20 Reacties

3 jaar geleden

Haai, Toevallig heb ik dinsdag avond ontdekt dat mijn dochtertje van 10 maanden haar eerste tandje doorkomt. Gisteren toen ik haar fruit wou geven, wou ze het niet eten, ze spuugde het heel de tijd uit. Ik gaf haar een extra fles melk, zodat ze wel genoeg voeding binnenkreeg. Ze at wel met mij mee, want alles wat in mijn bord zit is denk ik lekkerder dan wat in haar bord zit haha.

3 jaar geleden

Hoii probeer er eens dentinox op de smeren op zijn tandvlees dat is hier ook bij mijn 3e het wondermiddel voor doorkomende tandjes.. en verder zou ik elke keer opnieuw zijn eten aanbieden vooral niet iets anders en niet terugvallen op de melkfles. Probeer het fruithapje ook koud te zetten dat voelt ook lekker aan voor ze. Maarrr het kan ook leeftijd zijn dat ze ineens iets niet meer willen eten dus om die reden niet terug vallen op de fles want dan heeft hij zijn doel bereikt🤣. Eet hij zijn brood nog wel?zoja grote kans dat hij de de boel voor de gek houd dat heb ik hier met de oudste gehad nu is hij 10 en eet alles dus ooit komt het goed😬.

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Hoii probeer er eens dentinox op de smeren op zijn tandvlees dat is hier oo ...
Ik gebruik zo af en toe dentinox, maar zie nog niks. Hij eet wel brood en van die maisdingen

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Hoii probeer er eens dentinox op de smeren op zijn tandvlees dat is hier oo ...
Ja mijn dochter at helaas niks meer en werd zelf door haar kinderarts voorgesteld om extra melkflesje te geven, omdat als zij ziek is wordt haar luchtweg nog smaller dan dat ie al is en als haar neus verstopt is weigert ze haar eten. Ik ben zelf ook geen voorstander om weer fles te geven, maar helaas hadden wij hier geen andere optie.

3 jaar geleden

Zoontje van 10 mnd heeft t zelfde probleem. En hij is al heb grote eter. Daarom in overleg met cb afgesproken dat hij 4 flessen per dag krijgt en daartussen potjes voor 6 mnd oude baby's. Dus eten zonder stukjes erin. Dit omdat hij de afgelopen 5 weken naar 80 gr is aangekomen.

3 jaar geleden

Hier precies zo! Ze is bijna 10 maanden en trekt ineens overal haar neus voor op... heeeel vermoeiend...

3 jaar geleden

Dank voor de reacties, ik heb toch ook maar even met CB gebeld en die gaven aan dat het een paar dingen kunnen zijn of zijn tandjes of hij wordt zich nu bewust dat hij ook invloed kan uitoefenen op iets door het eten te weigeren, dus een eigen willetje. En ze gaf aan dat ik maar 2 flessen moet geven. Maar mijn angst is zoals ik hieronder ook al lees, dat hij niet goed groeit erdoor, dus ik ga het proberen, maar zodra ik inderdaad maar enigzins denk dat hij achterblijft dan ga ik toch weer een extra fles aanbieden. Best lastig dit.

3 jaar geleden

Bij ons hielp het om gewoon stukjes zonder lepel te geven vooral banaan 😊

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Dank voor de reacties, ik heb toch ook maar even met CB gebeld en die gave ...
Ik zou gewoon doen wat goed voelt. Mijn kleine krijgt ook nog 3 a 4 flessen en is mega gelukkig.

3 jaar geleden

Ik heb niet alle reacties gelezen; bij ons eet hij zelf al zn stukjes eten, misschien kan je dat proberen?

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik heb niet alle reacties gelezen; bij ons eet hij zelf al zn stukjes eten, ...
Ja goede tip, ik ga proberen hem meer zelf te laten eten, met brood werkt dat heel goed. Maar met fruit en groente geef ik met lepeltje en dat werkt nog niet heel goed als hij het zelf doet, wordt een bende, maar goed ga het toch proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Ja goede tip, ik ga proberen hem meer zelf te laten eten, met brood werkt d ...
Zie je tandjes in aantocht? Want dan kunnen het idd tandjes zijn. Hier met beide voortanden heel slecht warm eten, wel koel fruit naar binnen werken😂 Wij zitten nu op het punt dat hij iets in zijn handen moet hebben anders wordt hij boos tijdens het eten😄🙈 Het blijft elke keer puzzelen....maar ik zou niet opeens fles aan gaan bieden ipv de vaste hap. Als ze honger hebben gaan ze echt wel eten.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Zie je tandjes in aantocht? Want dan kunnen het idd tandjes zijn. Hier me ...
Ik denk dat zijn ene voortandje doorkomt, het begint iets dikker te worden en licht wit eronder, alleen duurt heel erg lang. Fruit gaat nu weer redelijk, maar met vlagen begint hij tussendoor te huilen en hij wilt constant bij je zitten opgetild worden, dus best vermoeiend. Zal wel overgaan als er eindelijk iets doorkomt. Moet toch een keer gaan gebeuren hij heeft nog geen enkel tandje.

3 jaar geleden

Hier precies zo! Ze is bijna 10 maanden en trekt ineens overal haar neus vo ...
Hier helemaal hetzelfde, ik negeer het gewoon. Wil ze niet eten? Oke dan niet aandringen .. ik wil van het eten geen stressmoment maken 🤷‍♀️ Dit is soms wel makkelijker gezegd dan gedaan 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Ik denk dat zijn ene voortandje doorkomt, het begint iets dikker te worden ...
Alles op zijn tijd. Bij de 1 is het ene wat sneller als bij de ander. De 1 heeft tig tanden op 6 maanden en de ander kruipt al. 😁en een ander doet er wat langer over. Komt vanzelf.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Dank voor de reacties, ik heb toch ook maar even met CB gebeld en die gave ...
Hier bij 10 maanden ook nog 4 flessen hoor. Ik maak me er niet druk om, op een gegeven moment komt het wel goed met dat schema. Elk kindje is anders. Hier helpt het trouwens om grovere stukken te geven zodat ze iets te kauwen heeft. Een gepureerd hapje wil ze niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Ik denk dat zijn ene voortandje doorkomt, het begint iets dikker te worden ...
Hier juist hetzelfde, ook heel veel kaka pampers man man 🙄! En 2 grote voortanden komen erdoor dus volhouden! 👍

3 jaar geleden

Hier ook een paar dagen niet willen eten en we dachten/hoopten eindelijk een tandje maar blijkbaar had ze allemaal aften in haar mond 😕 een paar dagen enkel melk en pijnstillers en dat is gelukkig vanzelf overgegaan...

3 jaar geleden

Als mijn kleine last heeft van de tandjes wil ze het liefst ook geen stukjes. Helpt hier om dan knijpfruit te geven ipv vast fruit en het warme eten uit de blender te geven. Zo blijft ze wel in het ritme en krijgt ze toch genoeg binnen

3 jaar geleden

Dank voor alle tips, was toch maar langs de dokter gegaan, ook omdat hij erg huilerig was. Bleek toch keelontsteking, na een speciale neusspray en extra paracetamol eet hij weer. Gelukkig.