10 Reacties

3 jaar geleden

Ja hier ook veel afleiden hoort bij de leeftijd was met mijn andere jongens ook. En ik bied steeds vaker stukjes fruit aan.

3 jaar geleden

Idd erg wisselend, soms zelf willen eten, met stukjes, soms liever gepureerd en soms nergens zin in....😏

3 jaar geleden

Hoi! Wat vervelend zeg. Wij merken wel dat ons dochtertje van 11 maanden geen vloeibaar voedsel meer wil. Ze vindt het veel interessanter om zelf te knagen. We geven haar dus als fruithapje bijv een halve banaan en 1 mandarijn. Stukjes mandarijn doen we door de helft en plakjes banaan ook door de helft. Ze krijgt dan een bordje met alles erop, mag ze dus ook zelf pakken. Dat gaat goed! Misschien ook proberen?

3 jaar geleden

Wij geven het fruit in stukjes. Afleiden moet af en toe wel tijdens het avondeten

3 jaar geleden

Mijn zoontje word al bijna 1 en krijgt al een aantal maanden fruit in stukjes.. afleiden met filmpjes en speelgoed of iets dergelijks tijdens het eten doen we niet. Het is dan etenstijd, geen speeltijd. Met afleiden word het (vind ik) te druk en is het voor de kleintjes naar mijn idee niet meer te begrijpen. Mag hij spelen of filmpjes kijken en daar volledig zijn focus op hebben, of word hij tussendoor ineens uit zijn concentratie getrokken om toch een hap eten te krijgen terwijl hij daar eigenlijk helemaal niet mee bezig was? Erg verwarrend natuurlijk als je nog niet alles tegelijk kan. Doordat we hem niet afleiden weet hij wanneer het etenstijd is en word het ook door het normale fruit een stuk aantrekkelijker voor hem. Hij weet waar hij aan toe is, kan het zelf vast houden, moet goed kauwen en dan eet hij ook nog hetzelfde als papa en mama.

3 jaar geleden

Voor de ouders die fruit in stukjes geven, jullie kindjes hebben al tandjes neem ik aan? Ik durf nog niks in stukjes te geven, aangezien ze met 10,5 maand nog geen 1 tandje heeft 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Voor de ouders die fruit in stukjes geven, jullie kindjes hebben al tandjes ...
Ik ben begonnen met af en toe stukken met 6 maand en hij heeft sinds 10 maand tandjes. Kiwi gold en banaan ging prima. Als hij geen fruitpap wil geef ik stukken en als hij de stukken op de grond gooit ga ik weer pap geven. Vind zn weg hier vaak wel.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Voor de ouders die fruit in stukjes geven, jullie kindjes hebben al tandjes ...
Hier hetzelfde, geen tandjes dus geen harde stukjes fruit.

3 jaar geleden

Nu pas net komen tanden door, maar al vrij vroeg met zelf banaan vasthouden en zelf opeten. In begin lekkere smeerboel, maar ook zonder tanden kunnen ze het goed met hun kaken fijn maken. Sinaasappel, kiwi etc eerst kleine stukjes, nu steeds groter. Eigenlijk vrij vroeg begonnen met zelf stuk brood geven, waar ze op kon oefenen met vasthouden en afhappen (in ieder geval al meer dan 2 maand en toen had ze zeker geen tanden). Heeft ze zelf ook iets om handen en kunnen wij ook rustig mee eten. Maar we hebben een goede eter en wil vooral ook alles eten wat ze ons ziet eten. Nooit begonnen met schermpje tijdens eten, maar lekker met eten laten spelen.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Voor de ouders die fruit in stukjes geven, jullie kindjes hebben al tandjes ...
Mijn zoontje is 10,5 mnd en heeft geen tanden. Eet al sinds 6,5 mnd fruit en groente in stukjes. Alleen appel stoom ik even, al het andere fruit niet. Gaat super! Even op Google baby led weaning intypen of rapley methode. Kan je veel filmpjes vinden van hoe goed kinderen al zelf kunnen eten. Ook zonder tandjes. Staan ook tips hoe je het beste kan snijden. Reepjes/blokjes etc