29 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu ook 12 weken en drinkt 4 a 5 flessen van 180. Zolang ze goed groeien,plassen en vrolijk zijn zeggen ze dat het goed is. Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen dan weet je het zeker. Naar de pakken moet je niet kijken hoor want die van ons dronk in het begin veel meer, maar doordat hij 2496 woog bij de geboorte was het goed want dan had hij het gewoon nodig.

4 jaar geleden

Zr is 5,6 kilo? Dsn krijgt ze tocg genoeg met 750 ml?? Mijn dochter weegt 5,4 kilo Drinkt overdag 5 x 170 (150ml) niet afgegogeten ene x minder als de andere x vaak 130 of 150 en snachts nog de fles. Middchien overwegen om toch nog vaker een fles te geven en dan minder erin te doen?? Misschoen heeft zr dat nodig?:)

4 jaar geleden

Hoi roos Mijn dochter is 14 weken en zit op 5 flessen van 180 water met 6 scheppen nutrilon. Ik zou even contact opnemen met cb. Succes

4 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag precies 12 weken. (Ze heeft vanmorgen haar 3 maanden vaccinatie gehad) ze woog net iets boven de 6 kg. Volgens het cb perfect in de groei curves. Ze zit ook net als bij jou dochter ook op 4 a 5 flessen op 200 cc (180 water en 6 schepjes flesvoeding). En ook niet altijd drinkt ze alles op. Als je je zorgen maakt. Geef ik je het advies het cb te bellen. Daar zijn ze immers voor om je advies te kunnen geven. 😊

4 jaar geleden

Mijn zoon van bijna 12 weken drinkt 6x 150 cc water ( = 5 schepjes kunst voeding) en drinkt soms niet heel de fles leeg.. is gewoon echt even zoeken, en als de fles meestal niet wordt leeg gedronken zou ik misschien 1x extra voeden, dus minder cc?

4 jaar geleden

Hier geven we 5 à 6 voedingen per dag, hangt een beetje af van wanneer hij 's morgens wakker wordt. Wij geven sinds anderhalve week 150 ml water + 5 lepels voeding omdat hij niet genoeg had met 120 + 4. Donderdag wordt hij 10 weken, en meestal drinkt hij alles uit en dan heb je "speciale" dagen zoals vandaag bijvoorbeeld. Hij heeft om 6u 150 ml, om 9u 120 ml en om 12u 50 ml gedronken. Volwassen hebben ook niet iedere dag even veel honger of een persoon is een ander niet en denk dat dit bij babytjes ook zo is. Als ze goed groeit en vrolijk is, kan het volgens mij geen kwaad. En indien je er niet gerust in bent, even bellen.

4 jaar geleden

Even een andere vraag, welke tijden houden jullie ongeveer aan bij 5 a 6 voedingen? Ons meisje zit nog op 7x100 cc

4 jaar geleden

Roos-24 Ik zou als ik jou was even het cb bellen en advies vragen. Die hebben ook goed zicht op de groei van je kindje etc.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Even een andere vraag, welke tijden houden jullie ongeveer aan bij 5 a 6 vo ...
Hier is het om de 3,5 uur dat ze haar voeding krijgt. Onze meid zit op 5 x 200 ml (heel soms 4, maar probeer altijd die 5 als het nog voor 22:00 is, anders wordt ze een spookdiertje)

4 jaar geleden

Reactie op Tammy19840

Hier is het om de 3,5 uur dat ze haar voeding krijgt. Onze meid zit op 5 x ...
En hoe laat is dan de eerste? Ze krijgt dan in de nacht geen voeding meer denk ik he?

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

En hoe laat is dan de eerste? Ze krijgt dan in de nacht geen voeding meer d ...
Rond 8:00 a 8:30 is haar eerste. Nee ze krijgt geen voeding snachts. Mevrouw slaapt voor nu heerlijk door.

4 jaar geleden

Reactie op Tammy19840

Rond 8:00 a 8:30 is haar eerste. Nee ze krijgt geen voeding snachts. Mevro ...
Oh dat is een luxe Wij geven de laatste om 23 uur en dan is ze rond half 5 weer wakker

4 jaar geleden

Hi Roos-24, een paar vragen om het beeld iets duidelijker te krijgen. Drinkt ze de hele fles leeg? En wil ze de 5e helemaal niet of drinkt ze maar een heel klein beetje? En om de hoeveel uur ongeveer krijgt ze de fles? Hoe laat geef je de eerste fles? En hoelaat de laatste fles?

