7 Reacties

3 jaar geleden

Zal inderdaad laatste sprongetje zijn. En mss ook beetje grenzen aftasten (peuterpuberteit?) Ik snap het als je hem eens wat vaker voor de tv zet, is niks mis mee als je het zelf even hebt gehad en hem wil afleiden, zolang het geen gewoonte wordt denk ik. Maar ik zou zeggen, probeer maar te denken dat dit ook maar fase is en dit voorbij gaat.

3 jaar geleden

Sprong 9 of 10? Sprong 10 start tussen week 70 en 71. Sprong 9 eindigd tussen week 64 en 65. Ik zeg dit omdat bij sprong 10 natuurlijk weer andere kenmerken horen dan bij 9. Maar, schreeuwt en huilt hij ook als je er bij blijft? Zo niet, kan het een verlatingsangstpiek zijn! Onze zoon (ook 16mnd) heeft dit ook en meerdere kinderen rond deze leeftijd.

3 jaar geleden

Hier ook precies zo 🥺 weet soms even niet meer wat ik moet doen zet maar gewoon leuke filmpjes op via YouTube dan is ze afgeleid.. Of ga even met haar naar boven toe zodat ze in haar kamertje kan spelen. Het is nu zo warm dat ik niet met haar naar buiten ga.. Maar anders ben ik iedere dag wel even buiten om te wandelen of naar het speeltuintje of even in het zwembad om af te koelen. Hopelijk is ze snel weer de oude ze is ook altijd heel vrolijk en huilt niet snel maar nu pff is idd pittig..

3 jaar geleden

Sprong 10 denk ik dan want hij zit deze week in week 70! Nee geen verlatingsangst, ik hoef maar iets te zeggen dat hij niet mag en meneer zet het op schreeuwen of hij krijgt zelf iets niet voor elkaar dan is het huis zowat te klein.

3 jaar geleden

Ja hier ook net gehad. Nu is ze weer vrolijk! Eind van de dag gaat hier gewoon de tv aan met juffrouw Roos. Ze vind het helemaal fantastisch en is dan even rustig op de bank met snoeptomaten. Ik kan rustig koken en kind eet al vast wat groente.

3 jaar geleden

Hebben wij ook last van.. hij kan echt om alles huilen, merk wel dat als hij moe is, dat het erger is.. Wij hebben nu met het warme weer een zwembad in de tuin, daarmee vermaakt hij zich heel goed!

3 jaar geleden

Ohja en het is echt niet erg om je kind even z’n frustratie eruit te laten gooien, dit is echt een hele belangrijke en leerzame fase! Dus laat hem vooral zijn emoties uiten, ondanks dat je (lees ik) er af en toe gek van wordt! Helaas is dit nog steeds hun manier van communiceren 🙈