29 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Rins20220

Hi, ik heb een zoontje van 13 weken en wij zitten een beetje te dubben. Wan ...
Lastig is dat hè.... Wij kijken verder ook niet naar wat op een pak voeding staat of wat het CB zegt (zijn nog niet 1 keer geweest 🙈) Wij kijken echt naar de behoefte van onze zoon. Zolang hij verder goed groeit, genoeg plast en actief is als hij wakker is en goed slaapt vind ik alles al prima. Probeer eens naar 4 voedingen te gaan misschien dat hij zijn flesjes dan wel goed leegdrinkt. Nou doet onze zoon het ook niet altijd hoor maar als ze gemiddeld 750 op een dag binnen krijgen is het al goed. Wij voeden hem overdag standaard om de 4 uur. 1e 6.30-7.00 uur (soms 7.30 uur) 2e 10.30-11.00 uur 3e 14.30-15.00 uur 4e tussen 18.30-20.00 uur Hij slaapt echt nog super veel is niet langer dan 1,5 uur wakker per voeding. Hiervoor zaten wij op 5x 150. Ik maakte hem dan standaard nog wakker tussen 0.00 en 01.00 uur om nog een voeding aan te bieden. Wilde graag van die late voeding af dus was benieuwd wat er zou gebeuren als ik hem niet wakker zou maken..... en super fijn hij slaapt gewoon door de hele nacht!!! Dus vandaar naar de 4x 180 overgegaan zodat hij toch genoeg binnen krijgt! Doe het gewoon lekker op jouw gevoel en kijk waar je kleine man behoefte aan heeft dan zit je altijd goed! 😊

4 jaar geleden

Reactie op Rins20220

Hi, ik heb een zoontje van 13 weken en wij zitten een beetje te dubben. Wan ...
Ik had ook dat ze niet meer wilde drinken en sijn over gegaan naar een grotere speen en prompt drinkt mw de flessen weer leeg🙈

4 jaar geleden

Wij geven op verzoek. Ons manneke, bijna 15 weken, zat aan 5x180+6 maar ik kreeg het idee dat het te weinig voor hem is. Vandaag contact gelegd met cb en even overleg gehad. We gaan nu 2 flessen 210+7 geven op de dag en de andere 3 op 180+6. Hij dronk alle flessen helemaal leeg en zodra de fles leeg was begon hij te huilen🤷‍♀️ dus na een x aantal dagen ga je maar eens verder nadenken. Nu kijken wat dit doet voor hem.

4 jaar geleden

Het verbaasd me om te lezen dat de kinderen van de meeste van jullie zo weinig flesjes op een dag drinken. Mijn mannetje is vandaag precies 12 weken en hij drinkt echt tussen de 8 en de 10 flessen van 120cc op een dag. Meestal drinkt hij ook niet eens zijn hele flesje leeg. Ik voed hem op verzoek en dat is overdag echt om de 2 uur. 's Nachts zit er vaak wat meer tijd tussen. Hooguit 4 uurtjes. Ik ben al sinds zijn geboorte bezig met het proberen te doen volgens de richtlijnen. Ik heb het inmiddels opgegeven, want als hij het niet wilt, drinkt hij het echt niet. En hoe klein hij ook is, hij heeft nu al een temperament, dus flesje wordt vaak uit mijn handen geslagen. Maar ja dat heeft hij van mama 🤷‍♀️ We hebben veel melk weg moeten gooien, dus hem meer aanbieden doen we niet meer tenzij hij zijn 120cc leegdrinkt. Jeugdverpleegkundige gaf al aan dat het ws iets is wat bij hem hoort. Hoop gewoon dat hij goed groeit, maar volgens mij wel. We zijn alleen met 1 mnd naar de CB geweest ivm verkoudheid al een aantal wkn, telkens af moeten zeggen. Maar ik volg gewoon mn gevoel hierin. Vermoeiend, maar al die tegenstrijdige adviezen...ik zoek een middenweg en wat goed voor mij en mn mannetje voelt.