4 jaar geleden

Die van ons is bijna 13 weken en drinkt sinds een week nog maar 4 flessen aangezien hij van 20.00 tot 07.00 doorslaapt. Normaal kwam hij nog tussen 0.00 en 01.00 uur, maar dat doet hij niet meer. Hij kreeg 5 flessen 150cc met 5 scheppen. Nu krijgt hij 4 flessen van 180cc met 6 scheppen welke hij ook niet altijd helemaal leeg drinkt. Hij weegt nu 5,4 kilo. Ik ben van mening dat als ze nog honger hebben ze echt wel komen hoor. Wij voeden wanneer hij de behoefte heeft. Zit overdag ruim 4 uur tussen. Hij slaapt ook nog lekker veel tussendoor. Ze kan wellicht ook in haar sprongetje zitten waardoor ze wat minder eet nu!

4 jaar geleden

Wij geven 4x150 1x180 niet afgegoten woog 4800 2 weken geleden fles rond 06:00,10:00,14,00,1730,23:00

4 jaar geleden

Ik tel 150 cc per kilo bij mijn eerste zoontje heb ik 3 nachten in het ziekenhuis gelegen omdat hij teveel melk binnen kreeg en daar door problemen kreeg met zijn longen dus ik zou uitkijken met teveel geven

4 jaar geleden

Ons dochtertje is 11 weken, weegt ongeveer 5300 en drinkt 5/6 flessen van 150 water met 5 scheppen nutrilon en 1 schepje johannes broodpitmeel. Ik hou het pak niet aan, maar kijk meer naar wat zij nodig heeft. Wil ze nog een slokje drinken, dan mag dat. Wil ze minder, dan laat ze het lekker staan. Maar dat is waar wij voor hebben gekozen! Als ze slokjes laat staan zou ik persoonlijk kijken of je iets minder aan kan bieden en of die flessen dan wel op gaan. Eventueel de laatste fles voor de nacht iets meer en dan kijken hoe dat gaat. Een baby te veel voeden is ook niet nodig. Maar zo te zien geeft ze het heel goed zelf aan! 😌

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 15 weken, net over de 6 kilo. Had zat tot voor kort op 7 flessen, omdat hij zelden de fles leeg drinkt. Nu sinds een paar dagen weer op 6 flessen, 150 + 5 (niet afgegoten). Zo om de 3 a 4 uur, in de nacht na 6 tot 8 uur tot de volgende voeding. Ik maak hem ‘s avonds niet wakker voor de fles dus komt hij 1 keer in de nacht. Soms gaat de fles leeg, meestal niet.. hij krijgt per dag 750 tot 850 ml binnen en heeft voldoende plas luiers. Ik volg hem in wat hij nodig heeft, als hij meer of minder wil drinken. Toen ik dat niet deed en vooral bezig was met hoeveel die per fles moest drinken minimaal werd het een strijd. Sinds ik dat heb los gelaten gaat het veel beter!

4 jaar geleden

Oh dat vind ik nog veel! Mijn zoon is 14 weken, weegt 5600 gr en drinkt ongeveer 5 flessen van 150 +5 vaak niet leeg. Sinds bieden we 180 + 6 aan. Het wisselt een beetje omdat hij ook heel wisselend drinkt. Meestal drinkt hij tussen nu 120 - 150. Af en toe zitten er hoge en lage uitschieters tussen van 170 of 90/100.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Die van ons is bijna 13 weken en drinkt sinds een week nog maar 4 flessen a ...
Hi, ik heb een zoontje van 13 weken en wij zitten een beetje te dubben. Want hij krijgt nu 3 x 150 met 5 scheppen nutrilon en sochtends en savonds 180 + 6 scheppen nutrilon maar weegt nu 6.5kg. Volgens nutrilon zou hij nu 4x 180 met 6 scheppen moeten hebben. Weet alleen niet zo goed wat verstandig is want overdag drinkt hij vaak zn flesje niet helemaal leeg van 150. Wat denk jij? Bij het consultatiebureau zeiden ze letterlijk; google het maar even. Thanks for the help 🤦‍♀️