6 Reacties

3 jaar geleden

Ons meisje stapt tegenwoordig zelfstandig, zo nog maar een paar stapjes. Man man man die kan soms serieus vallen. Toen ze leerde staan hebben we direct alle hoekjes afgeplakt. Maar nu kreeg ik onlangs een foto van de opvang dat ze had geklauterd. Leuke foto enzo, maar ik had zoiets van.. ze had maar eens moeten vallen terwijl jullie een foto namen 😅 Wij hebben minder problemen met dat vallen, want dat gaat toch gebeuren of je het nu wilt of niet, en zo leert ze ook goed en gecontroleerd vallen. Gewoon veel knuffelen en zoentjes geven wanneer er een huilbui is 😁 Zo doen wij het.

3 jaar geleden

Alles gaat met vallen en opstaan en dat is echt les 1 leren loslaten. Mijn zoon viel in het begin van staan wel zeker 10x per dag. Inmiddels stuk minder vaak gelukkig. Maar 2 weken geleden viel hij kei hard op zijn achterhoofd en was bewusteloos. Tuurlijk was ik de dagen er na bang en moest het vertrouwen weer terugkomen maar ik moest dat van mezelf echt loslaten. Als hij nu valt kijk ik wel even wat angstiger of het goed gaat maar ik duik er niet bovenop. Hij heeft de vrijheid van ontdekken nodig en je voorkomt die dingen toch niet.

3 jaar geleden

Reactie op Liseke

Ons meisje stapt tegenwoordig zelfstandig, zo nog maar een paar stapjes. Ma ...
Oh ja dat zou ik ook hebben met zo’n foto🙈. Tot nu toe had ik er ook weinig moeite mee, en besefte ik me dat het inderdaad vallen en opstaan is. Die bonk was alleen zo hard. We zullen het wel vaker meemaken, moet mezelf er op voorbereiden denk ik dat dit nog vaak gaat gebeuren.

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Alles gaat met vallen en opstaan en dat is echt les 1 leren loslaten. Mijn ...
Daar heb je gelijk in, dat is echt een les van leren loslaten. Tot nu was ik ook niet zo eigenlijk. Maar ik was er echt zo van geschrokken. Jeetje bewusteloos zelfs, wat zal jij geschrokken zijn zeg. Ik moet me echt klaar maken hiervoor denk ik. Ik had nooit gedacht dat ik zo daarvan zou schrikken. Dacht altijd als ik dat hoorde van man stel je niet aan, ze kunnen wel ergens tegen. Maar die gedachten was ik 1 bonk weg. Denk dat inderdaad het vertrouwen weer even terug moet komen bij me.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Daar heb je gelijk in, dat is echt een les van leren loslaten. Tot nu was i ...
Ja, ik was volkomen in paniek en zag mijn kind al sterven in mijn armen. Maar het viel allemaal best mee achteraf. Een hersenschudding en meer niet. 😊 Het vertrouwen daarna moet inderdaad weer even groeien en ik heb mezelf daar echt even overheen moeten zetten... Was ook heel blij toen hij weer viel, want dat bevestigde dat het ook gewoon goed gaat. 😅 Kindjes vallen, dat gaat nog heel veel gebeuren. Gat in de kop, tand door de lip, kapotte knietjes, kapotte handjes, steentjes in de handen, splinters, blauwe plekken, hersenschudding, geboren arm....... en logisch dat je schrikt en je hart een slagje overslaat. Logisch dat je daarna toch wat banger wordt. Maar blijven relativeren. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Oh ja dat zou ik ook hebben met zo’n foto🙈. Tot nu toe had ik er ook weini ...
Ja het is elke keer heel hard verschieten wanneer ze zo´n val maakt! Ik voel me ergens dan zo schuldig, maar je kan moeilijk continue aan haar zijde zijn.. Alle geluk hebben kindjes harde hoofdjes 😅