4 jaar geleden

Reactie op Rins20220

Hi, ik heb een zoontje van 13 weken en wij zitten een beetje te dubben. Wan ...
Mijn zoon is 12 weken, weegt ongeveer 6,2 kilo en krijgt 4 flessen; 3x 180 en 1x 210. In principe krijgt hij dus het aantal flessen wat volgens de nutrilon verpakking zou moeten. Ik vertelde dit bij het CB en tegen mij zeiden ze; we raden eigenlijk pas aan om te stoppen met de 5e voeding als hij 4 maanden is (dan komen er hapjes bij). Misschien kan je hier iets mee dat ze mij dus in principe niet aanraadde om 4 flessen te geven.

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Het verbaasd me om te lezen dat de kinderen van de meeste van jullie zo wei ...
Zijn inderdaad veel uiteenlopende verhalen. Mijn zoon is vandaag ook precies 12 weken en krijgt 3 flessen van 180 en 1 van 210 en komt overdag om de 4 uur en slaapt in de nacht 10 a 11 uur aan één stuk. Je moet inderdaad gewoon doen wat goed is voor jouw zoon!😊 Jammer dat je maar 1 keer bij het CB geweest bent, hopelijk kan de volgende afspraak wel gewoon doorgaan!

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Het verbaasd me om te lezen dat de kinderen van de meeste van jullie zo wei ...
Blijven doen wat goed voelt voor jou. En zolang hij het goed doet, goed drinkt, goed slaapt, 5 of meer plasluiers heeft, goed groeit, dan is alles goed. Om aan te geven hoe verschillend babies zijn😄 Mijn zus en ik zijn op de zelfde dag bevallen, onze kleintjes zijn morgen 16 weken. Mijn dochter drinkt 5 flessen om de 4 uur en slaap de hele nacht door, haar zoon komt overdag om de 2/3 uur en nu sinds een paar dagen 1x per nacht. Haar zoon is 2/3 kilo zwaarder en al bijna 10cm groter. Zij is twee weken te vroeg bevallen, ik een week te vroeg. Zo'n groot verschil tussen de twee en ze doen het alle twee goed. Elke baby is gewoon anders. Richtlijnen zijn gebaseerd op gemiddelden en dat betekend simpelweg dat de meeste kinderen afwijken daarvan. Idee nu cb niet zo makkelijk is om te bezoeken: Wij gaan om de twee weken met haar op de weegschaal staan om te zien of ze is aangekomen, tot nu toe zit er een stijgende lijn in. Ik weet niet of je dat doet, misschien een idee. Eerst samen en dan alleen, en dan het verschil berekenen voor zijn gewicht😊

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Blijven doen wat goed voelt voor jou. En zolang hij het goed doet, goed dri ...
Bedankt voor je tip. We waren idd van plan hem zo te wegen, maar kwamen erachter dat de weegschaal batterijen nodig heeft, dus die eerst aanschaffen. En ja, ik vind ook jammer dat wij maar 1x naar CB zijn geweest. Maar ze willen echt niet dat je komt als je kind verkouden is. En hij is al echt een aantal weken verkouden. Vind zelf wel heel lang duren, maar het zal wel zijn omdat zijn weerstand nog niet zo sterk is. Ik ben zelf al vanaf de 2de maand van de zwangerschap verkouden en het gaat maar niet weg. Maar idd kunnen de verschillen heel groot zijn tussen babies. Alleen tussen mijn kinderen niet 🤣🤣. Ik zie in mijn zoontje, mijn dochtertje terug, toen zij baby was. Echt precies hetzelfde. Hij lijkt ook precies of haar toen ze baby was. Loop ook tegen dezelfde dingen aan bij hem als toen bij haar. Zelfde gedrag.. alles. Alleen is zij 6 wkn te vroeg geboren en hij met 38 wkn, met haar was het een makkelijke zwangerschap en bevalling en met hem heftig, natuurlijke bevalling bij haar en bij hem moest ik ingeleid worden. Maar precies dezelfde problemen rondom de voedingen. Pittig/ vermoeiend bij ze allebei. Bij haar heb ik heel veel gestressed daarover. Bij hem heb ik besloten het los te laten. Met haar is het goed gekomen dus moet ik geloven dat het met hem ook goed zal komen.