31 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is 22wkn, en krijgt 3flessen van 210ml+7.

4 jaar geleden

Ik ben met 3 maanden afgebouwd en merkte toen dat m’n dochtertje meerdere keren kleine beetjes wilde drinken (zoals ze gewend was met borstvoeding). We kwamen nog niet in de buurt van wat er op het pak stond aangegeven en bleven hangen op 7 voedingen. Nu is ze 4.5 maand en krijgt ze 5 voedingen van 150+5 en soms 180+6. Volgens het pak mag ze nog altijd meer. Ze weegt 6+ kilo.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is precies 5 maanden en krijgt 4 x 180+6

4 jaar geleden

Hoihoi, Onze dochter is 18,5 week Krijft 4 x 210ml water (230 voeding) oefenhapjes erook bij! En weegt 6,5 kilo!

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik ben met 3 maanden afgebouwd en merkte toen dat m’n dochtertje meerdere k ...
Hier hetzelfde! De vroedvrouw zei dat de hoeveelheden op de verpakking bijna nooit opgedronken worden door baby’s die eerst borstvoeding gehad hebben. Ze gaf als richtlijn tussen de750-900 ml per dag ☺️

4 jaar geleden

Ik was afgelopen vrijdag bij de kinderarts (daar staan wij nog onder controle). En zij gaf aan zo'n 120 ml per kg lichaamsgewicht op deze leeftijd.

4 jaar geleden

Zoontje is 5mnd, 6,2kg en ik heb nu 2 voedingen afgebouwd. Hij krijgt dan 150+5.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 21 weken, weegt 6,3 kg en drinkt 5*150ml +5 schepjes. Laatste twee weken drinkt ze soms de 150ml niet uit... om 7u30, 11u, 15u, 19u en 23u.

4 jaar geleden

5mnd 7kg en 3 flessen 210ml krijgt groentepap en fruitpap ☺

4 jaar geleden

Onze zoon is bijna 5 maanden oud, woog bij de laatste controle 7,6kg. Krijgt 5 flessen van 210cc nutrilon a.r.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 5 maanden krijgt 4 flessen van 180+6 de laatste fles met rijstebloem

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Ik was afgelopen vrijdag bij de kinderarts (daar staan wij nog onder contro ...
Ook als je dan totaal over 1000 ml gaat?

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Ook als je dan totaal over 1000 ml gaat?
Dat denk ik niet. Als je per 24 uur, meer dan 30 schepjes flesvoeding geeft, is de kans op nierproblemen op latere leeftijd groter. Tenminste zo is mij dat 5 jaar geleden, bij mijn zoon verteld. Dan zou ik kijken of je niet met vaste voeding iets kan doen. Dan kan een flesje daarna wat minder, of daarmee 1 voedingsmoment vervangen. Tenminste als je kind het aankan.

4 jaar geleden

2x 210 en 2 x180 naast de oefenhapjes. Ze is nu 5 maanden

4 jaar geleden

Mijn dochter kreeg altijd bv via de fles. Sinds 1 maand op kv. Ze is nu 18+5wkn en krijgt 4x 200ml en 2x oefenhapje. De hoeveelheid die ze drinkt en eet bepaald ze zelf. De hoeveelheden is advies van cb. En ze zeggen daar vooral niet proppen of dwingen, de flessen hoeven niet leeg. Ze is 61cm en weegt 5750

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Dat denk ik niet. Als je per 24 uur, meer dan 30 schepjes flesvoeding geeft ...
Klopt, werd mij ook verteld, niet meer dan 30 schepjes ivm niertjes. Als ze meer dan 1l wil drinken moet je idd best een flesje vervangen met wat extra groentenhapjes of fruithapjes.

4 jaar geleden

Waar staat het +5 of +4 enz voor? #dtv 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Robster

Waar staat het +5 of +4 enz voor? #dtv 🤭
Het aantal schepjes kunstvoeding die je bij het water doet. Dus 180+6 is 180 ml water met 6 schepjes voeding (en dat maakt dan zo’n 200 ml melk in het flesje) :-)

4 jaar geleden

Reactie op SmileyBaby

Onze zoon is bijna 5 maanden oud, woog bij de laatste controle 7,6kg. Krijg ...
Gebeurt het bij jullie ook wel eens dat de die 5de fles niet drinken? Bij ons gistere, ze spreidt haar eetmomenten en dan 's avonds om 20u drinkt ze zogezegd haar voorlaatste fles en slaapt ze vast in haar bedje. Wil haar ook niet verplichten die laatste fles te drinken

4 jaar geleden

Onze zoon is 19 wkn en krijgt nu 4x 180+6. Wil wel gaan beginnen met de oefen hapjes, maar wacht even totdat zijn verkoudheid over is, ivm verslikkingsgevaar Tot 2 wkn terug dronk hij nog 5x 180+6 maar volgend CB kon hij ook prima op 4x over gaan. Ok omdat wij hem om 23 u steeds moesten wekken voor de laatste fles