18 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken het ook! Dus ik lees even mee, want ik heb ook DE tip nog niet gevonden! Mijn dochter is 8 maanden en heeft hier al best een tijd last van! Ze kan echt krijsen als ik haar aankleed. Ik probeer haar nu gewoon af te leiden, dat werkt soms wel, ik geef haar dan iets waar ze even mee kan spelen.. maar het is inderdaad heel vervelend! In het begin dacht ik ook dat ze pijn had, maar heb niet echt meer het idee dat dat het is🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Zoontje van 9mnd vind dit ook nog steeds niet leuk(al sinds dag 1 niet), vooral armpjes en hoofd drama. Broekjes gaan prima. Pijn heeft hij niet, hij vind het denk ik irritant dingen bij zijn gezicht en dat gepriel. Ik probeer hem af te leiden met nieuwe dingetjes geven tube, flesjes, badeendje etc. Soms gaat het redelijk en andere keer weer bleren.

3 jaar geleden

In het sprongenboek van Oei ik Groei geven ze dit heel duidelijk aan. Onze meid is net uit sprong 6 en ik had gelezen dat ze het in die sprong ook weer vreselijk vinden om omgekleed te worden. Liz had het ook weer erger maar nu gaat het weer goed. Ik leid haar altijd af met spulletjes die ik geef aan haar als ze het niet leuk vindt om omgekleed te worden. Ze is bijna 9 maanden.

3 jaar geleden

Mijn zoon van nu 8 maanden vindt het vreselijk. Liggen om een luier te verschonen, 9 van de 10 keer: verschrikkelijk. Afdrogen: verschrikkelijk. Kleding over het hoofd: verschrikkelijk. Armen ergens in: verschrikkelijk.😅 Ik herken het, hier wordt wat afgebruld, soms werkt afleiding maar soms is niks goed. Ik hoop nog steeds op verbetering.

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn zoon van nu 8 maanden vindt het vreselijk. Liggen om een luier te vers ...
Hier identiek hetzelfde :P Oef, we zijn niet alleen.

3 jaar geleden

Hier ook hoor en alle 3 deden ze dat hier rond de 8 maand 1tje zelfs vanaf 4 maand al... of in de poep graaien als je even niet oplet... 🙄 gewoon doorgaan met wat je van plan bent ooit geven ze het op 🙈

3 jaar geleden

Hoort bij de leeftijd heb ik gelezen. Ik geeft dr wat te spelen in d’r handjes maak gekke geluidjes blazen op dr buik enzovoort leid wat af maar soms toch struggles.

3 jaar geleden

Herkenbaar. Ik doe niet veel. Gewoon doorpakken en wat vlotter alles doen. Beetje afleiden met liedjes of iets in de hand geven...

3 jaar geleden

Mijn zoontje haat het altijd met aankleden, elke dag is drama! Ik probeer het ook wel eens dat hij staat, dan vind hij het al minder erg. Of ik geef hem iets waar hij mee kan spelen! Hij vind het echt verschrikkelijk als ik aan zn armen zit om iets aan of uit de doen!!

3 jaar geleden

Ooh het helpt al dat mensen het herkennen! Afleiden en aankleden tijdens spelen doe ik inderdaad ook. Hoop toch wel dat dit een fase is, net als alles 😄

3 jaar geleden

Heeft mijn dochtertje ook, ze vind het vreselijk vooral als het over der hoofdje moet. Dan speel ik soms kiekeboe en ik geef haar ook dingetjes om mee te spelen

3 jaar geleden

Liedjes zingen werkt hier super goed! Onze dochter is dan meteen stil. Ik zing heel wat af😉

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 8.5 maand schreeuwt ook tijdens het aankleden, ook bij het kdv. Is echt topsport om haar te verschonen en aan te kleden 🤣 Ik probeer haar iets in de handen te geven en dan als een malle alles te doen. Heb wel 10 dingen naast de commode staan (om haar te geven).

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Mijn dochtertje van 8.5 maand schreeuwt ook tijdens het aankleden, ook bij ...
En naast op de grond van dat getrappel🤣. Ik ga ons volgend jaar inschrijven voor t wk worstelen😂

3 jaar geleden

Wat voor mij enigszins werkt, is het laten zitten als de trui aan moet.

3 jaar geleden

Reactie op emmwi

Liedjes zingen werkt hier super goed! Onze dochter is dan meteen stil. Ik z ...
Ook het enige wat hier werkt! Al kan ik me niet voorstellen dat ze blij wordt van mijn gekraai!

3 jaar geleden

Ik gooi de nijntje erop alsof hij "aangevallen" word, en bij bovenhoek aankleden zet ik hem overeind

3 jaar geleden

Hem laten zitten was een goede tip :) hoewel nu in de kinderwagen zetten een drama is haha