Hi allemaal,
Mijn kleintje van 16 maanden is al een tijd aan het stoeien met zn dutjes.
In de nacht slaapt hij door, overdag gaan de ochtenddutjes goed maar het middagdutje is echt een ramp aan het worden.
Ik zit er dus over te denken om zijn 2 slaapjes terug te brengen naar 1 slaapje.
Alleen vroeg ik mij om af hoe dat werkt met de wakkertijden. Werken met wakkertijden heeft bij ons altijd goed gewerkt, maar ik raak nu helemaal in de war erdoor.
Hij wordt namelijk al om 06.00h wakker (helaas elke ochtend stipt op dit uur 😫). Met een wakkertijd van 4 uur begint het dutje voor 1 slaapje per dag wel heel erg vroeg. Las ergens dat bij 1 slaapje je 5.5 uur kan aanhouden. Dat zou betekenen dat hij 11.30h al richting bed gaat. Maar hoe moet dat dan met de lunch?
En wat als hij bij 1 slaapje al na een uur wakker wordt? Geen idee hoe ik hem dan weer zou moeten slapen? Er niet naartoe gaan of troosten en weer neerleggen? Ik heb het gevoel als ik er naartoe gaat, dat hij dan echt niet meer gaat slapen..Maar niet naartoe gaan, is ook weer zo zielig...
Ik hoop dat ik wat kan leren van jullie ervaringen en dat jullie wat tips hebben...
Superbedankt 😘