Hi,
Mijn zoontje van net een paar dagen 1 jaar, wordt eigenlijk al van kleins af aan wakker in de nacht. De keren dat hij echt de hele nacht doorsliep, kan ik op 1 hand na tellen. Het is dus nog niet een echte doorslaper in de nacht, maar wel een goede slaper sinds baby af aan. Dutjes en inslapen gaan gelukkig goed.
Het is trouwens niet echt actief wakker zijn in de nacht, maar meer met zn oogjes dicht een beetje klagen/huilen. Hem troosten terwijl hij in zn bedje ligt, zn speentje weer in zn mondje doen of even oppikken, troosten en weer in bed leggen, helpen helaas voor maar heel even.
Hij wordt dan even later weer wakker en reikt dan echt naar me uit. Als ik hem dan bij mij in bed leg want ben dan gewoon moe in de nacht, slaapt hij gelijk weer als een roos. Ik val dan zelf eigenlijk ook weer in slaap - ook al was het plan hem gelijk weer in zn eigen bed te leggen als hij slaapt -, maar ik slaap best wel onrustig dan want hij ligt helemaal over me heen. Wil hem dan ook graag leren in zn eigen bedje door te slapen.
Hebben jullie misschien tips?