misschien wil ze wel een bordje pap van opvolgmelk wat je met de lepel kan geven? Dan kun je dit wel gaan vervangen door een borstvoeding, waardoor je dan wel wat kan afbouwen. Mijn ervaring is dat ik overdag ook pap erbij geef, ze meestal snachts ook niet meer komt.

3 jaar geleden

Reactie op Newborn Mama

Wat lastig zeg. Mijn dochter is 3 maanden. Ik gaf nog 4/5 voedingen tot voo ...
9, bijna 10 maanden bedoel ik haha.

3 jaar geleden

Hier ook Kleintjes Methode. Dochter is bijna 10 maanden en drinkt zo'n 7-9 keer. Waarvan zeker 2 keer 's nachts.

3 jaar geleden

Reactie op Gulsah

Ik heb een zoontje van 12 maanden en ben 9 weken in verwachting, hij drinkt ...
Hij hoeft na een jaar geen nutrilon meer he mag gewoon volle melk of volle yoghurt, kwark etc

3 jaar geleden

Ik geef ook nog 3-4 keer per dag bv en 1-2 keer snachts. Verder heeft ze helaas niet heel veel interesse in eten, bij alles trekt ze vies gezicht en eet maar enkele hapjes. Maar ja, verder wel tevreden en ze groeit nog goed dus komt vast vanzelf wel. Ik ben tot 2 maanden terug ook elke x naar de opvang geweest (weigert nog steeds elke fles) maar nu krijgt ze daar over 3 keer verdeeld wat afgekolfde melk uit een bekertje. Kan ze nu al best goed! Je kunt beginnen met yoghurt uit bekertje leren drinken.