9 Reacties

3 jaar geleden

Rond 4 maandjes volgens mij, omdat ze dan steeds minder alleen nog maar plat liggen. En zich veel meer gaan bewegen. Lekker regelmatig op de buik neerleggen.

3 jaar geleden

Wij hadden dat bij onze oudste ook! Hebben toen kinderfysio gehad en toen was het zo weer goed!

3 jaar geleden

Hier ook gehad en dan echt giga Okay afgesneden vorm en dacht dit komt nooit goed!! zijl lig kussen gekocht voor in de kinderwagen en in het baby nestje daar waar ik in de buurt was. Bij mij was het één kant aan de zijkant deels achter dus ik heb haar continue gestimuleerd naar de andere kant met verschonen en liggen. Haar op me schoot gezet en bewegen van links naar rechts zodat haar nekspieren sterker werden ( dit wel op een moment dat ze iets ouder was) Mede door alle oefeningen is ze heel sterk geworden en kroop ze al met 6maanden

3 jaar geleden

Correctie: giga schuin afgesneden

3 jaar geleden

en we hadden een kinderfysio ingeschakeld heeft enorm geholpen!

3 jaar geleden

Ik zou trouwens wel eens kinderfysio inschakelen tot twee jaar kan het zich nog naar de juiste vorm vormen anders blijft het

3 jaar geleden

Hier ook gehad, wij hebben toen wel een kinderfysiotherapeut ingeschakeld. Het was bij onze zoon niet extreem, je zag het alleen als je het wist. Ik wilde geen risico lopen dat het erger werd en daarom een fysio gevraagd. Zij gaf ons wat oefeningen en checkte ook of alles goed was met zijn nekspiertjes etc, omdat er ook een reden kan zijn waarom ze een voorkeurshouding hebben. Alles was goed en flink aan de slag gegaan met alle oefeningen, waardoor hij heel snel heel sterk werd en met 6 maanden kroop en kon zitten, met 7 maanden ging hij zelf staan. Of het daardoor komt weet ik niet, maar we hebben wel echt veel geoefend. Een fysio legt dan ook precies uit hoe je op de juiste manier een kindje stimuleert om te draaien etc, des te eerder een kindje dit kan, des te minder je het achterhoofdje belast. Ik weet niet hoe oud je dochter is? Maar raad een fysio sowieso aan!

3 jaar geleden

Hoe minder je kindje op zn hoofd ligt hoe beter het kan herstellen. Mij werd door de kinderfysiotherapeut verteld dat het eerste jaar het meeste hersteld, maar het duurt 4 jaar voor het niet meer kan herstellen. Naarmate ze ouder worden wordt het wel steeds lastiger. Wellicht kun je een doorverwijzing vragen of het consultatiebureau. Deze had ik ook gehad en na 4 maanden fysio was het stukken beter. Helemaal hersteld is het niet maar super veel vooruitgang aangezien haar gezichtje niet meer scheef is.

3 jaar geleden

Ons zoontje had het ook en had een voorkeurs houding. Wij zijn bij een kinderfysiotherapeut geweest en heeft ons verschillende oefeningen mee gegeven. Ons zoontje sliep vanaf 4 maanden op zijn buik en begon ook met tijgeren. In tussen ligr hij bijna nooit meer op zijn rug en is heel de dag door actief aan het zijn met kruipen en lopen