23 Reacties

4 jaar geleden

Hier maak ik hapjes van 100 gr of 1 stuk fruit een banaan of een appel. Groente aardappels vlees, ei of vis 125 gr en dan breid ik steeds verder uit en de fles maak ik kleiner

4 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag precies 6 maanden en die at tot nu toe afwisselend vers of een potje, een heel potje of zelf gemaakt 125 gram ongeveer groenten en fruit. Eigenlijk vanaf het begin vond ze dat al heerlijk. Dat gaat vanaf vandaag uitgebreider en steeds iets meer worden. Maar bij mij is het juist brood wat ze echt niet wil, dan komt alles eruit. Maar blijf het proberen🙈. Elk kind is anders natuurlijk. Maar vind 50 gram wel echt weinig, want hij is nu om en nabij dezelfde leeftijd toch?

4 jaar geleden

Ik weet niet hoeveel gram, maar die van ons eet een medium grote peer, bijna helemaal, en als groente hapje 1 wortel van 10 cm ongeveer en 5 sperzieboontjes, ook bijna helemaal op. ze eet het wel met moeite, water vind ze lekker, dus veel afwisselen, of een even een filmpje laten zien. Een filmpje tijdens het eten vinden sommigen slecht, maar mijn zoon eet al jaren zo en eet altijd heel goed, maar ook de dingen die hij niet lust. Maar hebben nu als regel, aan de eettafel eten, is zonder filmpje en op de bank mag je een filmpje kijken. 😅

4 jaar geleden

Wij hebben echt een vreetzakkie als ik het zo lees. Ze is 6 maanden en eet in de ochtend een potje of vers fruit en avond afwisselend vers of potje groente beiden porties a 200 gram soms nog boterhammetje en daar gaat dan ook met gemak een halve van in naast haar flessen. Ze laat wel steeds meer staan van haar flessen dus de maaltijden gaan het wel vervangen.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Mijn dochter is vandaag precies 6 maanden en die at tot nu toe afwisselend ...
Klopt, mijn zoontje is ook 6 maand. Altijd al moeilijk etertje van bij de geboorte. Nu gaan de flessen goed, maar het groente- en fruitpapje verloopt moeizaam. Hij is constant afgeleid. Ik geef wel nog fles erna en soms drinkt hij die volledig leeg als hij weinig heeft gegeten. Hij zit ook goed op gewicht.

4 jaar geleden

Hi! Sylvester is bijna 6 maanden oud. Sinds vandaag eet hij de grotere olvatit potjes, dit is geloof ik 200gram. Moet ik er wel bij zeggen dat dit ook op advies is van het consultatiebureau, omdat hij nogal een grote eter is. En ze liever meer groente en fruit zagen dan bijna 1000ml melk per dag 😅 Verschilt denk ik toch heel erg per kindje 🥰

4 jaar geleden

Aantal gram weet ik niet, maar groente gaat er amper in hier, een paar hapjes met moeite. Fruit gaat goed, laatst een hele perzik, of een halve peer. Brood gaat ook best aardig, vanmiddag zelfs een half boterhammetje. Groente blijven we gewoon proberen... komt wel goed joh, ze moeten wennen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 6,5 maand en eet heel wisselend. De ene dag eet ze veel groente en de andere dag is ze er na 2 happen op uitgekeken. Fruit gaat over het algemeen wel beter dan groenten, maar het ligt echt aan haar bui of ze het wel of niet wil. Brood vind ze nog wel een beetje gek. De korst wil ze in 1x in haar mondje stoppen, maar dat gaat natuurlijk niet en stukjes brood werkt ze vaak net zo snel weer naar buiten toe. Nu is het wel een dametje met een sterke wil. Als ze iets niet wil krijg ik het ook echt niet voor elkaar. Ik blijf het dagelijks gewoon aanbieden en zie wel wat ze eet. Komt vanzelf goed. Zolang ze haar flessen nog krijgt maak ik me niet zo druk eigenlijk.

4 jaar geleden

dan heb ik hier echt een vreetzak.... ze drinkt nog 4 flessen van 200 , maar fruithapje doe ik halve appel banaan mango en groente hapje aardappel wortel bloemkool met een stukje vlees of kip gemalen... en ze vindt allesss lekker en eet alles tot laatste hap.... vandaag begonnen met toetje joghurt dat vind ze nog beetje zuur denk ik... en is 6.5 maand

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Hier maak ik hapjes van 100 gr of 1 stuk fruit een banaan of een appel. Gro ...
Weeg je dat dan ergens mee af?

4 jaar geleden

Reactie op Toeti

Weeg je dat dan ergens mee af?
Ja ik heb bakjes die zet ik op een keuken weegschaal en dan doe ik op gevoel wat bij elkaar gooien van aardappels groente vlees en dan pureren en overscheppen in de bakjes op de weegschaal tot 100gr. Fruit doe ik of 1 stuk of pureren en dan ook afwegen en wat over is maak ik voor mijzelf een smootie mee

4 jaar geleden

Tomaat/aardappel eet ze 200 gram, wortel/aardappel 50 gram. Melk (bv) gemiddeld 150 ml. Dus heel wisselend. We zijn nog niet begonnen met fruit. Dat doen we vandaag ☺️

4 jaar geleden

Ik weeg de hapjes niet... Ik geef totdat ze tevreden is. Maar gemiddeld eet ze ongeveer 10 lepels fruit en groenten. Zij is 6 maanden oud. Soms als ik iets zit te eten en ik merk dat ze ook wilt hal ik een hapje vanuit de vriezer en geef ik haar op verzoek totdat ze tevreden is. Groetjes

4 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

dan heb ik hier echt een vreetzak.... ze drinkt nog 4 flessen van 200 , maa ...
Geef je haar dan ook nog tussendoor water/ thee/oid? Puf is die 800ml melk voldoende op n dag?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 6 maand oud en eet de kleine potjes van olvarit. Elke dag 1 potje groenten (=125 gr) en 1 potje fruit. Dan nog 2-3 flesjes (1 ‘s morgens, 1 ‘s avonds en eventueel nog 1 later op de avond)

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 6 maanden en eet ongeveer 125 gram groenten, 125 gram fruit en krijgt 4x 180+6.

4 jaar geleden

Hier krijgt meneer 1 grote pot groente hap 1 kleine of halve grote pot fruit, 1 boterham met beleg, 1 keer pap en 2 keer fles van 180+6 aangeboden per dag. Wij proberen hem nu ook kennis te laten maken met water en diksap en met beker. Dat laatste zit echt in zijn begin fase.

4 jaar geleden

Hier zes en half maand oud, krijgt hij vier soms vijf keer fles van 180+6 en krijgt een stuk fruit smiddags en in de ochtend soms ook. En als wij avondeten krijgt hij groenten. Vaak 100 gram. Tussendoor ook nog maisvingers. Brood lukt nog niet echt dus zit te denken om pap te gaan geven en wil ook beginnen met aardappel bij z'n avond hapje

4 jaar geleden

Drinken jullie baby's s'avonds ook minder nu ze voeding krijgen? Mijn ventje drinkt echt de helft minder dan dat hij normaal deed. Daar maak ik me dan weer zorgen over... meerdere moeders die dit bekend voor komt?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Drinken jullie baby's s'avonds ook minder nu ze voeding krijgen? Mijn ventj ...
Ja, mijn zoontje dronk voor het slapen gaan z’n fles bijna leeg (enige die zo leeg ging ook elke dag, 180 cc) en nu met vaste voeding rond 18.00 drinkt ie voor het slapengaan 80 tot 140, meer krijg ik er niet in..