13 Reacties

4 jaar geleden

Ja overstrekken bedoel je? Doet onze kleine meid eigenlijk al maanden... vooral als iets haar niet bevalt. Soms ook gewoon om ondersteboven naar papa te kijken en te lachen. We denken dat die rug en nek inmiddels zo getraind zijn dat dit haar geen moeite meer kost

4 jaar geleden

Jaa, komt me heel bekend voor, als ie geen eten meer wil of soms moet ie er zelf ook heel hard om lachen! En gaat ie telkens weer naar voren dan weer naar achter etc etc.

4 jaar geleden

Jaa hier ook een dochtertje die dat doet! Gewoon om dan naar papa te kunnen kijken of om even te kroelen met mama 😊

4 jaar geleden

Dus hoef mij hier geen zorgen over te maken dat dit schadelijk is voor zijn nek/rug? 😊

4 jaar geleden

Jaa vreselijk onhandig is dat... tijdens een fles drinken of het moment dat je langs het deurkozijn loopt... in de maxicosi leggen/vouwen altijd een hand als helm erboven want het is alsof ze het erom doen om wat te raken😅

4 jaar geleden

Onze doet dat ook af en toe. Gewoon zijn hoofd naar achteren en zijn rugje hol (als hij ligt dan) soms ligt hij dan met zijn hoofdje lager dan zijn lichaam, ik laat hem soms zo liggen en dan doet hij niets of lachen.. Heel raar die kleintjes. Ik vroeg me al af waarom hij dit doet 🤔

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Jaa vreselijk onhandig is dat... tijdens een fles drinken of het moment dat ...
Nee hij doet dit niet als ie ligt (maar hij is een buikslaper 😉) alleen als ie zit in een zitje of op schoot.

4 jaar geleden

Maar ze zijn zeker raar die kleintjes 😆

4 jaar geleden

Ja overstrekken bedoel je? Doet onze kleine meid eigenlijk al maanden... vo ...
Of juist omdat ze ergens last van heeft? Onze zoon draaide zich al om met 4 weken. Bleek bij ostheopaat dat er iets in rug en nek niet helemaal lekker zat....

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Of juist omdat ze ergens last van heeft? Onze zoon draaide zich al om met 4 ...
Nou daar ben ik een beetje bang voor omdat hij met de vacuümpomp is gekomen.. toch voor de zekerheid laten checken?

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Ryu

Nou daar ben ik een beetje bang voor omdat hij met de vacuümpomp is gekomen ...
Ik zou bij twijfel gewoon even de huisarts of consultatiebureau bellen om te vragen of je ernaar moet laten kijken. Dan kun je jezelf iig gerust laten stellen, mocht het niks zijn.

4 jaar geleden

Ons zoontje doet het ook weer. Was poosj opgehouden maar begint nu weer. Hij lijkt dan net dubbel te klappen🙈 gooit zichzelf lekker achterover. Vooral als die zen zin niet krijgt of iets wil zien ect. Hij houdt er bijv totaal niet meer van om met buik tegen buik te lopen want hij wil alles om zich heen zien. Wanneer hij met zen rug tegen mijn buik zit doet hij dit amper. Kan denk ik geen kwaad, overtrekken is het gelukkig bij ons niet meer na vele afspraken bij manueel therapeut en fysio en nog 3x osteopathie.

4 jaar geleden

Hoi, mijne doet dat ook. Ik zelf heb het idee dat hij dan wilt omrollen, mijn kan nog niet van rug naar buik helemaal omrollen, wel andersom. En inderdaad ook als hij iets niet leuk vind of zelfs als hij in de kinderstoel zit, draait hij zijn hoofd helemaal om en soms ook helemaal naar achter, zet zich dan af met zijn voetjes. Ik denk dat ze dan willen bewegen, maar dat nog niet kunnen en ze eersy hun hoofd in de strijd gooien.